Vraag na het lezen van de reacties op westernforum

Moderators: Apple, Nicole288, Coby, petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 10:26

Juist Sonja! Ik haat die hokjesgeest!!!

Doe wat je leuk vindt en gebruik wat je gebruiken kan van alle disciplines en alle instructeurs.

En het zogenaamde verschil tussen western en engels rijden dat je bij western de hulpen niet onderhoud (blijven drijven in takt beweging bijv.), maar aangeeft waarna het paard in hetzelfde tempo door moet blijven lopen wordt tegenwoordig ook bij engels rijden gebruikt.

Anky drijft ook niet bij elke pas, ze houdt haar hulpen net zo simpel en duidelijk als bij western het geval is (ook al ziet het er anders uit) en dat lijkt mij prima. Dus zoveel verschil is er ook weer niet hoor.

Daarom: denk wat minder zwart-wit; officieel rijd ik engels, maar ik gebruik diverse dingen van andere stylen, net waarvoor ik het goed acht en dat kan bij ieder paard weer verschillend zijn.

Heb lol en maak lol en zorg dat je paard er beter en blijer van wordt! *LOL*

Groetjes Mieke

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 14:54

Uiteraard heb je gelijk Jolande.

Ik zie hier ook wel eens ruiters (engels en western) een buitenrit maken met de kin van het paard op de borst getrokken: zijn ze zogenaamd recreatief aan het doen op de zondag omdat ze eens geen wedstrijd hebben, maar het paard mag er niet van genieten Misselijk . Dat vind ik net zoiets!

Zelf ben ik van plan om als die mkz over is eens wat westernlessen te gaan volgen, niet op mijn eigen paard hoor, maar op echt goed geschoolde westernpaarden. Volgens mij kan ik daar veel van leren en het lijkt me ook gewoon heel erg leuk. Wil ook nog eens een töltcursus op ijsjes gaan doen en menles nemen en en en en .... O, ik wil altijd zo veel Lachen

Maar je hebt gelijk, western is heel wat anders als het rijden op een paard waar een westernzadel op ligt.

Groetjes Mieke

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 08:37

O, maar ik heb ook niet de intentie om even in een cursusje western te leren hoor, echt niet!

Het is meer bedoeld als een soort kennismaking met die tak van sport en om dingen te leren die ik gewoon bij engels rijden kan gebruiken.

Ik vind gewoon een heleboel dingen leuk en zou alles wel willen doen, helaas tijd- en geldgebrek, anders zou ik naast mijn Toontje ook nog een Quarter willen en een tinker om mee te mennen en een Yslander.

Ik probeer open te staan voor alles en overal van te leren, kan volgens mij geen kwaad, maar ik heb echt niet het idee dat ik even ga "westernen" voor de grap of zo. begrijp me niet verkeerd! *LOL*

Groetjes Mieke

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mieke op 2001-04-11 09:38 ]</font>

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie