Welk reiningzadel is diep en zacht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mosquito
Berichten: 104
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Overijssel

Welk reiningzadel is diep en zacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 12:10

Ik heb een Circle Y allround en wil graag een ander zadel.
Ik vind hem eigenlijk te hard en te ondiep.
Nu is mijn vraag: Welk merk reiningzadel is het diepst en zacht
Kun je dit vergelijken met b.v. een Kieffer-dressuurzadel ( hard ) en een KN-dressuurzadel ( zacht )vond ik overigens de beste dressuurzadels.
Ik wil graag zacht en diep zitten.
Welke ervaringen hebben jullie en met welk merk.
Er is zoveel keuze

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:18

Voor zover ik weet heeft elk merk wel een type zadel met een soft padded seat. In de engelse zadelarij komt men er wel wat van terug, van die diepe zit. Voor de ruiter kan het geweldig zitten maar er is wel meer risico op een drukpunt precies in het midden van het zadel. Ik weet niet in hoeverre dit risico ook bestaat bij de westernzadels met diepe zit.

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:19

Je vraagt naar een reining zadel dat "diep" zit. Wees echter wel voorzichtig met een zitting die bij je eigen bilpartij hoog oploopt. In de stop met de reining blijf je beter zitten als dit lager geplaatst is dan hoger. Als het hoog oploopt kun je juist bij de stops "klappen" in je rug krijgen. Je vloeit dan juist niet mee met de beweging van je paard en maakt het jezelf daardoor moeilijker.

Zachte zitting, bob's bobby avila's, dubbele gelpads Vingers aflikken

Groetjes, Gisela

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:28

Ik weet niet welk reiningzadel diep en zacht is. Ga gewoon eens langs bij een western store bij jouw in de buurt om wat zadels uit te proberen.
Wij zijn in december naar Arthur geweest om zadels uit te zoeken. We hebben toen op verschillende zadels die we mooi vonden gezeten maar sommige zadels vielen meteen af omdat ze toch niet fijn zaten. Een paar dagen later is hij met een auto vol zadels langs gekomen om te passen en nu hebben we alle drie een nieuwe OK dan! . De mijne zit trouwens wel zacht maar niet diep.

Mosquito
Berichten: 104
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 18:53

Ja , ik wil ook wel verschillende uitproberen.
Maar welke merken bevallen jullie het beste en waarom

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:00

Diepe zadels zijn meestal geen reiners maar Pleasurezadels. Je zit dan ook wat meer rechtop. Net wat Gisela zei: vlakke zit is veel lekkerder als je wilt stoppen.

Ik heb voor mezelf een Dale Chavez Ladies allround. Geen echt vlakke zit, nu stop ik zelf ook niet, maar mijn paard is achter overbouwd, en dit zadel gooit me bij het halthouden toch aardig naar voren toe.
Voor de rest zit hij heerlijk, en is lekker zacht...

Mosquito
Berichten: 104
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 19:13

Graag nog meer tips.
En als ik een ander zadel koop, .... heeft iemand belangstelling voor mijn Circle Y, maat semi quarter, 15 inc. Dark oil met bloemmotief en een zwarte zitting, 3 maanden oud, ik ben nl net met alles begonnen.
foto kan eventueel wel gemailt worden.
Ik doe hem echt niet goedkoop weg, anders ruil ik hem wel in
Maar dan zal ik toch eerst een andere moeten hebben, tja , maar wat voor een......Ik heb ook geen zin om over 3 maanden weer te moeten zeggen, hij zit niet helemaal naar 't zin
Wie heeft er nog tips

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:21

misschien is een Bob Marshall geschikt voor je? Ik heb er een aantal keer op gezeten (mocht een paardje ermee uitstappen) en het zat geweldig zacht, en goed diep... ik had het gevoel dat ik er niet uit KAN vallen, al zou ik het willen... Haha!

Mosquito
Berichten: 104
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 11:34

Over de BM zijn de meningen erg verdeeld
In Amerika was ik en daar raden ze het mij sterk af
Toch 1 sterk drukpunt op de rug, vooral als je lang rijd, kun je problemen krijgen. Ik heb er ook al eens opgezeten, zit werkelijk fantastisch, maar zoek toch een gewone met boom

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:00

Ik had een Garland waar ik heel tevreden over was maar deze lag niet goed op mijn paard. Ik heb nu een Continental en ook deze zit heerlijk zacht . Laat gewoon iemand met zadels langs komen, net zoals wij hebben gedaan. (voor mij had hij alleen maar zadels mee genomen met een zachte zitting) Zo kun je ze op je gemak uitproberen. Paard opzadelen en rijden maar. Zit hij niet fijn dan probeer je gewoon een andere.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:30

Mosquito schreef:
Over de BM zijn de meningen erg verdeeld
In Amerika was ik en daar raden ze het mij sterk af
Toch 1 sterk drukpunt op de rug, vooral als je lang rijd, kun je problemen krijgen. Ik heb er ook al eens opgezeten, zit werkelijk fantastisch, maar zoek toch een gewone met boom

Je hebt gelijk dat je een groter drukpunt hebt als bij een zadel mét boom, maar dit gaat alleen op als je een zware ruiter bent met een paard met een wat langere rug.
Maar gezien het feit dat er toch wel veel mensen zijn die er ook endurance mee rijden lijkt mij het feit van een enkele 'drukplek' beter is dan een zadel met een vaste boom die niet goed past. Want ook hier krijg je drukplekken die een groter negatief effect op je paard hebben.

[edit typo]
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 16-01-04 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:45

En op alle zadels kun je natuurlijk een "bontje" leggen...vooral in de winter lekker warm! Bloos

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:13

misschien kun je het beste iemand laten langs komen die een aandtal zadels mee neemt, die kun je dan passen en zo bekijken welke het beste zit!

Mosquito
Berichten: 104
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 18:37

Ja dat lijkt mij ook maar het beste, het moet natuurlijk ook goed op mijn meisje liggen. Misschien een gemene vraag.
wie geeft het beste advies, wie is heel eerlijk en denkt niet in de eerste plaats aan het prijskaartje?

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 00:19

Een Pullman schijnt ook fijn te rijden. Ik heb er een keertje eventjes opgezeten, ik moet zeggen dat het best lekker zat. Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 00:33

Mosquito schreef:
Ja dat lijkt mij ook maar het beste, het moet natuurlijk ook goed op mijn meisje liggen. Misschien een gemene vraag.
wie geeft het beste advies, wie is heel eerlijk en denkt niet in de eerste plaats aan het prijskaartje?

Eveline Velthuis, van Eurohorse... topmeid!

Mosquito
Berichten: 104
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 10:39

evelien, welke merken heeft zij en hoe kan ik haar vinden. waar woont zij
Nog meer sugesties ???

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 11:19

Daar kan ik geen mening over geven, ik heb allebei mijn zadels in Vorstenbosch gekocht dus ik weet niet wie het beste advies geeft. Ik ben tevreden over het advies e.d. wat hij geeft. Het Garlandzadel had ik voor mijn vorige paard gekocht, vandaar dat het niet goed ligt op het paard wat ik nu heb. Het is dus niet zo dat hij bij het eerste zadel verkeerd advies heeft gegeven.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 12:05

Evelien rijdt met haar vrachtwagen door heel Nederland... haar nummer staat als het goed is in de Sticky bij Westernshops..... (ik heb haar visitekaartje even niet bij de hand.....)

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 12:05

Mosquito schreef:
evelien, welke merken heeft zij en hoe kan ik haar vinden. waar woont zij
Nog meer sugesties ???

Kijk bovenin WN voor de 'shops'.

Maar in hoeverre je welke zadelverkoper dan ook onbevooroordeeld kunt noemen Verward

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 15:39

waarom wordt dat steeds in twijfel getrokken

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 16:50

Een zadelverkoper gaat geen km's maken en er tijd/geld in steken om weg te gaan zonder wat verkocht te hebben.

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 20:36

Luister naar het verhaal en oordeel dan.
lieg ik als ik zeg dat er wel 500 brands zijn ,die ook nog eens verschillende soorten kunnen leveren.
wijs mij iemand die al deze brands heeft,dan moet hij daar gaan kijken,
heeft hij aan een adres genoeg.
Maar om ons product te verkopen willen we best wel eens een offer brengen om misschien onverrichter zaken huiswaards te keren.
die gok is voor ons. Wij hebben inderdaad een oordeel over welk product dan ook ,maar geen vooroordeel.
En mocht je je zorgen maken over tijd /geld ,ik denk dat we het meestal wel kombineren met een betaalde rit!!!!!!!!!!!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 00:29

cornelie"]
Een zadelverkoper gaat geen km's maken en er tijd/geld in steken om weg te gaan zonder wat verkocht te hebben.
[/quote]

Dat zal wel meevallen... ten eerst zijn die km. bedrijfskosten die gewoon in de begroting opgenomen worden (en die de klanten uiteindelijk met z'n allen betalen....logisch) en ten tweede heeft een zichzelf respecterende zadelhandelaar er helemaal níks aan om je willens en wetens een verkeerd/niet passend zadel te verkopen. Normaal gesproken kom je er toch wel achter dat het niet de juiste koop was, en op dat moment is die verkoper dan gewoon een klant kwijt, want wees eerlijk... als je éénmaal verkeerd bent ingelicht, zul je niet snel terug gaan naar dezelfde verkoper.
Goede service is klantenbinding, en een beetje zakenman weet dat.

[quote="Sugarmiss schreef:
Maar in hoeverre je welke zadelverkoper dan ook onbevooroordeeld kunt noemen


Ik denk niet dat dat zozeer met vooroordelen te maken heeft als wel met persoonlijke voorkeur. En ik denk niet dat daar iets mis mee is. Ik zou in iedergeval wel willen dat de verkoper bij wie ik iet koop, achter het artikel staat dat hij verkoopt.

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 10:02

dank jeFrancis ,er zijn er toch nog die er anders over denken.