stuurlui...

Moderators: Angela, SayaJones

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 13:17

Ja hoor, hartstikke! (just kiddin'!)

Nee hoor, je bent helemaal helemaal niet verkeerd bezig. Als je voorzichtig een paar rondjes spint met een 3,5 jarig paard, dan kan dat geen kwaad. Als je soms ziet hoe vreselijk maf paarden kunnen doen als ze los lopen, dan is beheersd spinnen niet iets waar je een paard mee overvraagd, mits je het geen uren achter elkaar doet. Het is juist goed om de schouders zo vroeg mogelijk een beetje los te maken, en ze dan ook los te houden.
Als je bedenkt dat een dressurruiter ook niet gaat changeren als het paard 3,5 is (en met name de reining ruiter daar wel heel vroeg mee moet beginnen), zijn westernruiters in hun ogen natuurlijk altijd te vlug, te snel, te streng...
Ik heb eens een clinic gezien van Henk van Amstel warin hij zei dat je met een jong paard, als je op hem rijdt, alles een keertje mee moet nemen. Dus in jouw geval gewoon het spinnen ook. Gewoon doen, en met mate....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 13:21

Ik weet niet wat er gebeurde, maar het vorig mailtje was zomaar verstuurd. ....
Ik sluit me aan bij Rinus dat je paard, als je er al op rijdt, daar ook absoluut klaar voor moet zijn. Op dat moment dat hij het werk aankan, zou ik alles gewoon meenemen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie