slidingstop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-01 20:19

Hoi.
Ik rij sinds een jaar met mijh haflinger western. Hij stopt nu goed zonder teugeldruk, bregt zijn achterhand aardig onder, heeft sinds kort slinding ijzers maar slide nog niet.
Natuurlijk ligt het ook grotendeels aan mij (ik rij dus nog niet zo lang western), en ik heb ook les, maar misschien hebben jullie nog tips.

Hij stopt braaf, maar glijdt een klein stukje, komt dan een stukje omhoog (met zijn achtehand) en stopt dan. Hij loopt ook nog niet door van voren.
Hebben jullie nog suggesties?


FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-01 10:08

Hoi, Bedankt voor al jullie reacties! De bodem is in onze bak (voor zover ik weet) van goede kwaliteit. Stoppen vanuit draf (en ook vanuit galop) gaat dus al best aardig. Hij staat zeer abrupt stil zonder teugeldruk, ook het achterwaarts erna doet hij heel braaf (ook nagevend). Het langer stil blijven staan erna vergeet ik nog wel eens; goed dat je dat nog even 'herhaalde' Lachen
Over dat fencen; ik heb dat weleens gedaan, maar hij gaat heel erg slingeren, omdat hij niet weet welke kant hij op moet. Hij twijfelt heel erg, maakt dus geen snelheid, en ik kan hem dan niet goed loslaten omdat hij dan of naar links of naar rechts gaat.

Maar ik heb vandaag weer les, dus ik ga dan weer lekker aan de stops werken!
groetjes!! Party!!

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-01 19:07

Hoi, bedankt voor de tips! Cool

Ik had zondag les, en hij slid-de zowaar een centimeter of 20!! Echt gaaf!!

Heb ook het hek geoefend. Moeilijk hoor! Maar wel leuk! Pling

groetjes!

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-01 07:40

nou, ik was er anders heel blij mee. Normaal stond hij zo pats boem stil, maar het begin is er Party!!

greetz

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-01 14:37

de bodem is juist wel goed, cowgirl. Dus waar heb je het over? Verward

groetjes


FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-01 14:40

Ho, beetje vaag stukje van net. Had de reacties nog niet echt goed gelezen....maarja.

Tsja...die bodem...nouja, ik hoef ook geen méters te sliden, en ik oefen het niet extreem vaak...dus...

hé, groetjes *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fantast en 9 bezoekers