spaans rijden X western??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

spaans rijden X western??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 23:02

Ik wil mettertijd een andalusier gaan kopen, maar ik ben geintereseerd in EN westernrijden EN spaans rijden... Nou begrijp ik natuurlijk wel dat een andalusier niet zo geschikt is voor westernrijden als een quarter, maar toch zou ik hier lessen in willen rijden... wat vinden jullie? kan ik deze twee rijstijlen met elkaar combineren?
Zo ja, welke westernstijl zouden jullie mij aanraden en tot hoeverre denken jullie dat een andalusier geschikt is?
Ik heb namelijk nog maar nouwelijks verstand van western, en het ene ras is gewoonmeer geschikt dan het andere, met een belgisch trekpaard hoef je western bijvoorbeeld niet te proberen Haha! wat vinden jullie van een andalusier?ze zijn namelijk al wel best gespierd van zichzelf.
Ben erg benieuwd wta jullie hier van vinden. Als jullie (en enkele andere mensen die meer ervaring hebben qua westerns als ik) dit compleet afraden dan gebeurt het gewoon ook niet. Maar ben benieuwd wat jullie vinden.

Groetjes Tessa

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 12:44

als het paard en/of ik de draad kwijtraken dan stop ik er gewoon mee Knipoog

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 17:27

schaapjuh"]
[quote="lunatje schreef:
Ik heb namelijk nog maar nouwelijks verstand van western, en het ene ras is gewoonmeer geschikt dan het andere, met een belgisch trekpaard hoef je western bijvoorbeeld niet te proberen Haha!
Groetjes Tessa


Boos! Waar slaat dit nou weer op?? Mijn paard is een belgisch trekpaard die ik western rijd en dat gaat echt super!! Tuurlijk heeft ze haar beperkingen maar dat geldt voor elk paard(enras)
[/quote]

hehe excuzes moi, ik zag het nou niet bepaald voorme Bloos

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 00:29

josien schreef:
Het western komt oorspronkelijk van het doma vaquera rijden dus spaans. De hals houding die ik zelf ook mooi vind, is een min punt als je echt wedstrijden wil gaan rijden.

Zelf heb ik 6 jaar western gereden, maar rij nu op een doma vaquera zadel. Ik hou meer van trotse verzamelde en rustiger rijden. Western heeft dat natuurlijk ook. Maar zowel ik als mijn paard vonden het gewoon weg saai. Hoewel we verschillende takken van western reden.

Ik zou zelf het net andersom gooien. Spaans gecombuneert met western. Dus wat losser rijden, en veel meer op je zit. Het doma vaquera zadel zit heerlijk. Moet wel echt ingereden worden. Maar dan zit je als een huis. Kan er ook lekker met korte broek op.
Ik heb heel wat zadels geprobeerd. Maar dit is wel mijn favoriet. Daarbij van mijn paard ook.


foto's? Cool

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 23:15

oh sorry, ik ben weer lekker duidelijk :S had haast, dat is wel te zien, hehe, ik bedoelde dus foto's van het zadel Haha! ik zal even een kijkje nemen in je profiel

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 23:53

nog een vraagje, wat is de doma vaquera dan presies voor rijstijl, zou dat dan niet iets voor mij zijn?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 19:31

en de doma vaquera is dus een kruising tussen spaans en western!? en wat doe je met die garrocha?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 20:23

ziet er leuk uit Lachen

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers