Hij is boos!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mister

Berichten: 113
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: leiderdorp

Hij is boos!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 14:00

Vorige week zondag heb ik m'n verzorgpaard geschoren, ik heb hem nog nooit zo boos gezien!! Boos!
We hadden zo wat voorzorgsmaatregelen genomen en gingen er eerlijk gezegd wel vanuit dat het wel mee zou vallen. Er zou iemand komen die hem zou scheren. Ik heb de hele tijd z'n hoofd vast gehouden waardoor hij anderhalf uur alleen tegen mij aan heeft staan kijken. Na veel vlieglessen en bozen blikken is hij er wel erg van opgeknapt en is het niet meer zo'n teddybeer.
Vervolgens kan ik al de hele week niet met hem overweg. Verward Het lijkt wel alsof hij het gewoon heeft onthouden en nu nog steeds boos is... hij kijkt niet meer om en ook en knuffel kan er niet meer van af. tijdens het rijden ging het ook niet zo goed meer. Ik ga nu lekker allemaal speletjes met hem doen, apporteren en parellie en ik koop hem nu elke keer om met een paar grote appels en een dikke knuffel, nu maar hopen dat hij niet meer zo boos op me is...

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:02

Ach misschien heeft hij het gewoon koud tijdens het rijden Cool
Stel je voor dat jij in je bikini door de bak moest rennen Tong uitsteken Cool

mister

Berichten: 113
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 14:08

het is niet alleen tijdens het rijden. als ik aan kon kreeg ik normaal altijd een vriendelijk geknor of gehinnik mijn kant op, zelfs dat kon er niet meer vanaf...

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:08

Een paard houdt van zijn vachtje, en dan laat jij 'm in zijn nakie rondrennen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:11

Bij een normaal paard zou ik zeggen dat je het dier een beetje te hoog inschat, maar aangezien ik weet dat het om Banishje gaat.... Haha! Tong uitsteken Hihi! Eigen schuld, had je maar van z'n haartjes af moeten blijven! Haha!

mister

Berichten: 113
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 14:13

Hij is bijna zielig Lachen hij heeft nog wel een hele mooie nieuwe deken gekregen, en ik ben niet eens degene die hem heeft geschoren...

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:59

Citaat:
Bij een normaal paard zou ik zeggen dat je het dier een beetje te hoog inschat, maar aangezien ik weet dat het om Banishje gaat.... Hihi! Eigen schuld, had je maar van z'n haartjes af moeten blijven!

En bedankt he Son!!! Haha! Daar zijn we weer mooi klaar mee...

Nou, gister heb ik hem gereden en ik heb het idee dat hij er wel weer een beetje is hoor Freek! Ach gut
Hij wilde (in de zware binnenbak) ook weer even lekker hard hollen en ik moest even flink aan de rem trekken voordat hij weer kalm was. Hij had er echt weer zin in. Dat heb ik echt sinds een paar weken niet meer meegemaakt.
Hij heeft hopelijk gewoon een beetje een winterdip en daar krijgen we hem wel doorheen hoor.
En hij hinnikte ook weer hoog naar me. Terwijl het de laatste tijd een beetje een zwaardere "hu hu hu" was. Dat is meestal ook wel een goed teken.

En die haren..... Misschien waren het wel zijn wilde.....
Laten we het hopen *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:03

banish schreef:
En bedankt he Son!!! Haha! Daar zijn we weer mooi klaar mee...


Tong uitsteken Je wou toch niet gaan beweren dat jij een standaard paard hebt he Jouke.... *LOL* Ik durf niet te zeggen wie er gekker is, jij of je paard, ben er nog steeds niet uit Tong uitsteken Laten we het er maar op houden dat jullie elkaar mooi gevonden hebben! Clown Hihi!

mister

Berichten: 113
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 15:12

Dat mocht ook wel na drie grote appels... (misschien was hij daarom ook wat fanatiek Haha! )
Maar ik ga vandaag weer veel knuffelen en weer vriendjes maken, we waren juist het leukste stel van stal...

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:58

Laten we het daar inderdaad m,aar op houden SOnja! hahaha
Tis dat je zo ver weg woont want anders.....
Nee, hoor, je hebt ook wel een beetje gelijk vrees ik. Daar ligt nu juist vaak het probleem Lachen

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 12:49

Citaat:
En die haren..... Misschien waren het wel zijn wilde.....


Hopelijk wordt ie straks dan niet ineens verschrikkelijk sloom en duf ofzo... Clown

Mercy

Berichten: 149
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Halle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:07

Ik zou ook boos worden..... Scheren is alleen maar voor het gemak van de mens.... Bekijk het eens vanuit het het paard? Ben jij dan blij????? Verdrietig

mister

Berichten: 113
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 15:03

Ik denk dat Banishje het ook niet zo leuk vind dat hij na het rijden nog anderhalf tot twee uur op moet drogen... Zeker als het wat kouder wordt en hij is goed nat gereden (wat voor het scheren al na een klein half uur het geval was) en hij moet dan opdrogen onder een zweetdekentje, dat lijkt me ook niet lekker. Als ik gezweet krijg ik het ook koud. We hebben hem vorig jaar niet geschoren, en we zijn toch achter de conclusie gekomen dat het scheren meer voordelen had, alleen banishje was het daar niet zo mee eens...
Maar ik ben gister weer bij hem geweest en hij begroette me al een stuk vriendelijker dan vorige week en na een grote appel kreeg ik nog een dikke knuffel ook...

Mercy

Berichten: 149
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Halle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:45

mister schreef:
Maar ik ben gister weer bij hem geweest en hij begroette me al een stuk vriendelijker dan vorige week en na een grote appel kreeg ik nog een dikke knuffel ook...

Gelukkig maar!!!! Knipoog

mister

Berichten: 113
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 13:53

Ik hoop ook dat als ik weer ga rijden en we samen wat meer hulp krijgen *LOL* dan gaat het ook vast weer beter. We gaan ook meedoen aan de verkleedde dressuur (ja ik kan er ook niets aan doen, maar we laten wel even zien dat banishje een echt westernpaard is!!!) en dan gaan we als junglebook (Banishje als oliefant) en daar hebben we ook erg veel zin in, dat zal hem ook vast wel wat opvrolijken!! OK dan!