WAAR GING HET AL MIS???????????? (Het begin)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:02

Het begin van westernrijden heb ik niet meegemaakt, zou niet weten hoe het hele soepzooitje is gaan draaien in Nederland. Wel merk ik dat de meeste wedstrijdwesternruiters nou totaal geen ouderwetse 'verenigingsmensen' zijn................alles is 'ikke ikke ikke en de rest kan.........." Jammer want door deze instelling is er weinig kameraadschap onder de ruiters (ja, tenzij je tot hun 'kampje behoort' en zullen ze er van alles aan doen om je het paardenleven zuur te maken. Zolang een leuk presterende individu nog wordt gezien als een echte amateur die het werkelijk hobbymatig doet, zijn ze aardig, maar owee als die hobbiest zijn hengst eens ter dekking gaat stellen, dan schieten de concurrenten compleeeeeeeeet in de stress, Boos!. Dan komen er plots allemaal verhalen over die amateur of zijn paard boven water.........zomaar, Schijnheilig .

Ik ben benieuwd naar je vervolg verhaal, Peter.............

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....


FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:23

vera schreef:
Men, wat een mooi verhaal!! Cool
IMO sla je de spijker op zijn kop! Dat is ook een beetje wat ik bedoelde met mijn verhaal over de TYPES in de westernsport in het andere topic.

Citaat:
Zolang een leuk presterende individu nog wordt gezien als een echte amateur die het werkelijk hobbymatig doet, zijn ze aardig, maar owee als die hobbiest zijn hengst eens ter dekking gaat stellen, dan schieten de concurrenten compleeeeeeeeet in de stress, . Dan komen er plots allemaal verhalen over die amateur of zijn paard boven water.........zomaar,
.
Spreek je hier uit eigen ervaring Verward


Yep, ook..............en velen met me zullen dit ook hebben meegemaakt of gaan meemaken......Ik weiger aan dit zielige gedrag mee te doen, Haha! . Ik blijf het schitterend vinden wanneer mensen met hun paarden in de prijzen zijn gevallen of een goed gevoel aan een wedstrijd of training of zelfs een bosrit hebben overgehouden en bere- trots zijn. Daarvoor rijden we toch paard??? Voor die prachtige momenten samen met je makker die je rondrijdt!!!! Puur levensgeluk............

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:39

vera"]
[quote="FlyingHigh schreef:
Yep, ook..............en velen met me zullen dit ook hebben meegemaakt of gaan meemaken......Ik weiger aan dit zielige gedrag mee te doen, Haha!

Je zult wel een gedegen concurrent voor ze zijn en daar maken ze zich zorgen over, bevestigt alleen maar het talent van je paard Haha! Knipoog
[/quote]

Het zal wel Cool .............maar is het dan nodig om plots vreemd gedrag te gaan vertonen en zo hard tegen mekaar te doen??? Als ik met een paard fok die ik in mijn bezit heb, doe ik dat omdat ik denk dat dat betreffende paard een goede vertegenwoordiger is van de AQHA of de APHA of zelfs het ras nog wat kan verbeteren.........ik doe het niet om andere eigenaren van fokdieren lekker te pesten. Ik fok ook alleen maar wanneer ik zeker weet dat ik mijn fokprodukt kan houden of er een top- eigenaar voor kan vinden, het is en blijft voor mij een hobby. De mensen die al die tijd compleet normaal tegen me en anderen zijn blijven doen waardeer ik enorm, dát zijn voor mij de mensen die het wedstrijdrijden nog leuk houden.........

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:55

vera schreef:
Ik denk dat het meer zegt over de intelligentie van deze personen. Het is jammer dat mensen zo zijn maar helaas zul je die altijd blijven tegenkomen.
Ik doe altijd maar of ik dat niet door heb en blijf gewoon gezellig tegen ze praten. Daar schrikken ze van en dan moeten ze wel aardig terug doen. Val je toch weer mee en vinden ze zichzelf uiteindelijk een beetje stom (hoop je dan maar Haha! ) En degene die er nog steeds last van hebben....... Clown


Vera, lieverd.................ik kan heeeel goed tot honderd tellen maar zelfs dát werkt niet altijd meer en dan zijn ze de pineut, *LOL* ..........dan zijn ze van míj, gna gna.

Kom ik op een wedstrijd in Verweggiestan, ziet een concurrent me lopen met Straw en hoor je achter je rug "He, *PIEP*, daar gaaaaan de punten" om vervolgens een heel weekend shago mijn kant op te kijken. Dat noemt zich dan een topruiter.........is toch ronduit zielig!!!!! Zucht.........nu lezen jullie even mijn grootste western- frustratie.......Het ergste is nog, dat ík me dus ga aanpassen om dit soort gezeur te vermijden. Ik ga maar weinig naar wedstrijden in Ned. en wijk uit naar buitenland, daar kennen ze me niet, hihihihiih, nog niet..........en zo heb ik weer lol op een wedstrijd wat mijn hobby (!!!) is, Clown .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....


FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:06

Gisela schreef:
FlyingHigh heeft het over hengsten in het bezit van een amateur...... daar kunnen wij over meepraten Lachen




Niet alleen hengsten, ook goeie (eventueel presterende) merries waar mee gefokt wordt.
Ook ik bekijk de aangeboden merries of ze geschikt zijn om met mijn hengst te kruizen, maar veel mensen vinden me nu helemaaaaaal arrogant, Bloos! . Hoe ik het lef heb om NIET mijn hengst op hun merrie te zetten, ze betalen er toch immers voor............ Schijnheilig . Geld speelt in mijn paardenhobby geen rol en dat willen veel mensen niet inzien.

Het vergelijken met een landelijke rijvereniging is in dit geval niet mogelijk, daar zijn weinig amateurs met een (goedgekeurde) dekhengst, Haha! . Waar zit daar de haat en nijd???

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:12

vera schreef:
Maar ik zou ook vet balen als jij met je tank verschijnt in mijn klasse *LOL* Daar gaan je punten Rock-on, dudes!

Heeft het sjaggo kijken toch nog zin want jij verschijnt nu minder op de wedstrijden dus hebben ze weer kans Clown


Maar dat weeeeeeeeeet je toch als je naar een wedstrijd gaat, en helemaal gaat halteren (echt een extreme jurysport). Ben je niet in het bezit van een haltertank, is de kans groter in Europa dat je vaak niet bovenaan de prijslijst staat. Hoef je de eigenaar van die haltertank toch niet zo te verafschuwen??? HA!

En inderdaad, nu zullen ze op de kleinere APHA/ AQHA wedstrijden in nederland weer meer kans maken in de halter. Maar laat die shago's dan ook vooral niet naar het buitenland gaan......... Cool . Alleen komen ze zichzelf wel tegen, doe je tegen je concurrenten zo vervelend, blijven die uiteindelijk weg waardoor er minder deelnemers zijn én minder punten te verdienen zijn.........tja, da's nou balen!!!

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:39

GoedVetMan"]
[quote="vera schreef:
Ik denk dat het meer zegt over de intelligentie van deze personen. Het is jammer dat mensen zo zijn maar helaas zul je die altijd blijven tegenkomen.
Ik doe altijd maar of ik dat niet door heb en blijf gewoon gezellig tegen ze praten. Daar schrikken ze van en dan moeten ze wel aardig terug doen. Val je toch weer mee en vinden ze zichzelf uiteindelijk een beetje stom (hoop je dan maar Haha! ) En degene die er nog steeds last van hebben....... Clown


Hallo, ik raak de weg kwijt hoor.

Peter
[/quote]

Is er een dokter in de zaaaaaaL????????? Peter wordt niet goed, Knipoog .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:40

vera"]
[quote="GoedVetMan"][quote="vera"]
[quote="FlyingHigh schreef:
Yep, ook..............en velen met me zullen dit ook hebben meegemaakt of gaan meemaken......Ik weiger aan dit zielige gedrag mee te doen, Haha!

Je zult wel een gedegen concurrent voor ze zijn en daar maken ze zich zorgen over, bevestigt alleen maar het talent van je paard Haha! Knipoog
[/quote]

Volgens mij mis ik hier wat?

Peter
[/quote]
Dat is een stukje huiswerk, Peter Bloos!
FH is in het bezit van twee halterkampioenen! Straw Miss is al jaren onverslaanbaar en Made in Holland is de 2 jarige zoon van Straw Miss, ook al aardig op weg om nederland plat te leggen. Clown
[/quote]

***bloos***

Bloos

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:52

vera"]
[quote="cornelie schreef:
Maar die mensen sprak/zag je persoonlijk. Maaar hoor je ook wat er achter je rug gehoord/geschreven wordt? Daar wil ook nogal eens een heeeeel groot verschil in zitten.

Juist! En daar moet je je dus helemaal niks van aantrekken. Geroddeld wordt er altijd dus da's niks nieuws.
[/quote]

Juist, Cornelie......en da's niet leuk, Huilen .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:54

He, ROM, ik ken dus ook bijna alle paarden wel, maar de ruiters die erbij horen ken ik heel vaak niet van gezicht, helemaal niet wanneer ze hun hoed af hebben, hihiiiii..........
ALs ik eens in gesprek met ze ben geweest, vergeet ik hun gezichten dus niet meer, wel hun namen soms.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 21:04

jeddah schreef:
Maar aan de andere kant FH, eerlijk gezegd vind ik je hier een beetje dubbel. Zelf heb je ook gesuggereerd dat die "Halter kannonen" van die Italianen met anabolen oid zijn ingespoten. Waarom? Jaloers? Waarom niet gewoon zeggen, "Wauw! Daar stond echt een Halter knol waar ik gewoon niet van winnen kon, zo mooi!" in plaats van te zeggen dat je het jammer vind dat de jury haar bovenaan plaatste omdat ze volgens jou niet kon bewegen?


Ik ben niet dubbel, vind ik zelf, Haha! . Ik heb me inderdaad erover lopen verbazen dat een paard van 2 jaar oud al zooooo mega kon zijn, onvoorstelbaar gewoon! Nee, ik ben zeker niet jaloers, zou zo'n dier niet op stal willen want ik vond het paard ronduit lelijk, Cool . Een halterklasse is er toch ook om een paard in beweging enigszins te beoordelen, waarom moeten we anders een stukkie draven. Als je dan ziet dat dat dier bijna een houten hobbelpaardje leek dan vind ik dat niet een voorbeeld van hoe een Paint hoort te zijn, een echt allround paard...........kun je beter een schilderij van betreffend paard laten maken, is veel handiger in onderhoud, Haha! .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers