Verzorgpaard verkocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Verzorgpaard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 20:58

Verdrietig de eigenaar van mijn verzorgpaard belde net dat hij Casanova heeft verkocht. Verdrietig . Ik vind het wel heel jammer hoor, ik begon echt al een band met het paardje te krijgen Lovers en het rijden ging ook goed de laatste tijd. Ik wist ook niet dat ze hem wilden gaan verkopen. Dat is dus echt een verassing voor me.
Ik mag deze maand nog op hem rijden en daarna gaat hij weg..... Huilen ik baal er best van.
Hij begon er wel over dat hij nog wel een fries wist waar ik eventueel wel op zou kunnen rijden.... maar dat lijkt me niet zo eigenlijk, ik ben niet zo'n friezenfan.
Nou, ik ga der eens even over nadenken wat ik nu verder wil. Weer een verzorgpaard, of verder lessen in Soest, (of dan toch maar een eigen paard Tong uitsteken ).
grtz
Wendy

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:01

Tja de 'verzorgers/bijrijd-blues' zou ik haast zeggen. Sneu natuurlijk, maar je hoort het zoveel. Ik ken maar weinig mensen bij wie het echt een langdurige oplossing is.

Eigen paard is goud waard Clown (mist alls kits blijft Cool )

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 21:24

Tsja als ik erover nadenk waren er natuurlijk wel wat signalen, ze hadden het vaak over de kosten, dat die zo hoog waren enzo, en of ik niet meer wilde betalen voor een dag extra rijden, maar dat wilde ik niet.

Achteraf is het wel een beetje raar, het gebeurt me wel vaker namelijk dat ik dingen onderbewust aan zie komen. Ik was eigenlijk zelf ook al aan het twijfelen of ik door zou gaan met rijden op Casanova, het is een superleuk paard en het rijden gaat wel goed, maar het kost me wel een boel tijd en geld. 75 euro in de maand (voor maar 2 dagen in de week). Ik rijd ook nog in de les op de manege in soest, dat kost me ook ongeveer zoveel. Dus ik ben zo'n 150 euro kwijt aan de paarden (en dan reken ik de benzine nog niet mee). Dus ik dacht er van de week zo over of ik een van de twee zou opzeggen..... maar het heeft zich dus zelf al opgelost.
Het gebeurt me dus wel vaker dat ik ergens over aan het dubben ben en dat het 'probleem' zich dan vanzelf oplost. Best raar (en een beetje eng).

Een eigen paard kopen?? Als ik heel eerlijk ben zou ik het wel willen, maar ik moet reeel zijn, het ontbreekt me gewoon echt aan de tijd om zo'n beestje elke dag de aandacht te geven die het verdient. (om maar niet over de kosten te spreken).
Ik hoop over een jaar of 2 als de kinderen naar school zijn, dat ik dan meer tijd (en geld!) zal hebben en weer een paard zal kunnen hebben.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 23:02

Hé oliebol zeg! Ga je net een beetje aan zo'n dier wennen.... Ik vind eigenlijk wel dat ze hadden mogen zeggen dat hij de verkoop in ging, dat is wel zo netjes. Maar waarschijnlijk is het snel gegaan.

Maar 1 troost, er zijn genoeg bijrijd paarden en waarschijnlijk ook wel voor minder. Ik weet nog wel ergens een paar merries die zadel mak gemaakt moeten worden Knipoog Moet je wel over je KWPN fobie heen komen Clown

Nou sterkte ermee!

Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 23:15

Wat naar voor je dat je verzorgpaard is verkocht! Je hoort het wel vaak dat de bijrijders pas op het laatste moment te horen krijgen dat een paard weg gaat! Weet je wel waar hij heen gaat? Ik hoop dat hij een goed huis krijgt! Sterkte!

missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:20

Ik weet er alles van.
Mijn eerst western bijrijdpaardje was ook van de een op andere dag verdwenen.
Ik kwam vrijdag's middags lekker om te gaan rijden was ie vertrokken.
Terwijl ik de avond ervoor ook nog had gereden.
Ik had gelukkig weer snel een andere waar ik beter mee door de bocht kon.
Het is nu misschien een tijdje vervelend (ik weet er alles van) maar er komt vast wel wat anders op je pad waar je weer helemaal voor kunt gaan!
Sterkte en succes

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:56

Ach Juval, wat zonde nou|( ! en.....hoe moet 't nou volgende zomer naar de Veluwe? je moet wel zorgen dat je met een ander paardje mee kunt hoor! Ik vind je overigens wel verstandig; je hebt groot gelijk dat je in elk geval wacht tot de kinderen naar school gaan; het is ook niet niks natuurlijk, veel mensen denken er te makkelijk over met alle gevolgen van dien; maar dat is een andere discussie. Als ik iets voor je weet hoor je 't en persoonlijk vind ik dat een bijrijder helemaal niets zou hoeven te betalen; Paardeneigenaren die zelf geen tijd hebben mogen allang blij zijn dat er iemand 'werk' uit hun handen neemt en het leuk vind om met andermans dier bezig te zijn. Een goeie, betrouwbare bijrijder vinden, die bovendien wat ouder is en op een verantwoorde manier met je paard omgaat is helemaal niet makkelijk dus volgens mij moet je 'ns rondkijken, ook op marktplaats bijvoorbeeld, daar is een hoop vraag!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:48

Inderdaad, een goede bijrijder is goud waard!
Ik heb nog steeds kontakt met de vroegere bijrijdster van onze laatste aanwinst. Achteraf had ze haar graag willen kopen maar het werd haar pas verteld toen ze al aan ons verkocht was. Dat vond ik heel sneu.
Het is dat ze uit de buurt woont want anders wist ik het wel!!!!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 19:33

hé, juval!! ik las even verkeerd, ik dacht 'GEkocht' ipv. verkocht....dus dacht ik meteen ook 'ha, heeft ze zeker een 'veluwepaardje'....hmmm, niet dus Scheve mond
je hebt nog bijna een jaar om te zoeken hoor! Haha! OK dan!

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 13:27

ik dach took gekocht!maar nu lees ik dit...dat is nit zo leuk he meis!sterkte..

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 14:23

Bedankt voor jullie reacties! OK dan!
hahaha, ik lach alweer.... ik vind het nog steeds jammer van Casanova hoor, maar ik heb al weer een ander!!!! (wat een sloerie hè hihi Haha! Bloos )
het kan soms snel gaan. Ik kreeg vanmorgen een mailtje van een vriendin van me van de stal waar vroeger mijn paard heeft gestaan. Haar bijrijdster is er vrij plotseling mee opgehouden en nu vroeg ze dus of ik op haar paard wil rijden.!!
JA! *LOL* het is een leuk paard Lovers , een wat oudere merrie die Z-dressuur heeft gelopen. Ze heeft nu soort van pensioen maar wordt nog wel dagelijks bereden. Ze is heel betrouwbaar, en ik mag er alles mee doen. (zelfs westernrijden Lachen ). Dus ik ben alweer voorzien. OK dan!
(of het een veluwe-paardje is weet ik nog niet, dat moet ik nog even overleggen natuurlijk Knipoog )

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 19:18

OK dan! OK dan!

dat onderschrift van jou, dat is het ook hélemaal!!!