zou mijn ideale paard bestaan??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

zou mijn ideale paard bestaan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 14:01

hoi, ik weet niet goed waar ik dit bericht zou moeten plaatsen, misschien hoort het beter bij RT, FA, VMR of RP, maar ik zet het hier neer omdat het volgens mij het meest met WN te maken heeft.
Ik wil proberen of ik mijn overpeinzingen duidelijk kan maken.

Ik rijd nu sinds een paar maanden western, met veel plezier!! ik vind het heel leuk en een fijne manier van rijden.
Ik ben aan het nadenken over het kopen van een paard. Lachen Maar wat voor een Verward ??? Ik zou het liefst heel veelzijdig willen rijden.
Dus western, en dan pleasure of horsemanship, trail en halteren.....
Maar ook dressuur, dus een lekker buigzaam paard met schwung die goed aan de hand kan verzamelen en uitstrekken, met mooie oprichting en ruime verende gangen....
en ik vind eigenlijk springen ook wel leuk, niet al te hoog, maar een B of L parcourtje op zijn tijd...... *LOL*
En natuurlijk lekker ontspannen buitenritjes (evt. Endurance). Lachen
om het dan helemaal compleet te maken zou het me ook leuk lijken als het paardje ook nog eens ingespannen zou kunnen worden, in een vorig leven heb ik de sterren van de hemel gemend Schijnheilig , dat vind ik ook supergeweldig.. OK dan!
Wat veeleisend ben ik hè Haha! , wat denken jullie? zou dit paard bestaan, of alleen in mijn dromen Tong uitsteken Verward ?
Het type quarter/paint/appie vind ik qua uiterlijk en het coole karakter wel goed bij mij passen, *LOL* ik houd van lekker compacte stevige paarden, en een bijzondere kleur vind ik ook wel grappig.
Ik zou evt. ook wel wedstrijdjes willen rijden, niet dat ik heel veel ambities heb hoor, maar ik wil de dingen die ik doe wel goed doen. Lachen
Ik heb nu 10 jaar van mijn 'eigenpaardenleven' aan een hysterische arabier vergooid , dus als ik ooit nog een paard koop wil ik er wel voor zover mogelijk heel zeker van zijn dat dit paard goed bij mij past, wat de arabier uiteindelijk dus niet deed Verdrietig .
Ik heb nog ruim de tijd om mijn ideale paard te vinden, en wil absoluut niets overhaasten. Denken jullie dat een quarter aan al mijn wensen zou kunnen voldoen?

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you



juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 14:37

Sugarmiss schreef:
De Quarter wordt niet voor niets het meest veelzijdigste paard genoemd. Lachen
Je moet idd niet verwachten hoog in welke onderdeel dan ook te kunnen gaan presteren, daarvoor heb je al een meer 'richting' gefokt paard nodig, maar er zijn nog genoeg 'allround' gefokte paarden die op middenniveau heel goed mee kunnen komen.

Wat je dressuurmatig wilt bereiken vraagt in training duidelijk meer dan de 'standaard' westernafrichting én je zult ook een redelijk slim paard moeten hebben die het verschil goed gaat begrijpen en er psychisch mee om kan gaan.

Ik denk dat als je als basis de klassieke rijkunst kiest en van daaruit richting western gaat werken je van beide 'werelden' het beste hebt met als resultaat een paard wat jij zoekt.

Verder dient het paard natuurlijk goed in balans gebouwd te zijn en voor 100% goed op de benen te staan Lachen


Oké, mee eens!
maar bedoel je dan dat de evt. quarter die ik zal kopen dan eerst engels beleerd moet worden en van daar uit naar het western?
Waarschijnlijk zal dat dan alleen lukken als ik met een jong paard begin en hem naar eigen idee en inzicht ga opleiden. Wat ik op zich wel een goed idee vind, dat durf ik wel aan.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 18:37

oké, dus samenvattend denken jullie wel dat een quarter/paint geschikt (alhoewel vrij prijzig) is voor mijn doelen. Ik wil geen reining gaan rijden en verwacht ook niet dat ik het niveau van Anky/Riekie of Jos Lansink zal bereiken, dat wil ik geeneens. Dat mennen is bijzaak en misschien iets voor als het paard en ik allebei oud en stijf zijn.....
Vooralsnog denk ik dus dat ik het best op zoek kan gaan naar een 1 of 2 jarige, daarvan kan ik al redelijk de gangen beoordelen. Beginnen met gewoon engels inrijden en daarna eens rustig aan met western (uiteraard onder begeleiding) beginnen. (ehm weet iemand nog een leuke? ik kreeg toevallig net een stal aangeboden.....)
Cornelie, ik heb het al eerder gezegd, maar zoals jij het doet bedoel ik dus....
Sprintje heeft gelijk, ik zoek een Sprinter maar dan 30 cm hoger, maar die bestaat denk ik niet.
Laatst bijgewerkt door juval op 30-09-03 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 20:05

nee, sorry, maar ik val niet zo op haflingers.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 10:53

bedankt!
Irene, ik heb je gepbt
ik zal peterina ook even opzoeken.
gr.
Wendy

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 20:34


[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 23:30

Saar4 schreef:
Maar zelf (even reclame maken) Haha! heb ik een New Forest en ik ben daar erg blij mee. Alleen had ze een stukkie groter mogen zijn.



Daar zeg je zo wat! je hebt wel gelijk..... volgens mij ben ik dus gewoon op zoek naar een pony (mijn eigen oude pony!) De meeste pony's zijn inderdaad heerlijk veelzijdig en kijken nergens vanop hoe gekker hoe leuker! (tenminste dat is mijn ervaring).
Dus een ponykarakter in een paardje van ongeveer 1.60m

Stranger, er is absoluut niets mis met haflingers!!! maar het is gewoon niet het eerste ras wat in me opkomt als ik over mijn toekomstige nieuwe paard droom.... wie weet, misschien wordt het uiteindelijk wel een haf, ik weet het gewoon nog niet. Knipoog

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 14:05

Welsjes, newforest, allebei super! maar ik vind dat ik met mijn lengte en gewicht niet meer met goed fatsoen op zo'n pony kan gaan zitten. Het mennen zou er super mee kunnen gaan, maar dat is voor mij maar bijzaak. Nee ik wil echt op zoek naar een klein paardje, vanaf stokmaat 1.50 ongeveer.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 14:59

ik sta open voor elk ras! of papierloos, ook goed! als het maar klikt!

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 15:33

oké, dat zal ik onthouden. (zal m bij mn favorieten zetten). Dit paard spreekt me niet zo aan, geen liefde op het eerste gezicht.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 10:45

Margee schreef:
Liefde op het eerste gezicht kun je pas voelen als je hem in zijn gezicht kijkt, dus zijn ogen!!!!


oké, daar heb je gelijk in. Maar, als ik eerlijk ben val ik niet zo op voskleur. (ja ik weet dat dat natuurlijk niet uit mag maken, maar toch.....)

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 48 bezoekers