Haltertips

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:27

Tip voor de oren, speel met een aansteker voor zijn neus, vaak vinden ze dat een leuk geluidje, of een clicker... heb ik ook al een paar keer gezien en dat werkt goed.

Wat betreft het stil staan, je zegt het al, veel oefenen, ook voor langere periodes, maar ook voor korte, zodat er een beetje afwisseling in zit, en hou hem bezig, dus blijf met de lippen spelen, zorg dat het hoofd wat hoog blijft zodat hij niet naar voren stapt.
Geef ook een duidelijk "commando" waneer je klaar bent, wees daar ook concequent in, ik zeg altijd "OK!" als ze weer weg mogen stappen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt....

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~



Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:34

Een hengstenvlecht kun je het beste "onderlangs" vlechten, dus wanneer je vlecht de strengen onder elkaar niet boven elkaar langs halen (weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen), veel gel gebruiken, en zo lang mogelijk wachten met vlechten. Dan als het erin zit zorgen dat je paardje niet meer met zijn neus naar de grond gaat, anders rekt het er weer uit.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 13:22

radicalM schreef:
Dat van die haarlak voor het hoevenzwart vind ik een goede tip. Ga ik absoluut eens proberen. Vroeg me al af hoe ik dat spul er zo lang mogelijk op kon laten zitten. Iedere keer als je de bak inloopt schuurt het er gelijk weer af!


Als je de hoeven eerst licht schuurt met fijne schuurpapier blijft het ook wat langer zitten, en dan doe ik net als Flying High, blanke lak van de Gamma er overheen.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:50

Je hebt er Hoofblack remover voor, maar meestal is dat niet nodig en tegen de tijd dat je weer thuis bent is het er al af gesleten.
Het slijt er zo snel af dat ik niks gebruik, de hoeven hebben al genoeg te verduren met al dat spul, ik doe er dan niet weer spul op om het eraf te halen. Twee dagen later is er bij mij niks meer te zien.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers