Tempo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-01 15:50

Hallo,
Ik heb even een vraagje!
Als jullie de paarden longeren, of penn werk doen, in welk tempo laten jullie de paarden draven, in een jog of in een sneller tempo en waarom.

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 20:05

Ik laat mijn paard altijd arbeids draf lopen.
Ook met rijden heb ik vaak een vlotte draf, ook omdat we nog niet met de jog bezig zijn(paard laat nog niet altijd los).
Ik denk dat het ook beter is om lekker door te laten draven.(correct me als ik fout zit)

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 07:50

de mijne moet met longeren gewoon lekker doordraven. Het is toch al zo'n lamzak en ik moet aan z'n kontspieren werken Haha!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 20:46

Hoi ,

In Amerika heb ik van verschillende trainers gehoord en geleerd dat je een paard met het longeren áltijd lekker moet laten doordraven !
En zelfs dusdanig, dat ik er altijd op moest letten, dat hij zijn binnenachterbeen er goed onder zet, d.w.z. dat de "afdruk" van zijn (binnen)achterbeen ín de "afdruk" van het voorbeen moet komen. Zo zie je tevens of hij zijn achterhand er goed onder heeft...zeker voor jonge paarden, heel belangrijk, zich goéd te leren "dragen". Een "jog" mocht ik absoluut niét doen tijdens het longeren, niet met oudere & jonge paarden, dit mocht alleen met rijden.
(af & toe probeerde ik het, omdat ik dan wilde weten of ze dat konden, maar het schijnt niet goed te zijn...)
Misschien heeft iemand dit vaker gehoord?
Groetjes Knipoog