eindelijk kabel... eindelijk bokt!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisz
Berichten: 6
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

eindelijk kabel... eindelijk bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 14:24

Ik ben een van de mensen dat sinds kort pas kabel heeft, nu ben ik eindelijk lid geworden van bokt! Zelf ben ik helemaal verliefd op western en hou ik van springen!

Maar nu zit ik met een vraagje... Mijn appaloosa Simba heeft sinds kort een westernzadel maar daar is hij niet echt blij mee Hoe kan dat? Als hij het zadel al ziet, liggen zijn oren plat in zijn nek en kan die me wel wat..

Ook zou ik in contact willen komen met echte westernfans via msn.

Groetjes Lisz

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:28

Welkom op Bokt.

Wat je zadel aangaat; ligt het wel goed op je paard, want er zullen wel meer paarden zijn die niet altijd blij zijn als er iemand met een zadel aankomt, maar oren plat in de nek is wel erg negatief.

Lisz
Berichten: 6
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 14:31

Ik heb er al iemand naar laten kijken, hij ligt er goed op.

Ik ben het nu rustiger aan aan het doen met het zadel, in de hoop dat t dan wat minder word maar ik zou natuurlijk graag willen weten waar het mee te maken zou kunnen hebben

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 16:00

Ik weet niet of jouw paard makkelijk zweet, maar als dat zo is, zou je kunnen kijken of dat gelijkmatig onder het zadel verdeeld is, met een droge ruggegraat. Dat is vaak een goede graadmeter om te kijken of de druk goed verdeeld wordt.

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wie er gekeken heeft of jouw zadel goed ligt?

=^.,.^=

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:20

Als jouw paard eerder geen aversie had tegen het zadel moet er toch iets mis zijn met dit lijkt me. Misschien toch een te smalle boom?

Lisz
Berichten: 6
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 13:35

Mijn paard zweet niet zo heel erg, alleen als het warm is of juist als we hard aan t werk zijn.
Ik hoop dat het niet aan mijn zadel ligt. Ik krijg vrijdag weer les van mijn trainster en zij neemt een ander westernzadel mee, ik ga dan kijken of een ander westernzadel beter is.

Mijn trainster heeft naar het zadel gekeken... misschien wordt het tijd voor een deskundige, eerst vrijdag maar afwachten en tot nu toe geen western rijden met een western zadel.

Groetjes Lisz

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 13:57

ik heb net een afspraak met Evelien gemaakt om naar mijn westernzadel te komen kijken, de goede plekken zijn droog bij mijn paard, ik zit heerlijk, maar ik vind het zo erg strak op de schouders zitten.

Mijn lesgeefster wil geen les geven als ik op een westernzadel zit, dus dan moet de Aussie erop, die wil Evelien toch niet inruilen, dus dat treft!