Super wedstrijg wennekers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 12:13

SUPERlocatie, in Aalsmeer!!!!!
Gezellige wedstrijd, goed georganiseerd, lekker compleet, prachtig terrein....
Dikke vette pluim voor stal Wennekers!!!!

(Ik vond alleen het niveau van de beginners echt te triest voor woorden. Ik weet dat het niet voor niks beginners heet, maar om nou te gaan starten als je nog maar net weet dat het hoofd van voren en de staart van achteren zit, gaat me wat te ver....)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 21:43

Jester schreef:
He Sonja,

Hoe ben jij dan begonnen? Met een groen jong paard of met een paard dat al wedstrijd ervaring had? Ik vind dat je makkelijk oordeelt....
maar als je het beter weet en tips hebt..... hoor ik die graag. Ik weet dat Jan en ik heel wat hebben getraind en op advies van Chris Knol en Bianca de Roode ons hebben begeven in het wedstrijd cirquit. Toch niet de eerste de beste, zou ik zo zeggen....

Groetjes,

Monique


Ik start niet voor ik mijn paard voor elkaar heb....
En als je wilt weten welk paard van mij is: die FJORD die zo leuk tegen al die quarters loopt op wedstrijden, die ik zelf als onhandelbare zevenjarige (!) ingereden heb.

Voel je je een beetje aangesproken Monique???? (Als jij een leerling van Jan bent, is dat niet nodig, die heeft zijn zaakjes met zijn leerlingen voor elkaar voor hij op wedstrijd gaat) Maar als je je graag aangesproken wilt voelen, mag dat hoor Knipoog
Maar mensen die nog in hun zadel op en neer pingpongen in een jogje (of wat daar voor door moet gaan) en geen flauw benul hebben hoe een paard werkt, hebben volgens mijn hoogst onbescheiden mening nog niks op een show te zoeken. (Of het moet zijn om het publiek te plagen Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 21:49

Carys schreef:
Tja, wat moet je nou met dit soort opmerkingen?! Ik vond de trail-beginnersproef bar lastig. .... en ik denk dat je inderdaad het beste op het advies van je instructeur af kunt gaan dan op dat van iemand die langs de kant staat commentaar te leveren.


Wat je met zo'n opmerking moet? De meesten leggen die naast zich neer. Sommigen omdat ze zich niet aangesproken voelen, sommigen omdat ze lekker TOCH gaan starten en het publiek vervelen met hun kontjeboem op het paard.
Let op Carys en anderen: ik zeg niet dat ik meteen topprestaties verwacht in een beginnersklasse. Verre van dat. En NATUURLIJK kan het ook gebeuren dat je paard op vreemd terrein totaal anders is als thuis, of dat je zelf krom staat van de zenuwen waardoor je je proef verknalt.
Ook dat is helemaal niet erg. Daar is het een beginnersklasse voor.

Maar mensen die in een megabrave jog nog bijna van hun paard af stuiteren, dat dier in hun bek lopen te rukken omdat ze hun handen nog totaal niet stil kunnen houden (en ik overdrijf niet als ik zeg dat in hun kontjeboem veertig (!!!!!) cm verschil tussen boven en onder in hun gehops zat!!!!), continu in de verkeerde galop zitten omdat ze het verschil nog niet kennen, nog niet fatsoenlijk kunnen sturen, en steeds andere ruiters in de weg zitten.....
Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen
Als deze combinaties les van mij zouden hebben, zou ik ze verbieden om te starten. En als ze het toch deden, dan zochten ze maar fijn een andere instructeur.

"Lol met je knol" staat altijd voorop, maar als je nog (!!! ???) niet kunt rijden, ga dan niet naar een show.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 21:52

Overigens zal ik voor de volledigheid wel even vermelden dat er ook in de beginners combinaties waren die hun lintje dubbel en dwars verdiend hebben.
En we hebben hele mooie dingen gezien, in alle categoriƫn.

De organisatie was absoluut TOPPIE, de locatie ook. Echt helemaal super; ik hoop dat we deze stal vaker aan mogen doen met wedstrijden!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 22:03

Nou daar ben ik het dan weer niet mee eens... laat ze het trainen lekker thuis doen, en dan over een tijdje weer eens laten zien hoe lekker ze vooruitgegaan zijn! Haha!

Het Ruk en Plukwerk was idd ook weer aanwezig... Misselijk Maar gelukkig ook weer wat mooie voorbeelden van hoe het ook kan Lovers


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:37

Jester, er is iets met m'n PB's (twee keer een heel verhaal getikt en twee keer d'r uitgeknald met verzenden... Boos! ) dus ik zet m'n reactie naar jou nav je PB even hierneer, omdat anderen het ook gerust mogen lezen.


Als je paardje nog geen vreemde situaties gewend is, en van de kook gaat, is dat helemaal geen ramp. DAAR is het een beginnerswedstrijd voor. Om te leren, om te wennen, om ervaring op te doen voor hogere klasses.
Helemaal niets mis mee dus.
MITS je ook zo sportief bent om een ander niet te hinderen. Dus voorbeeldje: je start een eerste wedstrijd, schrijft in voor de pleasure en oefent daar thuis dus goed voor. (Dan ga ik er even vanuit dat je zelf al wel netjes genoeg kunt rijden om op wedstrijd te gaan) Paardje loopt thuis lekker, dus tijd voor een wedstrijdje.
Dan ga je losrijden, gaat netjes genoeg, dus je gaat de ring in (ik ga er van uit dat als 'je 'm bijvoorbeeld met losrijden niet in de hand kunt houden, je je netjes afmeld en niet start, om de rubriek niet te verpesten voor de anderen en het publiek)
Je komt de ring in, en.... TILT! Paard over de emmer, wind door de bak, vuilniszakken over de luidsprekers, heeeeel eng publiek etc etc.
IS GEEN RAMP!!!!!!! Niets om je voor te schamen, MITS...... je het sportief houdt. Doe je best, maar als het niet lukt, ga dan op het midden staan en gun de anderen een leuke wedstrijd. Aan het einde van de rubriek rijdt je dan nog een rondje door de bak als leermoment voor je paard, en that's it.
Dat zal NIEMAND je kwalijk nemen. (Zelfs ik niet *LOL* )
MAAR als je anderen in de weg blijft rijden, bijna tegen anderen opbotst omdat je je paard niet in de hand hebt, anderen dus duidelijk hindert.... Tja, dan zeg ik hier keihard dat je in een wedstrijd, beginners of niet, nog helemaal niks te zoeken hebt.

Jij geeft aan dat je paardje van de kook ging, en dat je dat toch ERGENS moet oefenen. Tuurlijk, heb je gelijk aan. Maar dan zijn er meer oplossingen
Ik weet niet bij wie je regulier traint en of die trainer aan huis komt of misschien wel bij je op stal staat, maar ga anders eens naar hem of haar toe, en train eens daar op locatie.
Of doe lekker mee met clinics. Geef wel van te voren je probleem aan zodat ze er rekening mee kunnen houden met de indeling, zodat je de clinic niet voor anderen verpest en zij er ook optimaal van kunnen leren.

En last but not least, JUIST in dit wereldje zijn er zooooo veel stallen en/of trainers en/of andere ruiters die je prima kunnen helpen, als is het maar door je een keertje op hun terrein te laten rijden.
Trek gewoon de stoute schoenen aan, bel ze op, leg je probleempje uit en vraag gewoon of je (tegen kleine onkostenvergoeding) eens op hun terrein mag komen rijden!!!

Er zitten hartstikke fijne en vriendelijke trainers in de regio (ik weet niet of je bij mij in de buurt woont Verward ) maar als tips kan ik je geven (wil niet zeggen dat het van hen mag, maar ik denk dat je er een goede kans maakt): Jan v. Beerendonk in Nieuw-Vennep, Westerntraining 11J in Aarlanderveen, Lone Star Ranch in Koudekerk aan den Rijn, FreewheelRanch in Koudekerk, Kievitshoeve in Mijdrecht, Sunflower Appaloosaranch in Lisse (in sept. weer oefenwedstrijd, ideaal voor probleempjes als het jouwe! Wordt georganiseerd door Jan en Brigitta) en probeer het eens bij een aantal Bokkers hier!
Grote kans dat je gewoon eens mag komen rijden. Wordt het voor je paard 'gewoner' om mee op pad te gaan, en ook voor jezelf wordt het dan wat minder spannend.

Dus je ziet, ik oordeel niet alleen maar keihard over wat ik gezien heb. Maar wat ik aan wil geven: start toch niet voor je een beetje aardig kan rondsturen met je paardje.
Tuurlijk moet je 't ergens leren. Maar leren rijden doe je thuis. De benodigde wedstrijdervaring doe je uiteraard alleen maar op locatie op, en dat kan wel eens mis gaan..... (is ook niet erg, maar verpest het niet voor de anderen)

Je ziet dus, niet alleen een keihard (maar eerlijk Haha! ) oordeel, maar ook bereid om mee te denken met probleempjes.
Je HOEFT ook niet alles in je eentje te dragen en op te lossen. Er zijn zo veel mensen die je daarbij kunnen helpen, zodat het ook leuk blijft en geen frustratie wordt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers