nieuw paard...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-01 11:58

Hallo allemaal!
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een prachtige 3.5 jarige appaloosa ruin. Lovers Echter heb ik (nog) een klein probleempje...Omdat ie nog wat ieletjes is, past mijn zadel niet helemaal en klapt ie van achteren een beetje. Omdat hij zeker nog heel wat gaat groeien, wil ik niet meteen de conclusie trekken een nieuw zadel aan te schaffen. Weet iemand een tussenoplossing voor mij? Ik heb iets gehoord over een "build-up pad"....Misschien een extra deken ofzo eronder?
Alvast bedankt voor de reacties!
Jac (fotootjes volgen nog)

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 12:00

een build up pad ja, gelukkig ben je verstandig Schijnheilig

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 12:02

Een 'build-up' pad is een pad die aan de voorkant iets dikker is dan aan de achterkant, dus de schouder iets meer opvult. De overgang van dik naar dun moet wel vloeiend zijn.
Misschien dat je Rinus (Westerworld) je er aan kan helpen. Ik weet zeker dat de westernwinkel in Groesen ze heeft.

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 13:07

Ha Jacqueline,
Wat leuk dat je nu een eigen paardje hebt! Nu kun eindelijk zelf goed vooruit! Heel veel plezier en succes met je nieuwe aanwinst. Hoe heet hij eigenlijk (of zij)? Ik wil natuurlijk foto's zien!

Groetjes,
Jolande

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 13:17

Gefeliciteerd!! Toevallig in Oosterwolde gekocht? Daar stond ook een schitterende Appie te koop!! Jaaaaa, wil wel ff fotootje zien hoor!!

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-01 13:21

Hoi Jolande,

Jaaa, het is allemaal best snel gegaan, dit lotje uit de loterij heet Amazing Dreamcatcher, roepnaam
Dreamer, uit de familie van Incrediblue Too, (ziet er ook zo uit!!!) Hij is al helemaal ingereden, althans, de basis zit er goed in, is superbraaf en echt nog zo'n baby....Ik ben er ontzettend blij mee en probeer me toe te leggen op de Pleasure, daar is ie zeer geschikt voor!
Foto's volgen! Party!! Party!!
Groetjes, Jac

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 13:23

Wel snel hoor, want die Dreamer willen we wel eens zien!
Leuk voor je dat je een nieuw paardje hebt, je klinkt helemaal happy! Geniet ervan!

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 21:49

Hij is mooi en lief Lovers en ik mag hem iedere dag bewonderen, nogmaals gefeliciteerd Jac!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 22:03

He, wat leuk, ik heb ook een appie. Nog interesse om bij een showteam te gaan rijden???? Mijne is van RMS Bright Dreams.

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 23:14

Hey Jac, waarom leg je mijn zadel niet gewoon zolang op Dreamer, misschien past dat hem beter. En ik mag Gsus toch voorlopig nog niet rijden. Die arme Jac, die krijgt het nog druk de komende maand met Gsus en Dreamer tegelijk Haha!
Ik kom heel binnenkort weer naar stal hoor, want ik kan niet langer wachten, ik mis iedereen (paarden en mensen) teveel! Lovers

blue
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 19:21

hee wat leuk, ik heb ook een appaloosa, alleen heeft hij geen stippels, het is nog een veulen, van 4 maanden, maar hij is nu al zo groot. Party!!

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 20:48

Hallo Jacqueline,

Leuk dat je nu je eigen western paardje hebt.
En je weet als je nog een plekje zoekt voor je nieuwe aanwinst. Je ben van harte welkom om van onze magnificent 6 een echte magnificent 7 te maken! Haha!

Groetjes Adrienne

Mandy_oud

Berichten: 26
Geregistreerd: 21-07-01
Woonplaats: Son & Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 23:36

Hoi Jac,
En hoe gaat het met je paardje. Als ik met de mijne wat vaker naar buiten ben gegaan kom ik eens richting jullie kant op rijden (eerst op kaart kijken of dat lukt). Geef het adres eens waar jullie nu staan. Ben je trouwens alweer begonnen met de lessen? Groetjes en tot snel.

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 20:38

Hi Mandy, ik reageer even ipv Jac, want die heeft nu vakantie voor 3 weken en kan daarom even niet op de pc.
We beginnen allemaal weer met lessen als ik weer mag rijden, over een week of twee dus. Tja er is ook niks aan zonder mij, he *LOL* *LOL* *LOL*
Ik stuur je wel een e-mailtje met het adres van onze stal. Leuk joh, als je langs komt Lachen