Verslag EK Kreuth

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-01 23:13

Even snel laat op de avond een korte samenvatting van het EK Kreuth.

Nederlandse Deelnemers waren:
Marjolijn Spaans met Texas Top Win en Zippo Golden Time
Marleen Coppens met Muriel Tivio
Babs Coppens met Papalotey en Dun It Sentimental
Rieky Young met Jack Over Dun It, Dunnys Reminic en Lenas Young Gun
Dave R. Young met Taris Skeeto
Emmely Meijer (Paultje op Bokt) op BH Golden Enterprise
Jolande van der Valk met Whiz N Mist
Yvette Saad met Lenas Young Gun en CC Dry
Walter Bouwmeester met Lenas Texan, Hollywood Reckless en Shamokin
Yvonne Kneijber met ES Guilty as Sin en Whathesdoingtoday
Paul Derrez met Patrons Darling en Gotcha Magic
Brent Gubbels met Haidalias
Jolijn Bes met My Heirs Chex

Korte Samenvatting:
Zoals bekend:
Brent Gubbels Europees Kampioen Cutting Open
Paul Derrez zeer goed gepresteerd Cutting Open

Nieuws:

Marjolijn Spaans zat met beide paarden in iedere finale van de onderdelen waar zij zich voor had ingeschreven. Weet in ieder geval dat zij in de Finales in de Western Pleasure Youth 6de was en in de Horsemanship Youth 7de, beide met Zippo Golden Time. Verder een Bronze Medal in de Western Riding finale met Texas Top Win. Verdere uitslagen zijn bij mij niet bekend.


Emmely Meijer ('Paultje' hier op Bokt) werd in de finale van de Reining Youth 4de met haar paard BH Golden Enterprise.

Jolande van der Valk werd in de Reining Amateur EUROPEES KAMPIOEN (applausje graag) met haar paard Whiz N Mist.

Dave R. Young werd in de Snaffle Bit/Hackamore reining Open 3de dus Bronze Medal, met zijn paard Taris Skeeto.
Rieky Young werd in deze klasse 7de met het paard Dunnys Reminic.

Walter Bouwmeester werd in de Junior Reining Open 7de (of 8ste, weet ik niet zeker meer) met het paard Hollywood Reckless.

Marleen, Babs, Yvette, Yvonne en Jolijn zaten helaas niet in de finales.

Hoop dat jullie weer wat op de hoogte zijn.

Groetjes,

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown



Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-01 11:29

Gisteravond thuisgekomen uit Kreuth, achter de computer gedoken om verslag te doen en toen gaan slapen, was hard nodig. Ben nu enigzins wakker, Kreuth is te spannend, leuk en gezellig om te gaan slapen als je daar bent.
Mooie paarden gezien, mooie proeven gezien en ben helemaal verliefd geworden op een paardje dat in de reining meedeed.

Nu ik de laatste berichten zo gelezen heb, wil ik nog wel even mijn reactie geven op 'wedstrijdklaar paard of groen paard'.
Ten eerste dit: diegene die een groen paard kan beleren tot Europees niveau is bijzonder knap. Die persoon mag zichzelf trainer noemen. Een paard trainen of een paard rijden zijn nog altijd 2 verschillende dingen.
Een kant en klaar wedstrijdpaard kopen mag dan makkelijk lijken maar je moet zo'n paard nog wel leren rijden en goed houden. Uit eigen ervaring kan ik dit zeggen. Hickory is een 'klaar' cuttingpaard, dat wil niet zeggen dat Paulus er maar even op klimt en dan vervolgens europees kampioen wordt. Je zult het paard goed moeten houden met trainen op de juiste manier, je zult zelf een goede koe moeten selecteren, je zult er zelf op moeten blijven zitten, etc. Er gaat een hele hoop training en omgang met een klaar paard aan voorbij, voordat je zo'n paard door hebt. Iets teveel naar voren of achteren zitten, bewerkstelligt vaak niet wat je voor ogen had. Zo'n paard reageert vaak al op zo'n lichte teugeldruk of verplaatsing van gewicht dat je iets anders krijgt dan waar je om vroeg. Dit gaat denk ik op voor elke discipline waar je in showt.
Door zo'n klaar paard te hebben, leer je wel goed rijden in de discipline waar je hem voor hebt gekocht.

Ongeacht wat voor paard je hebt, of in welk deel van de opleiding het paard zich bevindt, vind ik dat het volgende geldt: als je weet wat je paard op dat moment kan, en je rijdt die kwaliteit eruit op een wedstrijd, dan heb je het super gedaan (ongeacht waar je dan op dat moment eindigt). Bijvoorbeeld, als je een paard net hebt en je krijgt hem al goed rond geshowed dan mag je al blij zijn.
Als je weet dat jouw paard ten opzichte van anderen misschien net te kort komt in die klasse, ben je al heel blij als je een finale haalt. Word je in die finale dan nog 5de, dan heb je je paard op z'n top geshowed en dan mag je daar terecht trots op zijn.

Er zijn altijd meer factoren dan op het eerste gezicht misschien zichtbaar. De dingen zijn over het algemeen nooit zo simpel als ze lijken. Dat moet je denk ik nooit uit het oog verliezen. Het blijven paarden en mensen die samen presteren. Als de een z'n dag niet heeft, zal de prestatie misschien ook minder zijn.

Groetjes,

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers