Western Praktijken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:18

Ook mij is het verhaal bekend.
Zolang de wettelijke instanties geen reden zien voor een diepgaand onderzoek c.q. de verzekering geen reden ziet om niet tot uitbetaling over te gaan heeft de eigenaar helaas geen poot om op te staan.
En dat is in eerste instantie dé persoon die aktie zal moeten ondernemen.


DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:47

Laten we het er op houden dat eea zéér precair is Lachen

DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:10

Even deze 2 berichten uit een nieuw aangemaakt topic hierhaan verplaatst, zodat alles bij elkaar blijft:
Citaat:

westernro

Geplaatst: 30-06-03 18:56
--------------------------------------------------------------------------------
Dit is geen wazig verhaal en wil daar dus ook niet mee gemeten worden,
Ik wil dat dit nu eens afgelopen moet zijn al jaren vanuit die richting
Komen deze
Praktijken... ..Ben het Zat!!!Spuug zat ..het gaat mij om het verdedigen van het Paard in dit geval...en Tjah ook in de Engelse sport komen dingen voor die echt niet door de beugel kunnen ..maar dit is de BLOODY LIMIT
Niemand durft dus haar /of zijn mond erover los te doen ..TOCH???????
Blijf nog netjes om de naam er niet bij te vermelden ..


Citaat:

rhynstoner
Geplaatst: 30-06-03 19:03
--------------------------------------------------------------------------------

sorry, maar ik kan het niet helemaal volgen (een wazig verhaal dus ) sorry. maar je heb het waarschijnlijk over het hard zijn voor je paard? daar hebben we het volgens mij al vaak over gehad, en het gebeurt dat mensen te hard zijn voor hun paard, maar dat weten we allemaal neem ik aan? groeten rhynstoner


Het andere topic voor de duidelijkheid maar gesloten.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 30-06-03 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:19

Ik ken paard nog eigenaar IRL, maar er zijn bij mij nav het geheel wel een aantal vragen:
1. kende de eigenaar de trainer zoja dan wist hij welk 'vlees' hij in de kuip had, zo nee; had hij zich niet meer moeten verdiepen in het westernwereldje alvorens dit paard daar in training te zetten Verward

2. is de eigenaar nooit bij een trainingsessie aanwezig geweest c.q. heeft daar op stal eerst rondgekeken (bij lessen etc) voor hij het paard in training zette.

3. als er 'mensen bijwaren' zou het toch niet moeilijk moeten zijn om eea op papier te krijgen en aan de daartoe ge-interesseerde partijen (DB/Verzekering) te overhandigen.

4. zijn alle instanties (ook buitenlandse Cool ) benaderd voor nader (diepgaand) onderzoek.

Westernro: ik kan je gevoelens goed begrijpen, maar zolang er geen keiharde bewijzen zijn kun je iemand niet openlijk zwart gaan maken.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 30-06-03 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:20

Chantalleke schreef:
ik heb er ook iets van gehoord. Ik denk dat het om het zelfde gaat als wat bij de Quarter onderin het voorwoord staat geplaatst. Huhm ja weet niets er van en wil er niets van weten


Ik heb het blad niet, zou iemand het kunnen quoten Verward

DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:36

ElCid schreef:
Ik heb het verhaal ook gehoord en het Hypp verhaal lijkt hier toch echt gebruikt te worden om te voorkomen dat men denkt dat het door de training zou komen. Het gaat hier , waarschijnlijk niet om Hypp, dan waren er al eerder ziekteverschijnselen waargenomen.


Hoeft niet. Paarden kunnen ineens dood neervallen zonder dat er ooit eerder 'verschijnselen' geweest zijn.
Goede autopsie zou klaarheid moeten kunnen brengen inzake HYPP c.q. andere zaken aan het licht brengen.

DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:52

Uitdroging, overmatige belasting etc. zijn allemaal in een autopsie terug te vinden. Net als hartkwalen, hartaanvallen en hartfalen.
Zo is ook HYPP(achtige verschijnselen) aantoonbaar.


DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:56

Bedankt voor de quote.
Dance schreef:
Zit m.e. absoluut geen Impressive bloed in, dus HYPP is met redelijke zekerheid uit te sluiten, om maar eens een officiele term te gebruiken..

Is deze hengst Parentage Verified Cool
Was Impressive de enige bij wie een HYPP-vorm tot uiting is gekomen Schijnheilig
De huidige HYPP-test is helemaal genetisch op Impressive terug te leiden. Mocht er een 2e vorm bestaan zal het uit de huidige test niet blijken.

DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:47

Bedoel je iemand in het bijzonder??
Maar als jij het weet mag je het ook zeggen natuurlijk Lachen

DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:54

En wie zegt jou dat ik dat niet doe Verward en wie zegt dat die een eerlijk antwoord geven. Cool
Verhalen hebben meestal 2 kanten, zeker als er meerdere mensen bij betrokken zijn.
Als jij een bepaalde kant uit eerste hand kunt vertellen graag... Schijnheilig

DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:20

Bedankt voor je toch nog uitgebreide uitleg.
Bij deze een slotje.
Als wij dit
Citaat:
want de waarheid zal aan het licht komen.
ooit nog eens horen, wil ik bij deze de voortgang niet in de weg staan c.q. belemmeren.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers