Nieuwe sporen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-01 16:15

Ik heb een klein probleempje, hoop dat jullie er ervaring mee hebben... Ik heb laarzen met een schuine hak en van die zogenaamde "damesspoortjes". Toen ik net begon met westernrijden griezelde ik van die enorme sporen, dus deze waren me toen groot genoeg! Maar nu blijkt dat ze bij paarden waarbij ik met mijn benen ruim onder de buik uit kom omklappen en dus geen effect meer hebben. Moeilijk uit te leggen, maar dan zit ik dus onderaan de buik te prikken en duw ik ze naar beneden, van mijn hakken af. Eigenlijk zou ik dus zwaardere sporen moeten hebben, die beter op de hak blijven liggen. Maar ik geloof niet dat die schuine hakken daar zo geschikt voor zijn. Ik denk dat dan hetzelfde gebeurt, dat ze er van achteren gewoon afvallen. Is dat echt zo, of kan dat wel, zware sporen bij een schuine hak? Heeft een van jullie daar ervaring mee? Ik wil best investeren in nieuwe sporen, maar mijn laarzen moeten eigenlijk nog een paar jaar mee.... wat nu??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Elles op 2001-08-10 16:18 ]</font>

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 16:22

Tsja, ik ben niet zo dol op laarzen met een schuine hak...veel te lastig vind ik...ik zou dus echt investeren in een paar nieuwe laarzen, dat wil je vast niet horen, maar ja...dat zou ik doen. Misschien dat iemand anders wel een bruikbare tip voor je heeft, maar eh...begin voor de zkerheid maar vast te sparen... Knipoog

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-01 16:27

Oke, dat wilde ik inderdaad niet horen! Hahahahaha! Een echt vreselijk probleem is het nou ook weer niet, maar het is wel lastig. Ik heb hem nu maar een keer zonder sporen gereden, maar dan is het respect voor de ruiter helaas wel een eindje te zoeken... en dan moet je zo rammen en meppen en dat ziet er helemaal niet uit! Maar bedankt voor je mening...

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-01 16:30

Even een testje om te kijken of dat bewegende icoon ook werkt!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 16:31

Er bestaan rubber bandjes die je onder je laars door doet. net zoals bij dressuur sporen. je sporen blijven dan beter zitten. Ze kosten maar een paar gulden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 17:36

Een (leren) veter onder de hak van je laars is ook een oplossing, als je zo snel niet aan die bandjes kunt komen.

Cassidy

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-01 18:56

Bedankt jongens, hier kan ik wat mee!!

BlazeBars
Berichten: 90
Geregistreerd: 30-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 19:51

hier kun je wat mee Haha!

wat een onzin,je kunt sporen dragen op elke soort schoen,maar als je niet weet hoe je je voeten en benen en hakken en eneneneneneenz.moet houden Cool }> oftewel leer eerst goed rijden }>
neee lekker nog wat zwaardere sporen Koe ONZIN.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BlazeBars op 2001-08-10 19:51 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BlazeBars op 2001-08-10 19:52 ]</font>

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 20:31

Oke...is het dan misschien zo dat je niet elke sporen op elke schoen kan dragen... Schijnheilig Bij mijn vorige laarzen kieperde de sporen er namelijk al vanaf nog voor ik 2 passen gedaan had...en dan zat ik dus nog niet eens op mijn paard...met mijn nieuwe laarzen toch echt geen last van... Knipoog

BlazeBars
Berichten: 90
Geregistreerd: 30-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 20:33

Citaat:
Op 2001-08-10 20:31, schreef vikki:
Oke...is het dan misschien zo dat je niet elke sporen op elke schoen kan dragen... Schijnheilig Bij mijn vorige laarzen kieperde de sporen er namelijk al vanaf nog voor ik 2 passen gedaan had...en dan zat ik dus nog niet eens op mijn paard...met mijn nieuwe laarzen toch echt geen last van... Knipoog

heeft niets met de sporen te maken,maar alles met de bandjes Cool

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 20:35

Sh*t...je hebt nog gelijk ook...toen ik nieuwe laarzen ging kopen ben ik ook overstag gegaan voor nieuwe bandjes...dus het lag aan die bandjes...hmmm, waren die laarzen daarvoor dus niet nodig...maar wel zo prettig, deze zijn tenminste niet zo lek als een mandje... Schijnheilig

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 15:09

Hoi, ik heb ook tijdenlang met van die 'kleppersporen' gereden. Zaten te ruim om mijn hak en waren te licht. Ik deed gewoon knopenelastiek onder mijn laars door. Heel handig, want er zitten alvast gaatjes in dat elastiek waar je je spoor heel makkelijk doorheen kunt halen. Maar, ik heb inmiddels toch strakkere en zwaardere sporen gekocht en het probleem is niet meer. Maar ik moet er ook bij vermelden dat ik inmiddels door trainen ook rechter/stiller ben gaan zitten en mijn paard is rechter gaan lopen dus dat helpt ook al een eind. Alleen mijn linkerspoor is om de een of andere reden wat opengebogen dus dat kleppert nog iets, maar ja, gewoon weer ff terugbuigen.

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 22:16

Soms als de bandjes wat ouder worden, kunnen ze glad worden aan de binnenkant en ook gaan 'klepperen', even opruwen aan de binnenkant met grof schuurpapier. Probleem verholpen Lachen

BlazeBars
Berichten: 90
Geregistreerd: 30-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 22:35

heerlijk dat klepperen van je sporen,lekker los moeten ze zitten heb je er de minste last van Cool

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 23:23

Dat gerinkel heeft ook wel iets, vind je niet Lachen

Mandy_oud

Berichten: 26
Geregistreerd: 21-07-01
Woonplaats: Son & Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 16:13

Verward Ik weet niet zeker hoor, maar zijn laarzen met schuine hak geen danslaarzen? Wat betreft geen respect voor de benen...is het niet verstandig om samen met je trainer daar ook eens aan te werken. Sporen zijn een hulpmiddel geen vervanging. Hij/zij zal snel aan deze sporen wennen en dan moet je straks nog grotere sporen om en nog harder trappen. Het zal niet meevallen, maar ik zal toch eens gaan werken aan het wijken voor je been. Groeten.

snoopy
Berichten: 1
Geregistreerd: 11-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 16:22

BlazeBars heeft gelijk, je kan op elke soort schoenen sporen dragen, zoals ik vaak gewoon met sportschoenen met sporen rijd. (ik heb een meisje met 10 cm hoge hakken nog met sporen zien rijden)

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 17:45

Paardrijden met sportschoenen is een beetje gevaarlijk. Meestal zitten aan sportschoenen geen hak, en dan kan je voet door de beugel glijden.
En dan zit je vast Huilen