Wordt Rosword in zeijen verkocht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Wordt Rosword in zeijen verkocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 17:14

Ik las in de bit in een advertentie dat manege rosword te koop word aangeboden.
Weet iemand waarom? Het leek toch een goed draaiend complex.

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 19:20

Dit doet me eerlijk gezegd verbazen, aangezien de huidige eigenaar er nog geen 1.5 jaar in zit. Als het te koop staat, zal het wel om een financiele kwestie gaan. Maar wat precies weet ik niet.

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 19:39

ik had het ook al gelezen in BIT ja.
die nieuwe eigenaren zitten er nog niet lang in.

rooz

Berichten: 685
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 14:25

huh wat raar, ik ken een paar mensen die daar rijden dus ik zal wel even aan hun vragen of zij er iets van weten en dan zet ik het hier wel neer. Ik vind het echt heel raar hoor

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 10:44

Misschien heeft de eigenaar er bij nader inzien toch geen zin aan om zo'n comp[lex te runnen en wil hij het daarom verkopen. Hoeft dus helemaal niets met financiën te maken te hebben Lachen

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 10:48

Of eh...gulden regel in bedrijven: verkoop op het hoogtepunt

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 15:28

De eigenaren runnen de tent allang niet meer. Het wordt gepacht door een stel mensen, die het (in ieder geval voor de paarden) veel beter doen. Deze mensen schijnen wel de paarden te hebben gekocht. Maar van de week hoorde ik dat het hele spul zou worden verkocht, inclusief de paarden. Maar dat lijkt me sterk, als de paarden van de een zijn en het complex van de ander... Het zou leuk zijn als iemand eens kon vertellen hoe de vork nou eigenlijk in de steel zit. Wij begrijpen het hier niet meer!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:07

Is het belangrijk om te weten waarom iemand iets verkoopt???
Of nog sterker***gaat het ons wat aan waarom iemand een goed lopende manege verkoopt.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 09:48

Ben je werkelijk geinteresseerd in de aankoop van deze manege, dan zijn er heus manieren om erachter te komen waarom het geheel te koop staat. Je meot er even in duiken, maar bij het Kadaster weten ze wel hoeveel hypotheek er nog onder zit, BKR kan je vast wel wat vertellen over de rest van eventuele schulden, de makelaar kan je een "hoe en waarom"-plaatje schetsen, en als je dan nog serieuzer bent, bij de betrokken banken is ook een heleboel te vinden. Heb ik nog overgeslagen de KvK, Greydon, Imk, federatie, enz enz...
Voor zij die zoeken willen, is de informatie er wel. Houdt wel rekening met wat kosten, amar als je potentieel koper bent is dat geen bezwaar.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 14:22

Dees: Ja, als je het wilt kopen kun je makkelijk aan info komen. Het gaat mij ook niet om de financiele "ins en outs", maar meer wat er nu gaat gebeuren. Ik heb er twee jaar gereden en een leuke tijd gehad. Maar een stukje openheid was niet gek geweest, dan weet je ook waarom bepaalde dingen gebeuren. Nu speculeer je je gek... Ik ben pas wezen kijken, omdat ik gehoord had dat alle paarden eruit gingen. Ze stonden er dus allemaal gewoon nog... Er zit al een projectontwikkelaar op, die 20 vakantiehuisjes wil bouwen, volgens het bord aan de weg. Ik weet niet waar hij ze kwijt wil, maar dat zal weiland gaan kosten. Volgens de verhalen wilde de fam. Ros van het western af, ze wilden er een Engelse manege van maken. Nu verkopen ze het kennelijk: dus mijn vraag is inderdaad: wat gaat er gebeuren?

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 17:30

Familie Ros had het complex vorig jaar al verkcoht, toch?????? Nou weet ik het helemaal niet meer. Wij hadden een paard van hem gekocht, maar de koop kon niet doorgaan, omdat hij zijn hele bedrijf inclusief paard verkocht had. De nieuwe eigenaren wouden het bedrijf niet hebben zonder dat paard. Hij heeft ons toen nog aangeboden het enige paard wat buiten de verkoop gebleven was aan ons te verkopen, maar daar hadden wij geen intresse voor.

Dimmalimm
Berichten: 142
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:21

Nou, goed. Dit is het verhaal.

Familie Drewes huurt het van familie Ros, sinds 1 maart 2002. De paarden zijn idd verkocht aan familie Drewes, maar er bestaat een regel dat als het huurcontract verloopt, de eigenaar van de toko, de paarden terug moet nemen. Het contract is echter nog niet ten einde (dat is pas 1maart 2004), maar Fennie en Arie willen er nu al mee stoppen. Er loopt nu ook een rechtszaak, want de heer A.H. Drewes betaalt geen huur meer en wil er eerder mee stoppen dan de afspraak was etc. etc.
duss...

welk paard was dat Azhari, waar jij het over hebt?

groetjes

missgoldy

Berichten: 648
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:30

Ik ben tweede pinksterdag nog wezen kijken naar de paarden.
Ik ben op zoek naar een quartermerrie waar ik direct mee aan de slag kan maar die hadden ze niet. Er stond een leuke driejarige maar die was net verkocht en nu bij Alida in training. Verder hadden ze ruinen of jonger spul. Wel een mooie tweejarige merrie die in het najaar aangereden kan worden. Was mij te klein, of ik ben te groot.
Ook nog twee tienjarige merries te koop. Hier liepen de veulens nog bij.
Wel een raar idee. Niemand heeft er wat over gehad. Dat hoeft ook niet natuurlijk! Maar toch. Nu ga ik bedenken wat er allemaal is gezegd.

Dimmalimm
Berichten: 142
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:37

Goh, ik wist niet dat Daphne te koop was?

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:23

Dimmalimm schreef:
Goh, ik wist niet dat Daphne te koop was?

Twee tienjarige merries met veulen... dat moeten idd Daphne en China zijn. Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar bij mij blijft de vraag: wie heeft het recht om de paarden te verkopen? Op school heb ik geleerd Nerd dat alleen de eigenaar dat kan. Als Fennie en Arie de eigenaren zijn, hoe kan Ros dan paarden verkopen? Ik begreep van Azhari dat Frank erbij stond bij het proefrijden? Verward

missgoldy

Berichten: 648
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 19:03

Ros??? Who is Ros.
Ik was bij Fennie en Arie

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:27

Nee om misverstanden nu uit de wereld te helpen. De manege was nog van Frank!!!! Toen wij een paard op het oog hadden. En Fennie stond er gezellig bij te kijken en te praten met mijn vader. Over eventueel eens samen een wedstrijd organiseren.
Dus wij hadden de koop gesloten voordat de paarden verkocht waren aan Fennie en Arie. En die wouden het spul alleen kopen als China in de verkoop zat, dus wou Frank dat. En wij hadden behoudens goedkeuring gekocht, aangezien wij het veel geld vonden en het beenwerk niet helemaal vertrouwden. Tot een keuring is het nooit gekomen en Daphne stond toen ook te koop naar mijn weten.

Dimmalimm
Berichten: 142
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 23:16

Nehee, elles...je snapt het niehiet Tong uitsteken ! Fennie en Arie hebben de paarden gekocht, maar de toko niet. Als ze ermee willen stoppen, is Frank verplicht ook de paarden terug te nemen. Ik snap wel dat ze de manege niet wilden hebben zonder China... Jezus die mensen zijn echt helemaal China-gestoord !

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:15

Hun beweeg reden was op dat moment, dat dan veel klanten ermee zouden kappen. Maar heb al wel gehoord, dat ze China inmiddels als bijna privé paard hebben. En ach ik maak me er niet druk meer om. Waarschijnlijk hebben we inmiddels een leukere QH gevonden. Ik zeg waarschijnlijk, omdat we nooit zullen weten hoe China precies zou zijn.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 19:40

Ik ken de manege wel, heb er ook gelest. Wat ik nu uit al deze verhalen niet snap is dat je de aankoop van een manege laat afknappen op één paard. Er zal dus wel meer aan de hand zijn neem ik aan. Ik hoop wel dat er in de toekomst westernlessen blijven, volgens mij is dit de enige westernmanege in de buurt.