DRHA wedstrijd kalverhoek gaat niet door??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

DRHA wedstrijd kalverhoek gaat niet door??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-03 14:51

DRHA Wedstrijd in de Kalverhoek a.s. Zaterdag gaat ook niet door ivm met vervoersverbod, erg jammer. het is inderdaad niet te hopen dat het nog gekker gaat worden.
Laatst bijgewerkt door charene op 17-04-03 15:00, in het totaal 2 keer bewerkt

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 14:56

Wat een gezeik met die kippen zeg! Gaaaap
Hopen dat het snel over is. Ik wil starten en 1 juni wil ik echt naar Friesland! Boos!

Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 15:14

Dat begrijp ik niet, dat ligt toch niet in een vervoersverbod gebied? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 15:17

Maar ze komen van heinde en verre naar Kalverhoek, dus ook vanuit de gesloten gebieden zullen er wel aanmeldingen geweest zijn. Better safe than sorry zal Leo wel denken. Verstandige keuze.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 15:38

XoNo schreef:
Wat een gezeik met die kippen zeg! Gaaaap
Hopen dat het snel over is. Ik wil starten en 1 juni wil ik echt naar Friesland! Boos!

Ik denk dat die kippen dat ook vinden Xono! O nee, dat kunnen ze al niet meer....
Denk je er ook zo over als het over paardenziektes gaat, of honden?

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 15:58

Nee, he!!?
Is dit uit betrouwbare bron?
Ik was er helemaal klaar voor; eindelijk weer eens op een echte wedstrijd starten.
Ik heb zelf nog niets van de DRHA gehoord!

Willeke

Berichten: 176
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 17:34

Ik ben vandaag gebeld door de DRHA gaat idd niet door

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 18:36

Het gaat idd niet door, ik hoorde het op de manege. En ik had nog wel zo'n zin om lintjes uit te delen Haha! Clown

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-03 21:07

ja dus, uit betrouwbare bron, anders had ik het natuurlijk niet neergezet Knipoog

rhynstoner
Berichten: 146
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 21:20

steeffie schreef:
Het gaat idd niet door, ik hoorde het op de manege. En ik had nog wel zo'n zin om lintjes uit te delen Haha! Clown
ja en ik had zon zin om jou te zien dat je de lintjes uitdeelde Knipoog maar goed, ik had er wel echt zin in, echt jammer dat het niet door gaat(om ff ontopic te blijven) Haha!

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 22:24

Xono, je hoeft nu nog niet te vrezen, want Friesland ligt in compartiment C en wij in D, tussen deze gebieden gelden nog geen regels, je mag tussen C en D nog gewoon paarden vervoeren.

Dit komt van de site van het Ministerie van Landbouw. ( ik hoop dat dit goed gaat)

Eenhoevigen
Eenhoevigen zijn paarden, pony's e.d.

Eenhoevigen mogen normaal worden vervoerd. Bevinden deze dieren zich op bedrijven waar bedrijfsmatig AI-gevoelige dieren worden gehouden, dan mogen ze alleen worden vervoerd binnen C en D.

In de compartimenten C en D mag men uitsluitend met eenhoevigen deelnemen aan markten, verkopingen en veilingen, tentoonstellingen, keuringen en andere evenementen als de evenhoevigen afkomstig zijn uit compartiment C of D. Eenhoevigen uit andere compartimenten mogen dus niet deelnemen, zelfs niet als ze afkomstig zijn van plaatsen waar geen AI-gevoelige dieren aanwezig zijn.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 22:45

Nóg wel lenie.
Carys, zo bedoelde ik het niet hoor. Ik bedoel dat het voor alles en iedereen hartstikke moeilijk is. Nog het meest voor de kippen en andere vogels. Ik bedoelde helemaal niet dat het 'ongein' was ofzo. Het ministerie moet gewoon vaccineren.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 22:47

Ik zit me alleen af te vragen of Marienheem nog door gaat. Dat duurt nog even, maar een maand is zo om....daar gaat mijn halterwedstrijd!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 22:56

Dat vraag ik me ook af...ik wil dan ook graag starten.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 23:05

XoNo schreef:
Carys, zo bedoelde ik het niet hoor. Ik bedoel dat het voor alles en iedereen hartstikke moeilijk is. Nog het meest voor de kippen en andere vogels. Ik bedoelde helemaal niet dat het 'ongein' was ofzo. Het ministerie moet gewoon vaccineren.

Eigenlijk verwacht ik dat van jou ook niet. Ik wordt er echter zo pi.... van al jarenlang overal onnuttig dieren afmaken. Wij hebben nml ook kippies en die gaan er natuurlijk dan ook aan

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 23:11

Daar kun je wel op rekenen inderdaad...ze doen het tegenwoordig zo makkelijk, dat afmaken van dieren. Ik kan het ook NIET aanzien hoe ze 'een bosje' kippen oppaken, op zijn band pleuren en die zo in een container gekiept worden Koeien en varkens was nog erger, die werden gewoon met een grijper 2 meter naar beneden gepleurd Boos! Zo respectloos Scheve mond

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 23:31

Ja mensen gaan tegenwoordig om met dieren alsof het lege potjes pindakaas zijn. Een paar jaar geleden gingen mijn moeder en ik met onze hondjes naar het bos, op de weg naar het bos is zo'n kippenboerderij. Die boer had gewoon levende kippen in een ton gepropt.. ze waren wel ziek denk ik...maar dat is geen excuus. Er sprong er eentje uit met gebroken vleugel door het proppen waarschijnlijk. Verdrietig Stomme k*tboer! (sorry Bloos )

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 08:53

Zoiets kun je aangeven hoor! Dat is echt dierenmishandeling. Als een dier niet meer kan of ziek is zorg je toch voor een waardig einde?

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 15:08

Ja hadden we eigenlijk aan moeten geven ja. Gelukkig is die boer nu al wel een hele tijd weg... misschien failliet gegaan ofzo. Maar dit is dan 1 voorbeeld.. er zijn vast veel meer boeren die zo met hun dieren omgaan.
Maar je kunt ze natuurlijk niet allemaal over één kamp scheren. Scheve mond

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:05

ja.. dankjewel, mijn man is dus zo'n k*tboer Haha!
(wij hebben een gemengd bedrijf, koeien & paarden).

en nee.. je kunt ze niet allemaal over 1 kam scheren Knipoog

Ik vindt persoonlijk als er iemand goed is voor zijn dieren, is dat een boer !
Deels natuurlijk ook omdat het zijn BROOD is, maar ik denk ook juist daarom ''moeten'' ze er ook goed voor zijn.
Ik heb tenminste nog nooit iemand gezien die zoveel tijd steekt in de dieren als bijv. mijn man.
''particulieren'' kunnen nog eens zeggen; nou... ik heb vandaag een feestje, dus ik voer ze wel een uur later... of... ik doe de stal dan morgen wel...
Dit heb ik (bij ons dan) nog niet zien gebeuren.... de dieren gaan echt voor alles, EN op tijd !!! altijd... 7 dgn. per week !
De Koe Koe gaan vóór het vrouwtje... af & toe zou ik willen dat ik hier de Koe was Clown Knipoog

Helaas worden de ''regeltjes'' ook zo moeilijk gemaakt, dat de boer niet meer kan blijven ''boeren''...
Zoals XoNo ook schrijft, er wordt te makkelijk over gedaan...

Ik zie het zo; door ''preventief'' ruimen v. dieren, ruimen we dus ook de ''boeren'' , want er zijn er teveel...
vies politiek spelletje, dat is het Lips are sealed
Nee...als de politiek idd ''hart'' voor de dieren zou hebben, zou er ook wel op een meer diervriendelijkere manier geruimd worden... of nog beter... ENTEN ja !
Dat doen ze niet nee... dus...conclusie...

SM; sorry voor het hartstikke off-topic gaan.... maar dit moest me ff van het hart... Scheve mond Knipoog

groetjes