RaceTink + muur = OUCH!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 20:03

http://www.charmaynejames.com/store/pro ... ID=QBCJgag
Ik zou hem met een scherper bit proberen...Niet dat ik vind dat je rijtechnische problemen met een bit kan oplossen, maar een beetje controle is wel handig, met een scherper bit kun je ervoor zorgen dat ie meer respect voor je krijgt en beter naar je zit/stem hulpen luisterd en dan kun je altijd weer terug gaan naar je oude bit, toch ?
En beter licht kunnen rijden met een scherp bit, dan geen controle en daardoor harder met je hand met een licht bit
Als je een scherper bit zielig vind, dan kun je altijd voor een combinatie bit kiezen, waar de druk word verdeeld tussen de mond en de neus van het paard...Succes


WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 20:25

callippo schreef:
Een scherper bit is enkel een excuus voor slechte handen....

Ga eens bij de Professionals kijken: Die zie je ook met een 'engelse dikke koper trens' rijden ! Niet dat ze dat niet kunnen of 'slechte handen' hebben Verward Als je in een scherper bit rijd, kun je ook altijd weer terug naar een gewone snaffle...Maar daar rijd je waarschijnlijk ook niet mee op de wedstrijden...


WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 23:52

Sugarmiss schreef:
Nou WenS dat getoonde bitje vind ik ook wel 'heavy' hoor. Ik denk dat er ook nog wel een middenweg is.
Als Haarbal van de hefboomwerking van een Pessoa al last van het geweten krijgt, zullen er hier wel nachtmerries van komen Haha!

Ik denk dat die Pessoa nog zo gek niet is, als je paard het daar wel goed op doet. En zoals al eerder gezegd, je kunt altijd weer terug.



Ja , eigenlijk is ie ook wel een beetje heavy, maar hij loopt zeker niet meer tegen de muur aan Haha! En als je er voorzichtig mee rijd kan het ook geen kwaad... Weet je wat ik vaak tegenkom op stal; engelse-ruiters die afkeurend naar de western 'scherpe' bitten kijken en dan vervolgens dood leuk met een 'dik en veilig bustrensje' hun paard lekker in de mond gaan zagen...Wat zou vervelender aanvoelen voor een paard; een scherper bitje waar voorzichtig mee om word gegaan of zo'n bonk ijzer dat door zijn mond word getrokken?
PS een Pessoa ken ik niet ???? Verward

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 18:30

Sugarmiss schreef:
Die zijn nog 'heilig' bij wat de barrelers schijnen te gebruiken
http://www.buytack.com/products/bits/all/barrel2.htm
en dat zonder waarschuwing erboven Verdrietig

De meeste van deze bits (zoals die met die fietsketting en die met ijzer op de neus) zijn gelukkig op de NBHA wedstrijden verboden...
Word ook op gecontroleerd.....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers