Tenenkrommend...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 22:36

ik ben er van overtuigd dat een stop of snel omdraaien nog veeeel natuurlijker is voor een paard dan een piaff of galopwissels om de pas....
ik zie een paard wel snel stoppen en omdraaien om er dan vandoor te gaan maar niet in piaff schieten.....

dat wat betreft het feit van stops en draaien in de western
dan 2 ik vind alle oefeningen zwaar en ze mogen dan ook alleen gedaan worden na een goeie opbouw in het werk en met de nodige bescherming.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!



VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 13:11

tuurlijk vind ik niet dat engelse sport alleen maar onnatuurlijke oefeningen doet. en ik zie een paard ook wel eens een galopwisseling maken maar niet zoals je zelf zegt lovely verfijnt als in de dresuur... dan zie ik ze in het wild toch eerder een roll back maken dan een piaff...
maar goed het grote punt is gewoon dat het niet uitmaakt welke dicipline je doet als je maar wel goed voorbereid (training warming up etc) en niet in het wilde weg gaat aanrommelen


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 14:23

goed en dus komen we idd op het punt dat een goede voorbereiding het halve werk is en dat dat niet zozeer te maken heeft met de dicipline want ik zie ook genoeg spring en dressuuruiters die zonder enige voorbereiding gelijk keiharde oefeningen gaan doen...
BIT had als antwoord moeten neerzetten dat niet alleen western schadelijk is maar alle diciplines als de paarden niet goed worden voorbereid.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 20:14

ik denk dat we sowieso niet moeten discusieren of engels of western beter is . want daar gaat het nu wel heen. het gaat erom dat er geopperd wordt dat er altijd gelijk met stops en spins wordt begonnen in de western terwijl dit (op de goede manier) niet zo is en de opbouw net zo zorgvuldig en nauwkeurig hoort te zijn als in andere diciplines..


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 21:16

neej vind ik niet maar zoals eerder gezegt zul je je paard ervoor moeten trainen ... als je een ongetraint paard laat stoppen heb je sneller kans op blessures.. net als bij andere oefeningen..

kijk maar naar bankdrukken.
als jij als ongetraint persoontje gelijk 50 kilo gaat bankdrukken zonder enige teining heb je geen spieren en zal alles op je gewrichten komen en die kunnen het niet aan.

als jij traint en je spieren opbouwt zullen de spieren het gewicht dragen en doordat ze getraint zijn kunnen ze dat aan.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers