Wanneer doe je mee aan een Clinic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 11:30

Sonja schreef:
Voorop staat dat je ALTIJD een blind vertrouwen in je eigen trainer moet hebben.



Ik weet niet precies hoe je dat bedoelt, ik mag aannemen iets ongenuanceerder dan het hier staat, maar een blind vertrouwen in je trainer (of in wat dan ook) is niet gezond hoor! Dan krijg je van die enge volgelingen die niet meer objectief kunnen waarnemen...

Om ene mr. Springsteen te quoten ten tijde van de vietnamoorlog..
"Blind faith in your leaders or in anything will get you killed"..



Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 11:49

Nou ja het klinkt misschien wat muggezifterig, maar blind iemand volgen of achter jezelf staan vind ik een verschil. Veel mensen verliezen zichzelf als ze een ander gaan volgen... Knipoog

Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 12:28

GoedVetMan"]

[quote="Cer"]
Om ene mr. Springsteen te quoten ten tijde van de vietnamoorlog..
"Blind faith in your leaders or in anything will get you killed"..
[/quote]

Deze mr. Springsteen was zeker geen trainer?
[/quote]

Nee dat was (en is) deze meneer zeker niet. Maar paardensport staat niet zover buiten het dagelijks leven... Soms zijn er best overeenkomsten.

[quote="GoedVetMan"]

Ik hoorde onlangs van een clinic waarbij een paard van een deelnemer een bit in werd gehangen, omdat "het paard er de leeftijd voor had". Heeft diegene die de clinic gaf (zich af)gevraagd waarom dat paard nog niet op bit loopt? Heeft diegene op het paard zich af gevraagd wat deze grote verandering voor gevolgen heeft?
[/quote]

Touché !

Inderdaad. Wat was er gebeurt als het paard er niet aan toe was geweest?? Zomaar een paard eventjes een bit inhangen 'omdat hij daar wel aan toe is' is eigenlijk roekeloos. Hetzelfde gebeurt met oudere paarden die bijvoorbeeld in de spin geragd worden, omdat ze dat ondertussen wel hadden moeten kunnen, ongeacht of ze het geleerd hebben of niet.

(uit betrouwbare bron weet ik toevallig dat dit paardje al klaar was voor het bit, en ga er maar vanuit dat de ruiter dat gemeld heeft, voordeel van de twijfel)



[quote="GoedVetMan"]
[quote="Jolande"]
Je doet mee aan een clinic als je beter wilt leren rijden als je op dat moment kunt. Niveau van dat moment vind ik onbelangrijk. Je gaat om te leren en dat moet iedereen op ieder niveau vind ik.
[/quote]

Als dat zo zou zijn, krijg je eigelijk het zelfde als dat je de 1e klas bij de 6e klas gaat zetten op een lagere school. Ik denk dat niveau juist heel bepalend is.
[/quote]

Mee eens, je kan niet zomaar alle niveau's bij elkaar stoppen. Dat is voor de gevorderden vervelend en voor de 'beginners'.. Ligt er wel aan hoe de clinic gegeven wordt. 1 voor 1 of groepsgewijs....


[quote="Ods schreef:
Ik denk dat je je moet afvragen WAAROM wil ik mee doen?
Als je niet verder komt bij je eigen trainer bv.


Nja, of om gewoon een beetje buiten de deur te kijken, is best gezond. Wat andere ideeen op te doen enzo...

Verder is het maar de vraag waarom het op deze bedoelde clinic niet helemaal goed ging. Misschien begrepen de leerlinge en de instructeur elkaar niet goed? Lagen de methodes erg ver uit elkaar? Misschien zichzelf of de instructeur overschat? Of gewoon een off-day.....

Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 13:44

Ods"]
[quote="Cer schreef:
Om ene mr. Springsteen te quoten ten tijde van de vietnamoorlog..
"Blind faith in your leaders or in anything will get you killed"..
Oeiii dat ik dit eerst gemist heb Bloos Ben ik het helemaal NIET mee eens. ALTIJD zelf blijven nadenken!! Ik denk dat daar al genoeg over is geschreven in het topic "Trainers"!
[/quote]

Dus ben je het er wel mee eens? Wat een verwarring... Haha!

Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 15:05

Aragorn schreef:
En dan kom je daar op je eigen nivo een clinic rijden.
Het paard mag dan qua leeftijd wel aan een bit toe zijn maar de ruiter?????
En hoe wordt dat thuis weer opgepakt als er geen instructrice als Rieky meer in de buurt is???


Yes, zet iz ze kweztion... (oei oei, vrijdagmiddag Clown )

Maar inderdaad.. aan de andere kant kan je je daar als clinicgever niet druk om maken, dat zou je eigen handel benadelen. Je moet er vanuit gaan dat mensen verstandig (oh wat zeg ik nou??) genoeg zijn om handige tips op te pikken en daarmee verder te gaan, en bij eventuele problemen weer een trainer/clinic/lesje te volgen..

Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 16:11

Sugarmiss schreef:
Maar dat kan toch alleen de ruiter in kwestie hier dan weergeven, of gaan we dan in twijfel trekken of die het wel kan bepalen Verward


Nou ja ik denk dat de meeste ruiters toch hun instructeur volgen? Als deze beweert dat ze ergens aan toe zijn, dan zal dat wel...toch? Ik denk niet dat de lesklant dat altijd kan bepalen. Wat dat betreft heeft de instructeur wel degelijk een mate van verantwoordelijkheid voor hoe er met de informatie cq hulpstukken omgegaan wordt als hij/zij er niet bij is..al is het maar met de toelichting 'ga niet zelf lopen klooien'...

Maw. These stunts were performed by professionals or under supervision of profesionals. Do NOT try this at home.

Zoiets? Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers