op het hoofd tikken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YOYO
Berichten: 62
Geregistreerd: 28-01-03

op het hoofd tikken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 23:24

Ik zat laatst bij een vriendin en die liet een video zien van een westerntrainer.
Omdat het paard stopte en achteruit ging met het hoofd omhoog tikte hij met zijn vingers op het hoofd van het paard zodra deze stilstond.
Ik vond dit nogal een vreemde methode.
Wat vinden jullie ervan?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 23:47

Ik snap je verhaal niet helemaal Haha!

naiomi
Berichten: 310
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 01:04

ik ken deze methode alleen ken het niet op het hoofd wel op de kont dit is je paard laten zien (belonen) dat ze iets goed doen veel amerikanen gebruiken deze methodes, wat ik er van vind kan best handig zijn denk ik zo krijgt het paard ook meer zin om voor je te werken en niet het gevoel dat ie steeds dingen moet doen, maar ook waardering krijgt het gevoel van hey ik doe het goed en niet steeds de indruk van wat bedoel ie nou

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 01:08

En mogen we misschien weten wie de trainer was? Vind het een beetje een vaag verhaal, als ik eerlijk mag zijn.
Misschien zou je je vriendin even kunnen vragen van wie de band was?

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 11:03

Ik weet van iemand die gebruikte een waterpistooltje. Elke keer als het paard met zijn hoofd te hoog kwam dan schoot ze een beetje water tussen zijn oren.
Persoonlijk lijkt het me vriendelijker dan het hoofd tussen zijn voorbenen vastbinden, maar hoe het psychologisch doorwerkt zou ik niet weten Verward

rhynstoner
Berichten: 146
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 11:11

Sugarmiss schreef:
Ik weet van iemand die gebruikte een waterpistooltje. Elke keer als het paard met zijn hoofd te hoog kwam dan schoot ze een beetje water tussen zijn oren.
Persoonlijk lijkt het me vriendelijker dan het hoofd tussen zijn voorbenen vastbinden, maar hoe het psychologisch doorwerkt zou ik niet weten Verward
dat waterpistooltje voelt hetzelfde als dat je een ei op zn kop kapotslaat namelijk, hij denk dat hij bloed en daarom gaat ie dan met zn hoofd omlaag, met dat ei heb ik ook al een keer gezien, het is helemaal geen leuke manier , maar het is inderdaad beter als het hoofd tussen de benen binden. van de vraag met de vingers snap ik weinig , ik snap niet wat je bedoelt Verward

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 11:15

Ik heb wel een mensen gezien die het paard een klap tussen de oren gaven met hand of teugel zodra het paard begon te steigeren of te stuiteren. Ik zal niet zeggen dat ik het daar noodzakelijkerwijs mee eens ben, maar bedoel je dat?

rhynstoner
Berichten: 146
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 11:20

Mac schreef:
Ik heb wel een mensen gezien die het paard een klap tussen de oren gaven met hand of teugel zodra het paard begon te steigeren of te stuiteren. Ik zal niet zeggen dat ik het daar noodzakelijkerwijs mee eens ben, maar bedoel je dat?
ja dat werkt dus hetzelfde als met een waterpistooltje of met een ei alleen is een ei of een waterpistooltje effeciever als een klap, omdat dat ook geestelijk werkt.
Maar ik denk niet dat dat is wat ze bedoelt:D

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 11:51

Ik snap het verhaal ook niet helemaal eerlijk gezegd. Jammer, want er is dus wel animo voor discussie Haha! Op het hoofd van het paard 'tikken'? Terwijl je op het paard zit of er naast staat? Waar op het hoofd tikken? Verward

YOYO
Berichten: 62
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-03 15:05

Hij liet het paard stoppen, wat wel aardig ging en wilde het toen achteruit laten lopen. Het paard wilde niet achteruit en zwaaide het hoofd omhoog en de mond wagenwijd open. Hij deed heel moeilijk een pas achteruit. De trainer tikte (hij sloeg niet) met zijn vingers op het hoofd van het paard zodat deze geirriteerd zijn hoofd naar beneden zwaaide, maar nog steeds niet achteruit ging.
Het paard maakte volgens mij geen aanstalten om omhoog te gaan.
Wat hij deed leek echter niet echt veel te helpen en het paard alleen maar geirriteerder te maken.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 21:19

Ik hb wel eens een paard van het steigeren afgeholpen door een dun boterhammenzakje met water tussen haar oren stuk te slaan toen ze omhoog kwam. Haha! Volledig pijnloos en zeer effectief Pling

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 21:32

ik heb al eens gezegt van de video band die ik te leen had van een klasgenoot.
daarop stond ook een trainer (was wel bekende amerikaan maar kan zo niet op de naam komen.
die legte uit over de hindernisse bij de trail.
als je bijv bij een brug aankomt ga je ervoor stilstaan. en dan moet ie dus met zijn hoofd omlaag en geintresseerd kijken (ook al is dat het niet Haha! ) naar de hindernis. als hij dat niet deed gaf ie met een springzweepje het paard een paar tikken tussen de oren.. lees: TIKKEN niet tikjes.. vond het een beetje grof... ik laat mijn paard dan liever op een andere manier naar beneden kijken (waterpistool??? Haha!) dan met een zweep een paar tikken tussen de oren te verkopen...

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 21:43

jilleroo schreef:
ik heb al eens gezegt van de video band die ik te leen had van een klasgenoot.
daarop stond ook een trainer (was wel bekende amerikaan maar kan zo niet op de naam komen.
die legte uit over de hindernisse bij de trail.
als je bijv bij een brug aankomt ga je ervoor stilstaan. en dan moet ie dus met zijn hoofd omlaag en geintresseerd kijken (ook al is dat het niet Haha! ) naar de hindernis. als hij dat niet deed gaf ie met een springzweepje het paard een paar tikken tussen de oren.. lees: TIKKEN niet tikjes.. vond het een beetje grof... ik laat mijn paard dan liever op een andere manier naar beneden kijken (waterpistool??? Haha!) dan met een zweep een paar tikken tussen de oren te verkopen...

Belachelijk!!!! Boos! Extreme duivel Oh, daar kan ik me zo kwaad over maken, over dat soort lui! Frusty Wil dan altijd bij hun gaan doen wat zij hun paard aandoen

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 22:11

vera schreef:
Ik hb wel eens een paard van het steigeren afgeholpen door een dun boterhammenzakje met water tussen haar oren stuk te slaan toen ze omhoog kwam. Haha! Volledig pijnloos en zeer effectief Pling


"haar oren" welk paard was dat dan?
Ik moet er wel om lachen als ik dat lees , ging je dan elke keer rijden met een met water gevuld boterham zakje? Haha!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 22:14

Een merrie van iemand die ik trainde (toen ik nog een meisje was Haha! ).

Ja dat rijden ging niet zo makkelijk maar het steigeren begon al snel dus kon ik aan de slag

rhynstoner
Berichten: 146
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 09:05

nou wat ik dan denk YOYO, is dat ie dat paard al een aantal keer een flinke mep tussen zn oren had verkocht (wat natuurlijk niet op band staat) en dat als ie nu zn hand neerlegt het paard (wel met tegenzin) zn hoofd naar beneden doet maar wat denken jullie?? Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 17:30

Nou, je zou hem ook het voordeel van de twijfel kunnen geven en er vanuit gaan dat die meneer op een normale manier traint Haha!

Persoonlijk vind ik dat een paard naar beneden gereden moet worden en niet op een andere manier. Steigeren is iets anders, dat moet gestraft worden. Paarden die niet met hun hoofd laag willen lopen zijn in de meeste gevallen gewoon niet recht en bewaren zo hun evenwicht.

rhynstoner
Berichten: 146
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 10:02

ja hij zal wel normaal trainen ja, maar als ik een tikje op het hoofd van mijn paard geeft dan staat ze echt zo van: ``wat moet je nou?`` Haha!, en ik kan me niet voorstellen dat ze dat ook ooit gaat doen, maar ja... het kan misschien ik weet het niet..

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 13:05

Hier gaan mijn haren echt van overeind staan hoor.

Wat een sport Misselijk

Dit soort figuren verdienen nog geen eens een hobbelpaard.

Dat noemt zich trainer Misselijk . Nog nooit gehoord van een paard rechtzetten en laten ontspannen.
Mijn paard wou ook nooit achteruit, nu zet ik hem recht en hup daar gaat hij met het hoofd omlaag. Er deugt dus echt iets niet aan die "trainer".

Waar gaat het toch heen allemaal? Lips are sealed

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 15:23

jahaaa maar als bekende trainer kun je je natuurlijk niet vertonen met een paard wat met zijn hood in de lucht blijft lopen...
dus dan maar op een andere manier...
slappe hap moet ik zeggen..