Hoi allemaal!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-01 22:01

Hoi,
Ik heb me vandaag hier aangemeld, omdat ik veel intresse heb in Western.
Ik zal even wat over mijzelf vertellen:
Ik heb een verzorgpony(haflinger) van 7 en ze krijg midde April een veulen.
Ik rij een western achtige stile (soort zelftoegepaste stile, die bij haar past)
Ze is namelijk te vroeg in gereden door een man van 63! En heeft daar lange tijd last aan haar rug van gehad!
Ze is vrij gevoelig en ik probeer alles zo zacht (maar wel consequent) mogelijk te doen.
Ik rij zelf wel gewoon met een veelzijdigheidszadel, omdat ik het niet kan voort brengen om een westernzadel te kopen, en ik niet de enige ben die op haar rijd.
Als het me lukt zal ik proberen een keer een foto van haar hier op te zetten, maar ik moet het van mijn computer afhalen, en ik kwam erachter dat dat niet kon.
Maar goed, dat zien we dan wel weer.
Ik hoop in iedergeval ook wat dingen van jullie bij te leren.
Groetjes van Alice.


Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-01 20:34

Hoi marjolein,
Ik probeer alleen de dingen uit waarvan ik zeker weet wat past bij mijn pony.
Soms iets van Emiel, soms iets van Klaus en vorige week was ik met iets van Tellington Jones bezig.
Allemaal van die kleine dingen, en ook zo verschillend en steeds iets anders dat mijn pony het leuk blijft vinden.

Alleen omdat ze nu drachtig is, loop ik alleen maar met haar door de straat en mag ze ook vak grazen.
De baas van die pony's heeft namelijk niet genoeg geld en te veel paarden, waardoor hij alleen een stuk land heeft en ze nu niet kan buiten zetten.
Anders trappen ze het weiland kapot.
Hij heeft ook geen bak, of een stukje land waar hij ze even neer kan zetten, dus de paarden staan al vanaf oktober binnen!!
Gelukkig mag ik dan met Margot naar buiten, maar de rest van de pony's staan op stal.
Wel groot genoeg dat ze een rondje kunnen lopen, maar het is natuurlijk helemaal niet gezond.

oh ja, Er staat daar 1 mooi pony te koop.
(het zijn allemaal haflingers)
En als we die man zijn gang laten gaan, komt zij waarschijnlijk bij de hengste boer die hem verder verkoopt naar wie weet waar!
Of bij een manege!
Daarom hebben wij ervoor zorgen dat zij ergens goed terecht komt.
Ik moet nog aan die man vragen wanneer hij haar kwijt wil, maar dan zal ik haar misschien hier tekoop zetten, zodat wij er zeker van zijn dat zij goed terecht komt.
Ze heeft wel een beetje rotstraal, maar is gewend aan het zadel en hoofdstel en we zijn vorig jaar begonnen aan de longe, maar als ze ergens nieuw is moet dat natuurlijk weer allemaal wennen.
Ze wordt dit jaar drie en is een echte knuffelkont!

Groetjes van Alice.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers