Westernspullen duur!!!!

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:06

Ik kreeg vorige week een brief binnen van een nederlandse groothandelaar in westernartikelen. Ik kon bij hen zadels inkopen. Ik keek best wel op van die prijzen!! Het merk continental en dan type reiner etc kon ik bij hen dus inkopen voor 350-500 euro. Pfew, in de detailhandel zijn ze toch best een stuk duurder. Voor deze prijs red ik het zelfs niet eens om voor mezelf via ebay wat te kopen Lachen

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:15

Overigens even klein beetje off topic voor kopers in buitenland etc. Je hoeft tegenwoordig dus GEEN risico meer te lopen met aankopen. Daar zijn gelukkig borgbureau's etc voor uitgevonden.
Tja, prijzen vergelijken tussen amerika en nl zal toch altijd lastig zijn, je blijft zitten met kosten en uiteraard zal je voor je toko ook huur moeten betalen. Maar als je daarna als particulier je gebruikte zadel wilt verkopen oid heb je vaak wel een grotere slaagkans als je daar dan ook een reeele prijs voor vraagt. Bovendien kan je ook nog eens bij bv horseman outfitter een officieel taxatierapport bij je zadel krijgen. Dat heb ik ook ooit eens gedaan en dat is een heel handig onderhandelingshulpmiddel. Je kan dan aan de evt koper laten zien wat je zadel waard is en of er evt gebreken zijn. Als koper weet je dan precies wat een goede vraagprijs voor je zadel zou zijn.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:23

Het oude moet eerst op Lachen

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 17:02

Let even op: deze reaktie is niet persoonlijk bedoeld maar meer algemeen!! Ik heb er begrip voor als iemand zijn/haar spullen te koop zet en dan niet meteen een laag bedrag daarbij vermeld. Er zal naar alle waarschijnlijkheid toch onderhandeld worden waarbij beide partijen iets in zullen leveren. Logisch dat je dan niet meteen de prijs vermeld die je graag wilt maar misschien ietsie hoger. En dat is vaak ook een punt. Regelmatig kom je dan prijzen tegen die niet iets hoger zijn maar mega veel hoger. Wat bereik je daarmee? Mij als evt koper in elk geval niet. Het schrikt alleen maar af en men vraagt zichzelf toch wat af. Dat is jammer want ik neem aan dat als men iets te koop zet men dit ook daadwerkelijk graag wil verkopen in toch niet al te lange tijd. Tja wat een zadel ├ęcht waard is is toch altijd persoonlijk. Zelfde wordt gezegd van paarden toch, de werkelijke waarde is de slachtprijs, de rest is illusie Lachen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie