Met wat voor bit rijden?, of gewoon zonder??

Moderators: Angela, SayaJones

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 19:06

hoi,

ik heb je zien rijden, dus ik weet wat je bedoelt ... maar zo erg is het ook weer niet hoor Knipoog

Wat ik er zo van zag, is dat ze haar 'gevoelige' mondje combineert met ook een beetje haar 'zin' door wil drijven... klopt dat?
Daarbij heeft ze (viel me op) de neiging haar tong over het bit te gooien...
dit kan verzet tegen het bit zijn.... maar het kan ook zijn dat als je hoofdstel nét iets te laag hangt, je paard het zowiezo doet ...
(mijn kr.kwpn-er loopt prima, maar als ik zijn hoofdstel te laag heb, gooit er gegarandeerd zijn tong erover...)
Een gaatje hoger verhelpt (vaak) al dit probleem....

Wat ik zou doen/proberen is: een vriendelijker bit (zoals Francis schrijft, of iets met aurigan/argentaan), dit kan soms 'zoeken zijn naar' wat voor haar als prettig ervaren wordt....
én met neusriem.
Dan zou ik persoonlijk kiezen voor een 'engelse' neusriem, want deze ligt vrij laag, ivm het open doen v. haar mond, maar ook om haar tong in 'bedwang' te leren houden Haha!

Dit zou ik dan een poosje zo houden...sommige mensen denken nog wel eens , na 2 dgn. Lips are sealed het werkt niet ...en proberen weer wat anders....
Als je het idee hebt, dat het bit wat je gebruikt vriendelijk is en rustig in haar mond ligt (zonder verzet), moet je proberen om dit iig een maand vol te houden....

tenzij je besluit om op de neus te gaan rijden Knipoog

veel succes en ik hoor het wel

groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie