Met wat voor bit rijden?, of gewoon zonder??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Met wat voor bit rijden?, of gewoon zonder??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 08:50

Hallo,

Ik had even een vraagje. Sunny reageert nogal heftig op een bit, en dan maakt het niet uit met wat voor bit je rijdt, ikheb inmiddels al 3 verschillende bitten geprobeerd, maar nog eigenlijk met te weinig succes, ze ontspant te weinig.
Nu zat ik eraan te denken om met een hoofdstel zonder bit te gaan rijden(bosal heet dat geloof ik he?), maar kan dit nog wel Verward
De bitten die ik heb geprobeerd zijn een dubbelgebroken(engels) bitje, daarna scharenbitje (rij ik nu nog steeds mee), en ook een trensje (maar dat was al helemaal niks)..

Ik zou graag iets willen proberen waardoor ze haar mond niet zo achterlijk ver open doet, want het lijkt nou net of ik verschrikkelijk hard in haar mond zit te trekken, terwijl de teugels in de boogje hangen. Dus als iemand hiervoor een oplossing heeft graag!!
Ik hoor het wel!!

Groetjes Marielle

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 09:34

Nou sunny is nu 14 jaar en loopt nu bijna 3 jaar onder het westernzadel. daarvoor heeft ze altijd gedressuurd en gesprongen!! Dus groen is ze zeker niet meer! Het probleem doet zich niet alleen bij het westernrijden voor, maar ook bij de dressuur. Ze probeerd zo onder het werk uit te komen door haar hoofd te kantelen en haar mond open te gooien. Dit is zeer irritant, omdat ik niet hard ben met mijn handen!!

O ja het gebit is 100% in orde, ze gaat ieder jaar naar de tandarts toe dus dat is het niet..
Ik zal eens op die site kijken of dat wat is.. op het scharenbitje reageert ze tot nu toe nog het beste, ze is daardoor vrij rustig in haar mond, en haar hoofd is ook rustiger geworden, maar ik heb geen zin om elke keer te horen dat ik te hard trek terwijl ik de teugels amper vast heb!!
Misschien is het ook een oplossing om met een neusriem te rijden, zodat ze haar mond niet meer kan openen, maar ze probeert het toch wel, vandaar dat ik eraan zit te denken om haar op d'r neus te gaan rijden..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 10:18

Op dit moment ben ik niet van plan om wedstrijden te gaan rijden, ook omdat mijn zusje dressuurwedstrijden met haar rijdt!! Sunny ik en dressuur klikt niet, en daarom ben ik ook overgestapt op western..
Het is meer dat ik haar rij voor d'r conditie en om haar lekker ontspannen en door haar rug te krijgen (datlukt mijn zusje niet altijd) Sunny is erg moeilijk in haar ontspanning te krijgen, doordat ze een beetje overbouwd is.
Graag zou ik willen weten of ik op de neus ook voldoende ontspanning kan krijgen en of ze dan ook lekker over haar rug kan lopen??
Ik weet dat ik dit met begeleiding moet doen, maar dat zal gen probleem zijn, ik zelf niet zitten knoeien. Als ik iets doe dan wil ik het goed doen..

En Francis ik ga zeer zeker op zoek naar een zachter bit..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 12:54

Ja sunny is wel goed op de hulpen, maar nog lang niet bevestigd, ze moet nog gewoon leren om aan de "losse teugel" haar hoofd naar beneden te houden, dit schiet bij mij niet op, omdat mijn zusje haar elke keer aan het oprichten is..
Ik rij dus eigenlijk gewoon voor mijn plezier met haar, maar wil wel dat ze goed loopt, en zonder pijn in haar mond..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 20:25

Ja het zou kunnen dat het hoofdstel iets te laag hangt, maar ze heeft ook inderdaad de neiging om onder het werk vandaan te gaan..

Ik ga maar eens zoeken naar een oplossing.. misschien is een ander bitje wel een oplossing.. ik ga even overleggen met iemand ander bij mij in de buurt!!

Bedankt voor alle reacties!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers

cron