chaps

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-01 19:49

Hoi
Ik wil graag nieuwe shaps hebben. Vraag me alleen af waarom sommige echt lang zijn en andere net onder de knieen uitkomen.
En heeft iemand idee van prijzen.


Groetjes Kim

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 22:03

die net onder de knie noem je *shinks* dat zij cutting chaps waarbij je de laarzen over je broek draagt.die lange zijn show shaps met franjes aan de achterzijde ze horen in een punt achter over je laars te hangen

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 00:07

Ik heb ook chaps (jawel!! *LOL* ) en ze zijn lang. En ik ben blij dat die van mij lang zijn, omdat ik nog wel eens met koeien "pennen" door struiken heen moet waar van die allejezus grote doorns aanzitten. En ik heb ze ook aan als we met de kalfjes bezig zijn. Er zijn mensen die nog wel eens met de injectienaald lopen te zwaaien (waar ik er 1 van ben *LOL* ).
Over prijzen hoef je bij mij niet aan te kloppen. Dan zal je misschien effe bij Divoza moeten kijken. Of als je mazzel hebt heeft misschien iemand wel een tweedehands te koop.
groetjes....

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 12:22

Van wat ik heb begrepen van het gedeelte reining en cutting zijn de volgende chaps gebruikelijk.

Voor de reining lange chaps die tot onderaan toe worden dichtgeritst.
Voor de cutting lange chaps die tot onder de knie worden dichtgeritst. Het onderste gedeelte is los. Wat mij ooit is verteld is, dat dat gedaan wordt zodat als je op de koe werkt en de koe is niet echt beweeglijk dat door de beweging van de onderkant van de chaps de koe misschien nog iets doet (weet ik dus niet zeker of dat de officiele reden is).

Chincs, de korte chaps tot net onder de knie, heb ik voor meerdere doeleinden zien gebruiken (koeienonderdelen). Inderdaad gedragen met laarzen (buckaroo's) over de broek heen. Misschien meer bewegingsvrijheid van het been maar toch de bescherming van de chaps? Heb ze ook weleens met cowhorse zien gebruiken.

Groetjes,