bare-back-pad?????????/

Moderators: SayaJones, Angela

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 08:59

Ik rij al jaren met een barebackpad en heb daar oa Tjo mee ingereden (in combinatie met een zadel). Als je een goeie barbackpad koopt en hij ligt goed op je paard dan schuift deze absoluut niet, zelfs niet bij rare bewegingen. Ik adviseer wel een bbp zonder stijgbeugels omdat deze een vals gevoel van veiligheid geven. Je kunt ze niet gebruiken om op te stijgen en zitten vaak op een verkeerde plek aan de bbp vast zodat je hele houding uit elkaar getrokken word. Op de bbp zonder beugels zit je zoals je moet zitten.
Ik doe er alles mee: dressuur/western/buitenrit en dan als het kan ook nog met bitloos hoofdstel.
Voordelen: je hebt direct contact met de rug zodat je zithulpen beter doorkomen en je presies kunt voelen wat de rug onder je doet. Verder krijg je een lekker warm achterwerk, zeer aan te bevelen bij koude winterdagen.
Nadelen: tsja de prijs misschien, maar in deze geldt nog meer als bij zadels: goedkoop is duurkoop. De goedkopere versies zijn idd van die glijdingen.
Mijn pad is van Emiel voest, was toen niet goedkoop maar heb er al jaren wekelijks heel veel plezier van. Ik weet niet wattie nu kost moet je even op www.emielvoest.nl kijken.
Ze hebben geen maten in die bbp's.
Succes ermee, en als je die van mij ene keer wil proberen voor je tot evt aanschaf overgaat dan hoor ik het wel.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie