western is wel aardig als je maar een zadel hebt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 08:27

Hier in Amsterdam is een etablissement waar -naar men beweert- alles in westernstijl is. De bezoekers voelen zich ook allemaal echte cowboys. Er wordt flink gelinedanced en er staat buiten een caravan. Voorts is er in de verste verte geen paard te bekennen en zelfs geen hoofdstel aan de muur.

Geen idee wat deze mensen willen, laat ze maar zitten bij hun zelfbedachte kampvuur op de prairie. Als deze mensen zich cowboy willen voelen, mij best hoor.

Dan nog de westernstal waar ik zelf sta (met mijn dressuurpaard). Daar wordt druk getrained in het westernstyle paardrijden, erg gelinedanced. Daar wordt ook al geroepen dat het een lifestyle is. Kan iemand mij uitleggen wat die lifestyle nou precies inhoudt hier middenin in Nederland?? Is het enkel een verkleedpartij met Garth Brooks op de achtergrond of is het nog iets meer??

*make those buckles shine*

Wat het rijden betreft.... Tijdens een dressuurproef of een springparcours is het erg lastig koeien vangen.
PS lees THe Border Trilogy van Cormac McCarthy.



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 09:05

Ja, ik had al zo'n idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 11:58

Als jullie mijn berichtje goed lezen en dat hebben jullie, dan zie je dat ik ook liever de sport (het paardrijden) los zie van 'cowboygedoe'.
Het is allemaal leuk en aardig en iedereen mag zijn tijd besteden zoals hij dat wil, geen punt. Het vervelende is dat er al heel snel een waardeoordeel gegeven wordt, dat is heel jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 12:18

*rollingstumpinggetdownjumpinghonkytonkygoodtime*

Voor de sport heb ik alle respect, voor de serieuze ruiters ook.

Tussen mijn dressuuractiviteiten door probeer ik de westernsport te begrijpen, volgens mij ben ik al een heel eind, al zeg ik het zelf. Intussen ben ik er wel een beetje achter wat de juiste en wat de verkeerde aanpak is. IMO verschillen dressuur en western niet zoveel van elkaar als dat veel mensen mij wijs willen maken. Dat zou ook niet kunnen, we werken allemaal met paarden en daarom moeten sommige basisprincipes hetzelfde zijn.
Alle respect dus voor mensen die fijn en serieus met hun paard werken.
Minder respect voor mensen die een 2-jarige in een half jaar tijd 'klaarstomen'. Dat is volgens mij voor altijd 'gaarkoken'. Zeker als er dan geroepen wordt dat dat zo hoort.
Bij collega-dressuurruiters hoor ik soms de grootste bullshit, maar van westernruiters soms nog veel erger.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers