[VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:33

Ik praat en moedig ook constant aan als ik met mijn paard bezig ben. Zelfs zo erg dat de nieuwe instructeur dubbele longe de tweede les aan mij vroeg: "Je maakt wel erg veel geluid als je met je paard werkt. Is het ook de bedoeling dat je paard daarop reageert?". "Eh ja hoor, tussen alle blabla door krijgt ze ook commando's: 1 klikje voor stap, 2 klikjes voor draf". O, dat was hem volledig ontgaan (geen westernruiter).

Zo mooi als je achter je paard loopt in de menpositie tijden het dubbele longewerk. Dan zie je die bilspieren aanspannen op het moment dat je een commando voorwaarts geeft. Dat is mijn kippenvelmomentje.

Het rijden gaat ook steeds beter (nog meer kippenvelmomentjes) en de combinatie rijden/dubbele longe werkt ook heel goed voor bespiering en soepelheid.

Het ultieme is natuurlijk om thuis al te denken: "Ha, ik ga straks paardrijden en heb er zo'n zin in. Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat."

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 23:17

Haha ja gaaf hoor! Ik snap dat heel goed!

Ik heb ook echt het idee dat Joy zekerder wordt van mijn aanmoediging. Dus ik blijf het lekker doen.

Oh vanmiddag ook. Vanuit draf. Zitten, bekken kantelen, whoa. Ik voekde zo die kont eronder komen <3 Ze stond stil he. Man man, ik kan gewoon niet beschrijven hoe dat voelt. Alles wat erop zit hebben we samen gedaan. Ik had ook nooit verwacht dat ik dat zou kunnen :D :o *\o/*

Edit: ik vind het heerlijk om naar stal te gaan. Nu nog een beetje gespannen, maar iedere keer merk ik dat dat totaal nergens voor nodig is. Maar stal is wel echt mij happy place. Eventjes helemaal los van alles en in het moment zijn. Een team vormen met een dier dat zoveel rust en tegelijkertijd zoveel kracht uitsraalt is wat mij betreft het summum <3

Noisy

Berichten: 5400
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:10

Gaaf! Over niet al te lange tijd zijn jullie lekker chill aan het rijden alsof jullie dat al jaaaaren doen.
Stal is ook mijn happy place. Ik kom daar altijd helemaal zen vandaan. Lekker genieten van m'n paardjes en verder niks.

Dat van die band die je met Joy hebt snap ik, dat heb ik met Rudi ook steeds meer merk ik. Zo leuk om dat te voelen groeien <3

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:43

Ik kom ook graag je topic volgen!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 13:59

Leuk! Welkom! *\o/*

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:33

Hebben jullie ook van die irritant hoge stemmetjes als jullie tegen je paarden praten?
Ik verander altijd in zo'n stereotype koetsjie-koetsjie-wangen-knijpen-moedertje :')
DUKIEEEEEE KOM ES *\o/* <3

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:48

Ik nooit O:) ook niet tegen de kat of de hond. Juist een extra zware stem :+

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:59

Granoek schreef:
Hebben jullie ook van die irritant hoge stemmetjes als jullie tegen je paarden praten?
Ik verander altijd in zo'n stereotype koetsjie-koetsjie-wangen-knijpen-moedertje :')
DUKIEEEEEE KOM ES *\o/* <3


Ik wel hoor Granoek. :+ Altijd. "GOEDZOO JE BENT ZO KNAP! ZOOOOOOO KNAAAAAP!"

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 15:13

_O- _O- _O-

Guilty as charged +:)+ , ik ga het niet eens proberen te veranderen... :')


Dit is nog rustig, maar het was keer 1000 toen ik alleen in de bak was de laatste keer... :+

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 17:02

:+ Joy vind het wel gezellig

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 18:45

Joy is aandachtsgeil. Met iedereen. Vermoeiend hoor.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-19 18:27

Ik stond vandaag weer even te kwijlen bij mijn paard...
Afbeelding
:~ <3

Bizar hoe goed ze in haar velletje zit! Heerlijk! *\o/*

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 19:34

Dikke billen met appeltjes <3

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 21:16



Zo sta ik dus te schreeuwen als hst lukt... :P :')

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:20

Da's wel een beetje terecht, dat je zo scheeuwt, want het lukte heel netjes.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 21:39

Braaf he! Het ging niet iedere keer goed hoor, maar ik ben vooral blij dat ze gewoon blijft staan en niet naar binnen draait.

Onder het zadel doet ze dit dus precies zo op stemcommando. Heel fijn dat ik niet aan de teugels hoef te zitten *\o/*
Laatst bijgewerkt door Gimme_Joy op 01-09-19 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:40

Heel cool!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 20:14

Gister weer even het vrijheids dressuur opgepakt. Alles zit er nog in. :D Joy heeft alleen een beetje verlatingsangst. Ze moet plakken bij je, dus achterwaards bij me vandaan is een no go. (Als in, op een gegeven moment was ze het zat met mijn "back-up!", ze draait zich om en stapt zo naar de emmer met appel die buiten de longeerkraal stond..." Joe! Ik pak die appel anders zelf wel als je zo kinderachtig bent om het niet te geven!") Oh my :')

Afbeelding
En dit was net. GENIETON!!! *\%/* Weer braaf, galop steeds stabieler en ik merk dat ze dat echt leuk behint te vinden! (lekker even aanzetten op de lange lijn =:) )

Heerlijk! _/-\o_

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 20:31

Gimme_Joy schreef:
Gister weer even het vrijheids dressuur opgepakt. Alles zit er nog in. :D Joy heeft alleen een beetje verlatingsangst. Ze moet plakken bij je, dus achterwaards bij me vandaan is een no go. (Als in, op een gegeven moment was ze het zat met mijn "back-up!", ze draait zich om en stapt zo naar de emmer met appel die buiten de longeerkraal stond..." Joe! Ik pak die appel anders zelf wel als je zo kinderachtig bent om het niet te geven!") Oh my :')

[ [url=m/YwplJ1.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dit was net. GENIETON!!! *\%/* Weer braaf, galop steeds stabieler en ik merk dat ze dat echt leuk behint te vinden! (lekker even aanzetten op de lange lijn =:) )

Heerlijk! _/-\o_

Ik denk dat we binnenkort maar een date moeten plannen. Ben zo nieuwsgierig 8-)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 20:35

Gezellig! *\o/*

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-19 20:20

23 augustus


3 ritjes en 2 weken later:


*\%/* *\%/* *\%/*

Men oh men!

Vandaag voor het eerst een beetje nageeflijk gevraagd. Na 5 rondjes kreeg ze door dat zakken ontspanning betekende en kon ik af met lichte druk op beide teugels. Filmpje was na 10 minuten. Wauw echt wauw!

Naomi was zeer te spreken. Ze had verwacht dat Joy wel in de weerstand zou gaan, maar niks van dat al. Heerlijk in alle rust en zonder stress. En het kost haar absoluut weinig moeite. Fijn paard! <3

Wel meteen (door 3 mannen in haar buurt) instant hengstig... :')
Kijk die staart... er staat gewoon met koeienletters boven JA! HIER MOET JE ZIJN!!!
Afbeelding

Afbeelding
Pubers... >;) :=

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 20:28

Tomtidomtidom ... wat gaan jullie lekker relaxt door de baan.

Hengstige merrie, ik heb er ook zo een. Laatste keer dat ze hengstig was moesten we langs een ruin die haar woest aantrekkelijk vindt en zij hem. Dus ik heb haar aan een touwtje, halster om, en die ruin komt achter ons aan. Mijn echtgenoot probeert die ruin nog een beetje weg te houden, wat mislukt. De jongeling is 4 en groot en jolig. Op het moment dat hij met zijn neus bij mijn merrie d'r achterkant komt draait zij zich van hem af naar buiten en slaat met beide achterbenen naar achter. De spetters vlogen in het rond. Gelukkig werden wij niet geraakt (door de spetters) maar het mag iets minder.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-19 20:43

Dankje! :D

Oh my :') Pfff Joy ook hoor... ze liet zichzelf even flink gaa zeg maar... En ik kon vervolgens met 4 emmers de vloer van stal spoelen... :x

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 20:58

Stinkzooi.

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:15

Heerlijk he merries :')