[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:42

Stille meelezer meld zich.

29 jaar uit friesland en heb een 4 jarige Quarter merrie, reining gefokt.

Lijkt mij ook leuk om met mensen af te spreken. Weet niet of er wat mensen uit het noorden bij zitten hier?

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:34

hoikimmmy schreef:
SumSum schreef:
Stille meelezer meld zich.

29 jaar uit friesland en heb een 4 jarige Quarter merrie, reining gefokt.

Lijkt mij ook leuk om met mensen af te spreken. Weet niet of er wat mensen uit het noorden bij zitten hier?


Mijn merrie staat in Fochteloo. Waar zit jij?


Ik zit in de buurt van Drachten, dus Fochteloo is prima te doen :D

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 23:39

Hier bij mij thuis zijn er op de wei nog erg weinig vliegen gelukkig. Vliegenmasker is nog voldoende. Heb wel zelf een flytrap gemaakt met van die kleeflijm.

Ik ga met de warmste dagen alleen even longeren 's avonds laat als het wat is afgekoeld.

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:02

Ik heb 2 vliegenmasker, 1tje van professional choice die helemaal aan sluit. Helaas prikken de vliegen daar gewoon doorheen + dat de wimpers er doorheen gaan... En heb 1tje van Shires en die is super,zit elastiek in ook waardoor hij goed blijft zitten, ook met rollen.


SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 22:39

Dat is wel lastig inderdaad. Ik ben wran en drha lid. Doel is om dit jaar nog een on tour show te rijden. Wat ervaring opdoen met mijn 4 jarige (als mijn eigen gezondheid het toelaat). Grathem is een doel voor volgend jaar. Misschien dat ik nog wel ga kijken bij de komende show:D

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 22:59

Voor mij is (bijna) alles ver weg... |(

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 23:01

Veel drinken is wel belangrijk met dit weer!
Normaal geef ik zelf les op donderdagavond, maar ook deze gecanceld. Veel te warm.

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 09:32

Sterkte Kirr!

Hier ook nog steeds geen regen.. Maar als het goed is blijft het vandaag onder de 30 graden *D

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 00:33

Ik heb mijn merrie ook aan huis staan en ik train reining. Ze staat van 9 tot 9 buiten met schuilmogelijkheden en 's nachts op stal. In de regenachtige periodes vind ik het te nat (de grond) om ze 24/7 buiten te laten. Volgend jaar komt daar verandering in.

Ik ga 1 a 2 keer per week naar een geschikte reiningbodem en thuis trainen we lekker de basis.

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:19

Zijn er ook nog bokkers die mee gaan doen met de DRHA on tour show in Oosterwolde 22 september?

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 23:18

Ik doe of dubbele longe met snaffle of enkel met touwhalster. Als ik met touwhalster longeer dan combineer ik dat meestal met grondwerk. Beide doe ik 1x per week.

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 23:06

Ik vind het ook erg jammer dat er steeds wran shows worden afgelast. Misschien is het een idee voor de organisatie om ipv de tripple X shows, een keer vaker een C show te organiseren. Dat scheelt denk ik behoorlijk in kosten doordat je gewoon maar 1 jury nodig hebt. Waardoor een show wel "uit kan".

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 21:49

Gave foto's!

Even een vraagje tussendoor. Hoe doen jullie het met de sliding plates in de winter? Ivm. sneeuw en ijzel en wel naar buiten kunnen overdag.

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:14

Komen weer mooie foto's voorbij!

&Jumpyhorse wat een geluk met het zadel!

Ik ben langzaam aan opzoek naar een ervaren bijrijder voor mijn reining merrie, doordat ik straks wat minder tijd krijg. Ze staat bij mij aan huis in het hoge noorden (omgeving Drachten). Misschien dat er hier iemand bij zit die het leuk lijkt. Is een super leuke, hardwerkende, sensibele merrie, maar je hebt er wel echt gevoel bij nodig :o

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:33

hoikimmmy schreef:
SumSum schreef:
Komen weer mooie foto's voorbij!

&Jumpyhorse wat een geluk met het zadel!

Ik ben langzaam aan opzoek naar een ervaren bijrijder voor mijn reining merrie, doordat ik straks wat minder tijd krijg. Ze staat bij mij aan huis in het hoge noorden (omgeving Drachten). Misschien dat er hier iemand bij zit die het leuk lijkt. Is een super leuke, hardwerkende, sensibele merrie, maar je hebt er wel echt gevoel bij nodig :o


Dat was ideaal voor mij geweest 2 jaar terug. Toen woonde ik in drachten en was op zoek naar een bijrijdpaard.
Ken wel veel ruiters maar geen western.

Ik heb pas een goede bijrijder gevonden voor mijn reining merrie ze heeft nooit op maneges gereden altijd voor particulieren, wist eerst niet wat ik ervan moest verwachten maar ze werkt super samen met mijn paard ondanks dat ze geen western rijdt en mijn merrie een echte draak is.


Ik ken zelf ook zat Engelse ruiters, maar dat zie ik niet echt zitten voor haar. Heb ook geen haast ermee, moet wel echt klikken van alle kanten.

Fijn dat jij een leuke bijrijder hebt gevonden!

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 21:40

Jammer dat jullie niet bij mij in de buurt wonen..
Ben nu nog wel lekker aan het rijden, maar ivm zwangerschap weet ik niet hoelang dat nog kan.

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 18:40

Balen Bellatrix.. Hopelijk heb je er niet te veel last van.

Ben dan toch wel gelukkig met mijn 4 jarige. Ze bokt enzo nooit, als ze enthousiast is dan schud ze d'r hoofd een keer, haha!


SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:25

Ik ben opzoek naar een westernzadeltje voor de shetlander. Liefst leer, brede boom, 10 of 12 inch(amerikaanse maten). In Amerika zie je dit veel, maar hier vind ik eigenlijk alleen naar van kunststof. Die van Pfiff heb ik gehad, maar is wat te smal helaas.. Iemand van jullie tips?

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:58

Ik heb een singel van professional choice met elastiek, mijn merrie had met de vorige singel last van drukkingen, nu gaat met deze singel gaat het perfect.

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:21

Welkom Tuija, super leuk dat je wilt overstappen en daar mee bezig bent. 9 februari doe ik ook mee aan de showmanship en in hand trail (gevorderd). Zijn leuke en gezellige wedstrijden.

De Wran heeft ook 2 wedstrijden per jaar in Oosterwolde bij de Silver Ranch. De Cowgirls heeft daar altijd de Indian Summer wedstrijd.

Je kunt bij de Silver Ranch ook goed terrecht voor lessen (zeer ervaren instructrices) en ze hebben ook een winkel, waar ze oa zadels en hoofdstellen verkopen.

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:18

Sterkte CL!

Ik rij helaas momenteel niet ivm met zwangerschap, maar mijn bak ligt er nu zo mooi bij <3

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:17

Super bellatrix dat het zo goed gaat! Krijg je weer vertouwen in jezelf en echt lol in het rijden!

My_Little_P ik ben 12 juni uitgerekend, hoop dat tegen die tijd alles weer wat rustiger is omtrent Corona..

Ik mis het rijden wel, maar doe nu veel grondwerk en longeren. Eigenlijk is dat ook wel heel fijn en leuk om dat ook steeds verder uit te kunnen breiden.

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:55

Ik heb ook meegedaan met de online wedstrijd van The Cowgirls! Super leuk initiatief.
Tips voor meer online wedstrijden in de hand onderdelen zijn zeker welkom :j (ivm met de zwangerschap rijd ik momenteel niet)

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:44

Ik heb een anatomische van lamicell en ik heb er 1 van professional choice met elastiek. Die van pc is echt favoriet bij mijn paard.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers