[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:14

Vind ik zomaar dit topic :) ik wil ook graag meedoen, ik zie al een aantal bekenden, leuk!
mijn paard is Kid een quarter van inmiddels 19. ik heb haar sinds ze 7 is.

Afbeelding

maar de meeste foto's zijn zo


Afbeelding


Sinds we naar de Veluwe zijn verhuisd, rijden we eigenlijk alleen nog maar buiten.


justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:51

Oh wat een prachtige paarden en combinaties komen er voorbij,
Ik woon in Kootwijk aan de zandverstuiving en bij eindeloze ruiterpaden.
@Amanda ja leuk!
Maar ook voor anderen die eens op de Veluwe willen rijden....
Ik wil je graag op sleeptouw nemen, er zijn twee prima parkeerplaatsen waar je je trailer ruim kwijt kan.
Een is vlak bij de oprit naar /van de A1 Apeldoorn (afslag 18 Kootwijk) en de ander is midden in het bos aan de Houtvester van t hof weg. Voor mij allebei prima te doen vanaf mijn stal. dan kom ik je ophalen.

Kid is een lief sleeptouw paard, ze kan met iedereen

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:02

Wat een leuke berichtjes allemaal. Wij waren ook weer op pad en een soort verdwaald. Al die bomen lijken zo op elkaar he :') maar het was weer mooi op het zand.
Afgelopen week weer even serieus aan het werk in de bak.... we zijn beter buiten

Afbeelding

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:17

Bellatrix schreef:
Corrie, hoe is het op Kootwijk nu?


Vandaag was het goed maar ik rij niet zonder vliegendeken hoor.

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:30

Bellatrix schreef:
Hmm okee..


Mijn paard is al redelijk gewend aan de hertenhuisvlieg maar ook zij wil rennen als het er teveel worden, en ze komen in zwermen. Zo heb je niks en zo heb je er 20. Dat riskeer ik niet zonder bescherming. Voor paarden die ze helemaal niet gewend zijn is het een hel.

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:53

Bellatrix schreef:
Nee ik begrijp het. Moet mijn plannen dan maar uitstellen...jammer.
Wanneer is die vlieg weer weg?

Ja dat weet ik niet precies, ik denk dat het nog wel even kan duren, het is niet zoals bij dazen (en die zijn er nog maar weinig hier)

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:49

Marg schreef:
Wat een leuke paarden komen er voorbij. Ik woon in de randstad en heb eigenlijk te weinig tijd om met regelmaat naar buiten te gaan. Volgend jaar gaat mijn oudste naar de middelbare school en de andere krijgt continue rooster. Dan hoef ik pas weer rond 2 uur thuis te zijn. Wellicht komt het er dan meer van. Met een half uurtje ben ik in Noordwijkerhout of het Amsterdamse bos. Met een uur op de Utrechtse heuvelrug.

Ben wel een beetje huiverig voor die hertenluisvlieg (mijn paard is al in de stress van een gewone vlieg). Helpt een vliegen rijdeken er goed tegen of kruipen ze er nog onder? Idem voor de processierups. Geen idee waar je lekker kunt rijden zonder jeuk.

Vraagje: ik heb les van verschillende instructeurs. Ik hoor verschillende hulpen voor het aanspringen in de galop. Wat zijn volgens jullie de hulpen om in galop aan te springen?


Over de hertenluisvlieg; een vliegendeken helpt wel maar niet helemaal. Anders als gewone vliegen rennen ze over je paard heen wanneer ze geland zijn. Ze rennen gewoon naar beneden. ze zitten het liefst onder de staart en in de liezen omdat ze daar het moeilijkst voor je paard zijn om weg te slaan. Het is niet makkelijk te zeggen hoe je paard erop reageert. Maar als ze al last heeft van (steek)vliegen zou ik het er niet op wagen nog.
Voor mijn paard is een vliegen deken wel voldoende, zij vindt vooral het rennen over haar lijf erg vervelend maar als ze eenmaal "zitten" kan ze ze wel min of meer verdragen.

Aanspringen in galop is bij ons; eerst verzamelen dan been of zitbeenknobbel naar achter en eventueel een kusgeluidje. Ik doe het aanspringen het liefst uit stap of stilstand, behalve bij buitenrijden en dan rengalop; dan is "toemaar" en in verlichte zit voldoende :D

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:59

ja of de binnenzitbeenknobbel naar binnen/voren maar dat gaat vanzelf dan :)

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 23:09

Stoer tucktuck en fijn dat het zo goed ging.

Paardenruil leuk. ik weet niet of Kid het ook leuk vindt :')

Ook leuk om eens af te spreken, ik heb wel een trailer met trekauto. Kid heeft er alleen al een hele tijd niet meer op een trailer gestaan.

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 23:47

O dat is spijtig Marlies. Wat zoek je precies in een bijrijpaard?
Het heeft mij meer dan een jaar gekost om wat met Kid op te bouwen, ik geloof wel in een klik maar niet dat het daarna geen moeite kost om elkaar te gaan begrijpen.

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 23:03

Ik lees alles maar reageren op alles dat lukt me niet. Maar ik vind het heel knap dat sommigen dat wel doen :))

Gave paarden komen er voorbij en leuk dat er nog steeds mensen aanhaken.

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 23:22

Mijn PC vliegenmasker is al stuk -O- de onderste rand ging los en vanmiddag had ze hem maar afgedaan.

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:38

jumpyhorse schreef:
Met bosal geen ervaring, als ik bitloos rij is dat met touwhalster, of helemaal geen hoofdstel

Ik heb een vraagje en hoop dat jullie mij kunnen helpen, maar is het verantwoord/veilig om met een paard dat plates heeft te barrelen? En dan echt stantje, schuin-in-de-bocht-knie-bijnz-tegen-de-ton-en-dan-volle-gas-weer-vertrekken want zo is moon... probeer het er in te krijgen dat ie moet wachten op mij maar als het aan hem ligt laat hij mij achter om T zelf te doen


Ik denk dat je de plates er beter af kan halen dan. Die zijn echt bedoeld om op te glijden en dan wel recht.
Bij standje schuin door de bocht heb je grip nodig lijkt me, en dan maken plates dat wel erg moeilijk en ik denk zelfs dat ze zich zo kunnen aantikken omdat plates lange takken hebben en dat lijkt me bij echt schuin een risico

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:44

Hoihoi, ik weet niet meer of ik me al had aangemeld hier :o ik denk dat ik heel in het begin wat heb gepost maar ik lees alles iedere dag bij dus ik zal ook maar weer posten.

Ik heb mijn lieve quarter op 9 januari laten inslapen en ben nu voorzichtig op zoek naar een nieuw paardje. Ik woon namelijk aan de ruiterpaden dus dat gaat natuurlijk niet zonder paard :)

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 13:04

Nou ik zoek ook gewoon een Dainty

Ik weet pas wat ik zoek wanneer ik het gevonden heb :+
Ik kan nooit in een keer zeggen of het wat is of niet daar moet ik echt een paar keer naar toe en dan niet eens om te rijden maar om te proberen of ik er wat mee kan, of het een mens gericht paard is die ik wat kan leren. Beetje moeilijk uit te leggen.

Met Kid heeft het een jaar geduurd voor ik die echt kende. maar dat was ook mijn eerste paard en ik had zelf ook enorm veel te leren, dus een stuk daarvan kan ik nu overslaan hoop ik.

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:29

Ik ben benieuwd naar je les Sicayes.

Een fijne plek voor je paard (en jezelf ) is zo belangrijk :)

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 18:02

hahahaha Sicayes ik zie het zo voor me, ik ga voor je duimen dat het allemaal gaat lukken.
Als ik iemand op mijn paard had keek ik vooral of het een beetje paste met zijn tweeën en zeker niet of iemand foutloos reed.
Bella, was jij nou ook niet bezig met een bijrijdpaardje? hoe is dat afgelopen?

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:21

Wat leuk Marlies! het is je gegund :)

Ik heb het juist andersom, ik kan wel split reins maar zo'n vaste teugel.... zo kort, zo raar.

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:18

Morgen wordt mijn hopelijk nieuwe paardje gekeurd, duimen jullie met me mee?
Daarna ga ik meer vertellen *\o/* *\o/*

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 20:21

T is een merrietje (ze is echt klein) van (bijna) 4 geloof ik. Super lief en cool in de kop.
Stap, draf, galop en achteruit zit er al op. De afgelopen drie weken heb ik al heel veel met haar uitgeprobeerd om haar te leren kennen en te kijken of we een combinatie kunnen worden.
Ik weet dat niet meteen wanneer ik een paard voor het eerst zie. ik moet dat gaan voelen.

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:39

Nee niet echt in de buurt. Ja zeker een quarter *\o/* <3 morgen meer, ik wil het zo graag vertellen maar ze moet eerst gekeurd zijn.

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:17

Helemaal goedgekeurd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:31

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja ik moet even overschakelen naar mijn telefoon :o want daar staan de foto’s op
Dit is Elsie <3

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:44

Ik heb Kid daar ook gekocht en daar meer dan 10 jaar op stal gestaan. De moeder van Elsie had al echt mijn hart gestolen maar toen had ik Kid al, dit is haar dochter die erg op haar lijkt.

De papieren dat komt allemaal nog, vader is Walla walla whiz. Maar ik vind dat niet zo heel belangrijk, mijn doel is vooral buitenrijden met een happy paardje. Maar wie weet verandert daar nog iets in. (denk het niet :') )

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 18:30

Heerlijk ClauH :) wat kun je soms blij van je paard stappen he.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers