Laten beleren: Hoe en waar deden jullie dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Laten beleren: Hoe en waar deden jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 13:46

Hoi!

Ik ben de trotse eigenaresse van een ontzettend lief paardje. In augustus wordt ze 2 jaar oud, en dus is nog toekomstmuziek, maar toch wil ik me graag oriënteren op plekken om haar western te laten beleren. Mijn bedoeling is om daarmee nog te wachten tot ze 4,5 a 5 jaar oud is.

Ik ben benieuwd waar jullie dit hebben gedaan, en hoe dit beviel!

Zelf gaat mijn voorkeur uit naar een plek op reisafstand (ikzelf woon vlakbij Arnhem), omdat ik graag erbij betrokken ben en mee wil kijken e.d. Daarnaast is het een must dat het vriendelijk gebeurd, en de tijd wordt genomen.

Ik heb al wat gegoogled en op bokt rondgeklikt, maar hoor heel graag van julloe ervaringen!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Laten beleren: Hoe en waar deden jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:54

Ik raad Wendy van osch aan. Zij zit in escharen vlakbij Grave

maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:55

Mijn paard heeft drie maanden in training gestaan bij Wendy van Osch. Erg tevreden over na een maandje ook zelf wekelijks bij haar gaan lessen op mijn eigen paard.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Laten beleren: Hoe en waar deden jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 10:44

Bedankt Speedfiets en Maaike!

Ze lijkt sterk reining gericht, als ik afga van de informatie op de website. Wat was jullie doel met het inrijden? (Recreatief rijden, reining, pleasure...)

Het lijkt me prettig als de basis knopjes erop worden gezet, maar ze hoeft geen sliding te kunnen maken van mij. Ik ben zelf niet zo wedstrijd gericht namelijk.

Ik ben ook benieuwd hoe de paarden daar staan, is er gelegenheid tot weidegang? Voor mij wel belangrijk, aangezien mijn merrie normaalgesproken ook 24/7 buiten staat.

Google bracht me ook bij stichting western rijden achterhoek (swra), dat is ongeveer even ver van ons. Zijn er toevallig mensen die dat ook kennen?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Laten beleren: Hoe en waar deden jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:15

De mijne werd/word allround gereden. Je kunt veel met haar bespreken. Wendy heeft meerdere weitjes achter.

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:18

Ik heb mijn nu net 4 jaar geworden kruising quarter in laten rijden door Yvette van Featherlight horsemanship. Super tevreden over, heb ik echt nog elke dag profijt van. Veel aandacht voor de basis en wat je verder zelf als wensen hebt.

maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Re: Laten beleren: Hoe en waar deden jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:32

Ik rijd zelf geen wedstrijden. Wel heeft hij de basis van de reinig er in zitten en kan dus stops maken, spinnen en rollback enz. Maar dit puur omdat ik dat zelf ook leuk vond. Verder zijn we echt een beetje allround. Je zou haar het beste eens kunnen contacten en overleggen wat je zelf voor ogen hebt. Dit moet vast goed komen.

Ze gaan bij Wendy dagelijks naar buiten en naar mijn mening was de zorg wel echt goed verder. Schone stallen en hij oogde erg happy.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Laten beleren: Hoe en waar deden jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 11:57

Wat fijn om te horen, wendy klinkt erg goed...

Featherlight heb ik vaker over gehoord, gaucho. Ik meende wel dat ze vrij prijzig is. Goed te horen dat je het zo prettig hebt gevonden!

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 12:49

swartbeessie schreef:
Wat fijn om te horen, wendy klinkt erg goed...

Featherlight heb ik vaker over gehoord, gaucho. Ik meende wel dat ze vrij prijzig is. Goed te horen dat je het zo prettig hebt gevonden!


Ik denk dat het hetzelfde prijsniveau is als Wendy, goedkoper als menig reiningtrainer. Wachtlijst is wel een dingetje.

maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:03

gaucho schreef:
swartbeessie schreef:
Wat fijn om te horen, wendy klinkt erg goed...

Featherlight heb ik vaker over gehoord, gaucho. Ik meende wel dat ze vrij prijzig is. Goed te horen dat je het zo prettig hebt gevonden!


Ik denk dat het hetzelfde prijsniveau is als Wendy, goedkoper als menig reiningtrainer. Wachtlijst is wel een dingetje.


Naar wat ik heb gehoord zijn de prijzen voor een maandje training bij featherlight echt absurd. Deze schijnen rond de €1200,- te liggen. Twee jaar terug betaald ik bij Wendy €600,- per maand toch een stuk schappelijker. Weet natuurlijk niet wat ze nu precies kost maar verwacht geen €1200,- :)

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:48

maaaikkee schreef:
Naar wat ik heb gehoord zijn de prijzen voor een maandje training bij featherlight echt absurd. Deze schijnen rond de €1200,- te liggen. Twee jaar terug betaald ik bij Wendy €600,- per maand toch een stuk schappelijker. Weet natuurlijk niet wat ze nu precies kost maar verwacht geen €1200,- :)


Oktober heb ik bij Featherlight dus niet een heel andere prijs betaald dan bij Wendy, wellicht moet je even je informatiebron checken op juistheid.

maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:04

gaucho schreef:
maaaikkee schreef:
Naar wat ik heb gehoord zijn de prijzen voor een maandje training bij featherlight echt absurd. Deze schijnen rond de €1200,- te liggen. Twee jaar terug betaald ik bij Wendy €600,- per maand toch een stuk schappelijker. Weet natuurlijk niet wat ze nu precies kost maar verwacht geen €1200,- :)


Oktober heb ik bij Featherlight dus niet een heel andere prijs betaald dan bij Wendy, wellicht moet je even je informatiebron checken op juistheid.


Het schijnt dat hun prijzen onwijs gestegen zijn de afgelopen periode. Mijn informatiebronnen zijn van mensen die zelf bij hun geïnformeerd hebben :)

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Laten beleren: Hoe en waar deden jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 16:19

Ja dat was ook wat ik begreep. Goed om te weten over de wachtlijsten, dan was mijn idee om nu vast te informeren toch niet zo gek.

Wranglerbutt

Berichten: 10377
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 11:13

Ik heb mijn paard zelf beleerd & ingereden, maar als ik dat door een ander zou moeten laten doen zou ik hoogstwaarschijnlijk voor Irene Smeets van King's Crossing kiezen. Zij besteedt net als Featherlight enorm veel aandacht aan de basis. http://kings-crossing.nl/zadelmak

Een goede basis is mij meer waard dan een paard waar binnen een paar maanden 'knopjes op zijn gezet' :)

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Laten beleren: Hoe en waar deden jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 13:40

Bedankt voor de tip, wranglerbutt! Ik ga denk ik eerst maar eens bij King's Crossing kijken.

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Laten beleren: Hoe en waar deden jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 13:48

Beetje training incl stalling gaat vanaf 700+/ maand kosten...

Waarom wil je eigenlijk pas vanaf 4,5...5 jaar laten beleren?
Dat is best wel ,,laat,, in de reining

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 18:06

Ik wil de reining niet in, en dat het laat is voor westernpaardjes, dat is precies de reden dat ik een veulen heb gekocht. :D
Ik wil er liever pas op als ze echt volgroeid is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Laten beleren: Hoe en waar deden jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:20

Roy Willemse kan ook. Hij is wel reining ruiter maar ook bij hem kan er veel in overleg. Hij geeft ook grondwerkles. Er is wei en er zijn paddocks. Zijn prijzen weet ik niet. Hij zit in Woudenberg/Leusden.

Ik verzorg daar het paard van mijn beste vriendin.

-Namiro-

Berichten: 1922
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:31

Mijn paard staat op de wachtlijst bij Featherlight en de wachtlijst is nu opgelopen tot herfst 2022.
Zadelmak maken is nu 1250 euro per maand.

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:23

-Namiro- schreef:
Mijn paard staat op de wachtlijst bij Featherlight en de wachtlijst is nu opgelopen tot herfst 2022.
Zadelmak maken is nu 1250 euro per maand.


Poe, dan ben ik echt net op tijd geweest. Zou het overigens wel ook met deze prijs overwegen als ik zie hoeveel profijt ik nu dagelijks heb van alle basics die Ace aangeleerd heeft.

KPet
Berichten: 828
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:33

Wranglerbutt schreef:
Ik heb mijn paard zelf beleerd & ingereden, maar als ik dat door een ander zou moeten laten doen zou ik hoogstwaarschijnlijk voor Irene Smeets van King's Crossing kiezen. Zij besteedt net als Featherlight enorm veel aandacht aan de basis. http://kings-crossing.nl/zadelmak

Een goede basis is mij meer waard dan een paard waar binnen een paar maanden 'knopjes op zijn gezet' :)


Eens, ik heb (als dressuurruiter) fijne ervaring bij irene. Ze is recht door zee, super duidelijk en heel eerlijk naar mens en dier. Komen super stabiele en 'safe' paarden vandaan.

Wranglerbutt

Berichten: 10377
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:38

gaucho schreef:
Zou het overigens wel ook met deze prijs overwegen als ik zie hoeveel profijt ik nu dagelijks heb van alle basics die Ace aangeleerd heeft.

_/-\o_

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 07:24

swartbeessie schreef:
Ik wil de reining niet in, en dat het laat is voor westernpaardjes, dat is precies de reden dat ik een veulen heb gekocht. :D
Ik wil er liever pas op als ze echt volgroeid is.

Ah zo, ik zag in verschillende Posts wat ,,reining,, dingetjes namelijk

Goed zadelmak maken en wat basis leren kan ook heel goed bij andere trainers die wat ,goedkoper, zijn hoor.
Zou ik geen 1250/maand voor uitgeven.
Roy Willemse is inderdaad een rustige
Of Bouwmeester reining Horses, die hebben ook al jaren ervaring daarin. Hebben er 1 van mij opgeleerd en dat is een heel fijn paard geworden.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-19 13:12

Bedankt voor de tips, Popstra!

Ja er zijn vele wegen naar Rome, denk ik maar. Het is zoeken naar een plekje waar je de klik voelt.

Ik hoop zelf de voorbereiding te kunnen doen, inmiddels best wat ervaring met grondwerk e.d. Maar het echte inrijden wil ik in ieder geval onder begeleiding doen, of uitbesteden en meekijken. Fee is een slimmerik, en juist daarom vind ik het belangrijk dat de basis echt goed is. Maar ook, of misschien nog wel meer, dat ze er zelf plezier in heeft.

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Re: Laten beleren: Hoe en waar deden jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 15:02

niet in de buurt
maar Roos Knip van equus4all is ook een goed idee als je vanaf basis op de grond en rust wilt werken.