[VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 13:11

Lijkt me niet echt een pretje voor je paard, die loodstrips. Dat hangt zwaar aan het haar en als ze een keer haar hoofd schud of uit uitschud na het rollen, mept ze zichzelf daarmee :=

Joy haar manen zijn dezelfde lengte gebleven, de rest is alleen groter geworden :D

Rudi heeft 1 pluk achter zijn oren die steevast naar rechts hangt terwijl de rest netjes links in het gelid ligt }:)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 13:20

Noisy schreef:
Lijkt me niet echt een pretje voor je paard, die loodstrips. Dat hangt zwaar aan het haar en als ze een keer haar hoofd schud of uit uitschud na het rollen, mept ze zichzelf daarmee :=

Joy haar manen zijn dezelfde lengte gebleven, de rest is alleen groter geworden :D

Rudi heeft 1 pluk achter zijn oren die steevast naar rechts hangt terwijl de rest netjes links in het gelid ligt }:)



:oo Ja! Dat is het! Ohhhh... _O-

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 13:43

Mbt het wisselen van kant, ik heb weleens gehoord (van een osteopaat) dat de kant waarop ze vallen wisselt als je paard goed recht is. Heb je een paard dat naar links buigt vallen de manen vaak naar rechts en andersom. Zal niet altijd van toepassing zijn denk ik maar het klopte wel dat als ik veel aan rechtrichten deed de manen van mijn paard verschillende kanten op vielen.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 13:56


belletjhee

Berichten: 892
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Ergens in het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 17:44

Ryder schreef:
Mbt het wisselen van kant, ik heb weleens gehoord (van een osteopaat) dat de kant waarop ze vallen wisselt als je paard goed recht is. Heb je een paard dat naar links buigt vallen de manen vaak naar rechts en andersom. Zal niet altijd van toepassing zijn denk ik maar het klopte wel dat als ik veel aan rechtrichten deed de manen van mijn paard verschillende kanten op vielen.


Ja zoiets heb ik ook wel eens gehoord!

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 15:32

Bij mij ging het slechter met de vlechten. Onze zwarte Shaggy (we hebben er twee met dezelfde naam) had altijd redelijk korte manen toen hij vlechten had. Nu laat ik ze gewoon los en ze zijn al mega gegroeid opeens!

Afbeelding

In de vlechtjestijd.

Afbeelding
Afbeelding

En nu.
In de vlechtjestijd waren ze zoals het voorste kortere stuk. Nu is het achterste stuk opeens zoveel gegroeid.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 19:53

Hmmm nou ga ik toch weer twijfelen haha!

Maar heb nu even geen vlechtjes gedaan. Ze staan vanaf vandaag 24/7 op het land! *\o/*
Afbeelding

Wat zal ze denken?
Afbeelding

En ook de fotoshoot gehad! Maar liefst 5 forografen aan de kant. In de buitenbak en toen bruggetje en balkjes in de binnenbak. Ik dacht Joy gaat minimaal een keer met 4 benen in de lucht, maar ze was zo braaf! Heb al een foto gezien en ze worden echt tof! <3 Moet er alleen 2-4 weken op wachten haha

Avalanche hier van bokt was er en die heeft super geholpen met groomen. Is zelfs ook nog even met Joy aan de wandel geweest, zodat ik kon uitpuffen :+
Afbeelding

Afbeelding

Ja en zo zie je dat het een 3-jarige is... :')
Afbeelding

Ik ben weer opnieuw verliefd geworden op mijn meissie! Ik vind haar zó mooi! Haar bouw en haar koppie, gewoon een voor mij perdect paard! <3

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:59

Haha het was zo leuk. En Joy blijft super zoet. Nu nog leren dat je geen halstertouwen en kettingen kunt eten :')

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:15

Knaagdier :P maar wel een knappe gelukkig!

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:28

Joy is aan het wisselen toch? Ze heeft duidelijk behoefte aan een bijtring. Ik ben benieuwd naar de "echte" foto's.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 20:32

Maflinger_S schreef:
Joy is aan het wisselen toch? Ze heeft duidelijk behoefte aan een bijtring. Ik ben benieuwd naar de "echte" foto's.


Ik heb vanalles geprobeerd. Ze heeft een jollybal in stal die ik heb ingesmeerd met appel :') Maar daar bijt ze niet in denk... Halstertouwen zijn veel interessanter natuurlijk :+

En dat happerige heeft ze eigenlijk altijd wel een beetje gehad. Maar het is nu inderdaad erger

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:22

BEyo bijt momenteel ook in alles wat los en vast zit. Ook gewoon omdat ze wat happig is, ze vind het super om delete Rob vast te houden en moet alles eerst even tussen haar tanden voelen. Ik vind het wel schattig.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:46

Duke bijt ook op halstertouwen maar niet op jollyballen, Dexter lekt overal aan, Duke dan weer niet, soms zijn ze gewoon een beetje raar haha.

Knappe Joy!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 09:32

Alvast een sneak preview van de shoot <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:34

Oooooooooomygoooooooood <3 <3 <3 :wow: :wow: :wow:

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:15

Dat hoofdstel! <3 Meer, meer, meer!

Ps. Ik heb hier inmiddels de eerste bokpartij overleefd, haha. Iets met miscommunicatie en gefrustreerde merrie. := Ik heb al sorry gezegd tegen haar.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 14:28

:D :D :D

De andere foto's moeten we even op wachten... Er waren nogal wat modellen namelijk :o

Fijn dat je het goed hebt kunnen maken Kimmsel! Echt bokken ja? Joy heeft dat gelukkig nog niet gedaan (even afkloppen)

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:13

<3 super mooi

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:19

:wave: :wave: :wave:

Ik kon het niet laten je even op te zoeken aangezien je mij vertelde dat je hier een volgtopic hebt :D
Leuk topic en natuurlijk hartstikke leuk dat je mijn foto's gespamd hebt O:) :o +:)+

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 17:12

Hey! Leuk! *\o/* Ja natuurlijk spam ik jouw foto's! Vind ze zo tof! Ben ook onwijs benieuwd naar de rest :D

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:18

Gimme_Joy schreef:
:D :D :D

De andere foto's moeten we even op wachten... Er waren nogal wat modellen namelijk :o

Fijn dat je het goed hebt kunnen maken Kimmsel! Echt bokken ja? Joy heeft dat gelukkig nog niet gedaan (even afkloppen)


Het waren gelukkig enkel hupsjes en geen echte bokjes, maar ze snapte het gewoon niet helemaal lekker en ze kan wel protesteren dus. Zondag opnieuw geprobeerd, beter voorbereid en met het westernzadel (ze ziet er zooo knap uit met het westernzadel. :o) en toen ging het super. We moesten er even doorheen.

Afbeelding

En ben nu super enthousiast. Ben ook filmpjes aan het kijken van Feautherlight Horsemanship en Warwick Schiller dus leer overal wat bij.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 18:05

<3 <3 <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:34

Ahh die tweede foto! <3

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 10:29

Vergeet ik toch nou helemaal foto's te plaatsen van Joy haar eerste relaxerende massage! >;)

Vrijdag liep ze niet zo lekker -O- . Heupje rechtsachter was wat stijf (amper te zien), maar door het weer kan ik me voorstellen dat ze zich verstapt kan hebben oid. Dus maar weer afgezadeld voordat ik er goed en wel op kon. Trainster had de equissage mee (hulde!) Dus Joy heeft 20 minuten in de spa gestaan.

Afbeelding
Afbeelding

Na 10 minuten was ze er klaar mee overigens, maar ja, als je drie bent is alles waarbij je lang stil moet staan zonder vriendinnen en/of gras per definitie saai... := :')

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-19 14:15

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Weer wat foto's binnen! Nog onbewerkt, maar niet minder mooi <3 <3 <3