[VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-19 10:23

Je mag altijd alles vragen hoor! :D Desnoods per pb.

Gister nog een compliment van een stalgenoot dat ik het zo rustig deed met Joy. Andere stalgenoten rijden al en paarden zijn zelfs 3 maanden jonger.

Ik vind het inderdaad erg lastig. Ik merk aan Joy dat ze klaar is voor wat meer werk. Ze wordt heel kribbig van "niets doen" inmiddels. Dus daarom lekker rustig opbouwen vanaf de grond.

En als ze zadel en ruitermak is, gaat ze weer lekker een hele zomer het land op. Misschien wat grondwerk om haar een beetje op conditie te houden, maar verder gewoon 24/7 gras eten en luieren.

Gelukkig groeit ze inmiddels niet meer zo snel. Laatste keer dat ik haar heb gemeten was mei 2018 en toen mat ze 152 schoft. Vorige week mat ze 155 schoft. Dus ze is wat afgeremd :+ (maar nog steeds een tank haha)

Komende week krijg ik weer les met een andere paard (dubbele lijnen) en pas als ik het onder de knie heb komt Joy aan de beurt.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-19 12:53

Ja dat bedoelde ik! :D

Gewoon een paar keer per week lekker lollen in de paddock, vrijheids dressuren, wandelen. Alles, maar niet onder het zadel. Ik vind het ook veels te leuk haha!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-19 20:03

Vanmiddag weer zo fijn gerwerkt! Eerst even los wat licht grondwerk, daarna kreeg ik les met een ander paard in mijn lichaam plaatsen naast het paard bij het wandelen. Dat is nog moeilijk hoor! Daarna met Joy. Ze eas erg braaf en deze manier van communiceren is zo fijn. Ik vertel haar constant dat ik er ben en ze op me kan terugvallen. Dat geeft een giga bak vertrouwen. Zelfs in de binnenbak met klapperende platen bleef ze rustig. En ik kon het niet laten om even wat filmstills te posten. Haar bewegingen zijn :~ <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-19 10:50

Dankje! *\o/*

Ja ik sta verbaasd te kijken iedere keer wat ze eruit gooit. En ik ben inderdaad ontzettend benieuwd hoe ze dat onder het zadel gaat laten zien!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het gemak waarmee ze beweegt is zo tof! *\o/*

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 19:51

Vandaag weer een bitje geprobeert. Dit keer een wat vriendelijker dubbelgebroken kneveltrensje. Ze neemt het bit braaf aan en ik hoef niet eens mijn duim meer in haar mond te doen. Ze doet zelf haar mond open. Dit was de derde keer.

Ik heb hem 2 keer ingedaan en haar gewoon even op stal gelaten. Ze kauwt nog steeds flink, maar dat is ook niet zo gek.

Daarna weer VD geoefend. Het "stay" gaat erg goed (wel al 7 seconden!) En dat is best een prestatie voor zo'n plakkert als Joy := . Ook "zoek" verder bevestigd, nu niet meer met het voorwerp waar we altijd mee oefenden, maar ook met een ander voorwerp begreep ze het ook.

Trouwens eergister voor het eerst zelf over haar heen gehangen zonder dat er iemand bij stond. Aan allebei de kanten en ze was weer superbraaf! Het doet haar niets als ik boven haar hang en er niemand naast staat. Ook fijn om te weten!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 21:11

Oh en even edit:

Staleigenaar zei dat Joy een kussen maakt voordat ze gaat slapen <3 . Er ligt altijd een hoopje stro waar ze met haar hoofd ligt. Dat is toch superschattig! :))

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-19 13:08

Gister weer een bit in gehad. Weer de enkelgebroken D snaffle en merkte gelijk dat ze een stuk rustiger was met haar mond en hoofd dan bij de dubbelgebroken. Daarna eventjes met hoofdstel en aan halster gelongeerd. Ze ging gigantisch uit haar panty :D :):) Helaas zat ze aan een touwtje, dus ik was alleen masr bezig met zorgen dat we niet verstrikt zouden raken oid. En haar ruimte geven. Wil dan echt niet aan haar hoofd komen. Maar na die 5 minuten was het klaar en heeft ze heel netjes gelopen. Daarna hoofdstel af en zonder gelongeerd de laatste rondjes.

En toen weer een über pennymoment <3 . In het midden gewoon maar even tegen elkaar aan gestaan. Starend in de verte en in complete rust. Daarna uitgestapt. Ze volgt me overal. Ik denk ik draai het eens om, en ging ik achter haar lopen. Daar snapte ze helemaal niks van :') . Maar uiteindelijk toch twee rondjes vol gehouden. Wel handig voor haar om te weten dat ze gewoon kan lopen als ik achter haar loop. Dat ze dan niet ineens stuk is ofzo :=

Volgende week weer longeerles en de trainster gaat vrijdag even kijken hoe ver ze al is om een plannetje op te gaan stellen voor het beleren :D

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-19 13:12

Ik moest haar wel een paar keer porren met de stick hoor... En kreeg in het begin echt zo'n blik van: "wat doe jij nou?! Dit klopt niet hoor!"

En ze had daarna al heel snel door dat ze makkelijker bij de polletjes gras kon als ik achter haar loop... :')

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-19 14:12

Oeps... Ja ik snap dat je dan wat voorzichtiger bent geworden... :=

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-19 20:38

_O- _O- _O-

Afbeelding
Tja.... := :+ :')

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-19 20:48

In her defense... Ze was met haar lunch bezig en had geen tijd voor haar Penny mama met camera... :')

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-19 20:54

Ok. Ik ga mijn best doen. Maar ze is zo hilarisch als ze eet... Ik laat mijn telefoon voortaan wel in de auto als ze gaan voeren. :)) :')

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-19 21:00

Clicker + wortel = Circuspony!! *\%/* :# *D


Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-19 22:31

:D

Ze kan ook steeds beter "blijven" alleen als ik dat wil filmen denkt ze f*ck you :=

Nu ook bezig met "pak" en dat is voor Joy niet een moeilijk kunstje. :+

Daarna even gewandeld met een stalgenootje. Op het dijkje, op het gras. Madam was er niet van gedient dat ze geen gras mocht eten, dat resulteerde in stampvoeten... Beetje zoals een kleuter die in de supermarkt op de grond gaat liggen krijsen. Alleen dan een kleuter van 500 kilo >;) := . Met vier benen de lucht in. Alsof ik daar van onder de indruk ben dan... <<) Uiteindelijk schikte ze zich in haar lot. Om aan het einde wel nog even een tak van een wilg af te trekken ("lekker puh!") En daar vervolgens triomfantelijk mee het erf op te lopen... Clown :')

Vrijdag komt de trainster (had ik dat al gezegd?) En dan gaan we écht beginnen! *\o/*

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-19 17:29

Granoek schreef:
Ja nog extensions op de benen en kan er zo voomr door :=


_O- Daar heb ik toch geen quarter voor gekocht jongens... >;) :=

Dankje Sevke! Ze is het eerste product van een particuliere fokker. Een "plezierfok", maar zeer goed gelukt naar mijn mening! *\o/*

Naomi Tinneveld gaat als het goed is (helpen met) beleren. Wil het zoveel mogelijk zelf doen. Ik heb haar niet gekocht voor de sport, maar mocht ze veel talent ook onder het zadel tonen, dan zou het zo maar eens kunnen dat ze uitgebracht gaat worden. Maar eerst maar eens rustig onder de man brengen :D

Edit: http://nthorses.nl

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-19 17:40

Mooi quarter ook trouwens Sevke! De grootte valt zo erg mee!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-19 18:24

Hahahaha!

Ik hoor al 2 jaar "zo! Die is groot voor een quarter!" |o :=

Maar als je haar ziet bewegen *\o/* <3 Er zijn een hoop stalgenootjes die zeggen dat ik moet gaan dressuren... Toch Avalanche81?! <<) :+

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-19 19:26

jumpyhorse schreef:
Welke richting wil je eigenlijk met haar uit? (Als in reining, pleasure etc)


Het ligt eraan wat ze gaat laten zien onder het zadel. Persoonlijk ben ik meer van de reining, maar als ze dat nou prut vindt, ga ik niet aanmodderen. De trainster is wel meer reining gericht.

Pleasure vind ik blegh, dus dat liever niet. Maar nogmaals, haar pa was kampioen in de hunter, dus gewoon even afwachten waar Joy eventueel in gaat uitblinken :D



Aangezien jullie me niet zo vaak op een paard zien, hier even een compilatie van wat ik doe als ik niet bij Joy ben, maar bij Willem }> :D

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-19 20:56

Is een hele mooie (dure) dressuurstal. Er is ook een dekstation en veulen opfok bij. Ze fokken Friezen. Willem is van één van de dochters van de eigenaar. We zijn de enige westernruiters := . En het is 5 minuten fietsen bij mijn huis vandaan. Ideaal!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-19 21:06

_O-

Ik denk het wel hahaha! Hij heette eerst Wimpy (naar zijn vader), maar daar hebben ze Willem van gemaakt. Het past wel bij hem :D . En grappig dat hij dan voluit Pearls Little Dunit heet. Zou je ook niet zeggen <<)

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-19 17:24

Roze Wolk Alert! *\o/* <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kiek dat gaan! Eerste keer dubbele lijnen en ze gaf geen pukkel. Werkelijk. Op een gegeven moment een bok en galop doordat er 2 in de padsock aan de kletter gingen. Daar was trainster wel blij mee (geen binnenvetter!)

Maar verder oerbraaf. Sturen, van hand veranderen, achterwaards op druk en zelfs gewoon lekker met haar neus over de grond. Paar pasjes naar binnen op druk van de buitenteugel... En trainster bleef maar roepen dat ze dit nooit zou doen met een groen paard. Maar Joy kent al zoveel! Ik steeg even boven mezelf uit *\%/*

We zijn dus nu begonnen. Wat heerlijk! =:) Het zal redelijk snel gaan omdat Joy snel leert. Ze kiep haar rondjes alsof ze het al jaren deed! :D

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-19 00:37

Uhm ja... nou ik stond ernaast en maakte de foto's :=

Trainster is hier bezig. Maar ik krijg les. En we gaan lekker oefenen. Ze liet het heel makkelijk lijken, maar dat zal wel niet zo zijn :')

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-19 20:22

Vandaag heerlijk een kwartiertje grondwerk gedaan met het hoofdstel in. Ze begint het bit steeds beter te accepteren. En ze was weer zo braaf! Versnellen/vertragen op stemhulp en het grootste deel van de tijd met haar neus over de grond. Zakje aan een carrotstick (voor het eerst) was: :O en daarna: "kan je dat eten? Ja?!" :))

:')

Daarna nog even met een paar van haar vriendinnen in de paddock en vervolgens aan het diner in een schoon bedje.

Happy Horse!
Afbeelding
Afbeelding
Gosh wat hou ik toch van haar! <3 <3 <3

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-19 22:28

Joy wil wel lopen. Versnellen en vertragen zit er allemaal wel in. :)

Gister alleen een opstootje met loszetten. Of eerder, binnen halen. Joy mocht met nog 3 andere kuddegenootjes even extra naar buiten. Op een gegeven moment binnen halen, ik pak een oude merrie, maar die ging lopen panieken bij het hek. Joy stond erbij en die dramt dan nogal. Ik stond aan de linkerkant van die andere merrie, joy rechts. Stukje is een smalle uitloop naar het hek (zeg 3 meter, tussen twee hekken) hek gaat naar binnen open, ik sta daar met die paniekerige merrie, Joy vindt dat het niet snel genoeg gaat dus die draait haar kont en haalt twee keer flink uit. En raak ook :oo .

Ik wordt zowat geplet, heb die merrie losgelaten, Joy flink op haar plek gezet, en haar toen meegenomen naar achter, zodat die andere merrie eruit gehaald kon worden. Nou ja zeg! -:(-

Daarna was Joy poeslief natuurlijk. Heb haar nog als laatste laten staan. Bij de andere merrie kwam ze niet in de buurt >;) .

Ze kan echt een bitch zijn naar sommige kuddegenootjes. Helemaal als ze vindt dat ze eerder uit de paddock mag. Door 3 andere merrie wordt ze zelf te grazen genomem en daarvoor heeft ze respect. Echt stom :x

Overigens zeggen een hoop mensen dat Joy mentaal wat meer moet gaan doen. Meer uitdaging. Ze verveeld zich. Zit wat in, ze is duidelijk klaar voor wat werk.

En dan vandaag deze foto's krijgen:
Afbeelding
Afbeelding
Dat is dan toch wel weer schattig <3

Vrijdag pakt de trainster Joy voor een lesje en zondag heb ik zelf les. Ik heb een longeersingel en touwen bestelt, maar dat pakket is nu bij een winkel geleverd waar ik pas zaterdagochtend heen kan >;)

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-19 12:51

Hahaha Kimmsel! Precies dat. Ik kan het helemaal niet met die dubbele lijnen en Joy denkt: pfff loser! :')

Ja Sirius... Joy stays Joy... :\ :')

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers