Waar kopen/zoeken jullie aqha/apha paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Popstra
Berichten: 13710
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:44

Grappig dat sorrel paarden niet in trek zijn. Mijn best presterende paarden zijn allemaal sorrel en zo zijn er meer in de sport.
Een goed paard heeft geen kleur!
En wat betreft TS haar plan te gaan fokken om de 2 a 3 jaar, bedenk wel dat het paard helemaal goed moet zijn getest en vooral good minded moet zijn anders lekker niet aan aan beginnen want er word al zo veel (rotzooi) gefokt.
Voor veel mensen in de Western is het bijv heel niet interessant om een nakomeling te hebben van een merrie die zelf niks gepresteerd heeft.
Een merrie is tegenwoordig nog belangrijker dan de hengst in de fokkerij :)

Ik l*l niet met de wind mee nee...


Popstra
Berichten: 13710
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 18:48

Dt verkopen zonder adverteren geld doorgaans vooral voor de betere sport paarden die presteren op de hogere niveaus.
geadverteerde kunnen heel leuk zijn voor de lagere levels. Niet iedereen wil op hoog niveau mee te draaien.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Popstra
Berichten: 13710
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:30

Ja lekker naar de USA uitgebreid zoeken want in Europa staat niks :roll:

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Popstra
Berichten: 13710
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 17:43

Nou geloof me, die 5 of 6 jarige zijn heus wel al vanaf hun 2e onder zadel hoor. Zijn echter niet geschikt voor (hoger) niveau reining nee omdat ze of het talent niet hebben of en hun koppie de druk niet aan kan ( bij Vervecken dan)

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Popstra
Berichten: 13710
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Waar kopen/zoeken jullie aqha/apha paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 10:01

als Vervecken al boven je budget zit ga jij voor dat geld geen middenmoter vinden.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Popstra
Berichten: 13710
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Waar kopen/zoeken jullie aqha/apha paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:50

Ah zo, ik las eerder in je bericht dat je er een zocht die de basis moest beheersen maar niet hoefde te spinnen als een helicopter.
Echter zijn die paardjes die fatsoenlijk alleen braaf de basis doen, 100% gezond al moeilijk onder de 10 te vinden bij trainers....

Mensen die graag een Quarter willen en dan reining gefokt kopen omdat ze een klein budget hebben vaak veulens of jaarlingen, Het fokken (zaad, kosten dekking op station, DA enz..enz) en fatsoenlijk in een opfok stallen kost tegenwoordig ook niet weinig meer. Dat is ook wel een rede waarom ze moeiilijk goedkoop te vinden zijn. ( mits bij een particulier in de achtertuin..) Laat staan als er minimaal een 3 tot 6 maanden fatsoenlijke basis training van een trainer in zit voor een gemiddelde prijs van 700/maand.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Popstra
Berichten: 13710
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 15:42

Vicky_Belle schreef:
sevke schreef:
Wie zegt dat Fonck geen paarden verkoopt? Ik heb er anders toch eens eentje gekocht en zo ken ik er nog wel een paar. :D
Van Amerika moet je wegblijven, tenzij je er iemand kent die je 200% vertrouwt. Ze houden er daar erg van de europeanen op te lichten.
Vervecken en Gobert hebben regelmatig een leuk aanbod en ook paarden die zeker goed in de sport kunnen meekomen. Nu staat bij Gobert eentje (maar buiten je budget, én geen merrie) die toch al op internationale shows meerdere keren een 73 heeft gelopen. Valt voor mij toch onder de noemer: geschikt voor de sport. Mijn hengst heb ik trouwens ook via Gobert gekocht. Werd ook aangeboden als FEI paard.
Voor jouw budget zul je wat soepeler moeten woren in je eisen, vrees ik. Én correct, én leuk papier, én merrie, én kleur, én moet de manoeuvres kennen voor 10K? Staat gestald tussen de eenhoorn en pegasus, vrees ik.
Ken je deze? Pick two : sound, cheap, broke.
Trouwens: What A Wave, Great Sun Burst en Gunner zijn alledrie sorrel. En dan noem ik er maar drie :)



hoi Sev, ik vrees dat je niet goed snapt wat ik zoek, ik zoek namelijk helemaal merrie met kleur die de manoeuvres moet kennen!!! Ik zoek geen sportpaard. Ik zoek geen eenhoorn of pegasus. Ik zoek een aqha merrie met basis, liefst geen vos. Toch bedankt voor je reactie ...
nogmaals, je schreef eerder dat het paard dat je zoekt de basis moet kennen. Voor Reiners zijn manouvres ook basis ;)

Ik l*l niet met de wind mee nee...


Popstra
Berichten: 13710
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:10

Vicky_Belle schreef:
Ik zoek een merrie die goed is doorgereden met een paar klinkende namen in haar stamboek. Ze zal dienen voor clinics, demo's en buitenritten, om de 2 a 3 jaar een veulentje. Ik rij geen wedstrijden maar ze moet wel correct zijn. Een leuk kleurtje of vlekje of een verdunning is ook zeker een groot pluspunt. Sorrel of Bay paarden spreken me meestal niet zo aan.

Wat versta je eigenlijk zelf over goed doorgereden? En dan nog klinkende namen in haar stamboek?
Als ik deze post lees zie ik vraag naar een klaar paard aangezien er clinics en demo's mee gegeven moeten gaan worden namelijk.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Popstra
Berichten: 13710
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:50

Vicky_Belle schreef:
Basics: stap, draf, galop, stuur, rem en achteruit. Wijken hoeft niet
Doorgereden: niet meer groen, genoeg km gedaan om het normaal te vinden ruitergewicht te dragen, dus opstappen zonder dat het paard nog een "oh-oh"momentje heeft ;-)
Dus de termen zoals ze worden gebruikt voor een niet-western paard?
En euh, er bestaat ook meer als reining in de westernwereld. De clinics en demo's zijn voor trail en horsemanship. Klinkende namen zoals de oude foudation bloedlijnen, maar deze hoeven kampioenen te hebben in de laatste generaties.

dat toontje van ,,En euh,, hoeft nou ook weer niet. Eerder schreef je over dat het niet hoefde te spinnen als een helicopter en nu praat je weer over trail en horsemanship dus beetje verwarrend wel maar succes met je nieuwe paardje :)

Ik l*l niet met de wind mee nee...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers