5 gangen diner, WAT MAKEN?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

5 gangen diner, WAT MAKEN?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 14:26

As zaterdag is mijn moeder jarig en daarom wil ik haar vrijdag verrassen met een gezellig dinertje voor haar en mijn vader... 2 personen dus.

Nu de moeilijkheid: Mijn zusje en ik gaan beiden weg tijdens het eten (zijn ze ook eens alleen) maar ze moeten dus niks meer hoeven doen om de gerechten klaar te maken. Alles moet dus zo opschepbaar zijn ahw.

Ik zat te denken aan koud voorgerecht, spoom (iemand leuk recept?) soep, hoofdgerecht, nagerecht?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 14:28

voorgerecht, meloen met ham Mjammie!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 14:48

Men beginne met een hollandse garnalen-cocktail met whiskeysaus op een vers blaadje ijsberg sla....

Nagerecht: versgebakken brownies (mogen al afgekoeld zijn) met een bolletje roomijs en frambosensaus.....

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 15:18

voorgerecht carpaccio (bord beleggen met rucola, dun gesneden ossenhaas erop, bestrooien met pijnboompitten, parmezaanse kaas en olijfolie) met stukje ciabatta
soep uiensoep
spoom (citroenijs maken, recept heb ik thuis liggen)
hoofdgerecht: varkensrollade met salie en citroenboter, (uit de oven, recept ook thuis), met rozemarijnaardappeltjes van de AH (kunnen ook in de oven) en salade

dessert: gebakschelpen insmeren met gesmolten pure chocolade, vullen met losgeklopte mascarpone met wat poedersuiker en kaneel (evt scheutje alcoholisch), beleggen met gehalveerde druiven en overgieten met taartgelei gemaakt met druivensap.

Voorgerecht en nagerecht kun je helemaal klaarmaken op borden,
soep moet alleen opgewarmd worden, brood en parmezaanse kaas voor erover klaarzetten
spoom : ijs bijtijds uit de vriezer halen (net voor je weggaat) en de champagne goed koud zetten
hoofdgerecht: rollade in de oven zetten als je weggaat, aardappels vooraf al gaar maken in magnetron, in ovenschaal doen en nog 10 minuten bij de rollade om op te warmen, salade kun je helemaal klaar maken

Als je tips of recepten wil hebben hoor ik het wel.