Paardenworst...... (sorry)

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Mimi

Berichten: 110
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Noord-Holland Medemblik

Paardenworst...... (sorry)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 20:27

Hoi Allemaal,
Aangezien dit een paardenforum is, wil ik wel eens weten of jullie weleens paardenworst eten.. Ik vind het zelf wel zielig.. Maar eigelijk..vind ik het wel lekker.

Sorry paard.

Wat vinden jullie?

Groetjes van Mimi
Ik heb ook een forum gemaakt.
http://members.lycos.nl/doggie7/index.php


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:40

Echt paardenworst ?? Nooit van gehoord eigenlijk. Waar vind ik dat ?

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:35

Nooit gegeten. Nu eet ik helemaal geen vlees meer, maar vroeger had ik er ook niet aan moeten denken

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:39

Stukje paardenworst is best lekker hoor Lachen. Lekker op een dubbele boterham met wat boter Vingers aflikken.

Lageveld, je kunt het gewoon kopen bij de paardenslager. Hoewel ik het laatst ook bij de supermarkt heb gezien Lachen.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:49

Nee ik eet geen paardenvlees/worst Mijn paard zal later ook nooit op iemands bord eindigen

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:51

Bewust zal ik het niet eten, maar als iemand het voor mijn neus zet en ik weet niet wat het is, tja dan wordt het lastig. Maar de mensen die mij kennen weten wel dat ze me dat niet moeten geven Haha!

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 23:27

paardenvlees is eerlijk gezegd best lekker
op mijn werk hebben we stoofvlees,
echt stoofvlees is paard , althans hier in de regio wel

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:21

Lekkerrr, vooral het rookvlees en de paardenbiefstukjes zijn echt super lekker Lachen

Ik ga het echt niet zielig vinden dat ik een paard eet, omdat ik ook paardrijd. Koeien vind ik toch ook hartstikke lief en die eet ik toch ook?
Wel beginnen wij erop te letten dat bijna al het vlees wat wij kopen scharrelvlees is.

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:34

Ik ben vega, dus helaas. Mijn paardje is destijds bewust ook niet in de worst beland. Moet er niet aan denken dat iemand het zou omschrijven als een lekker biefstukje. Je zet je oma toch ook niet op het menu?

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Esperanza

Berichten: 3271
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:12

De man waarvoor ik paardreed (?) heeft mij eens een stukje gegeven zonder dat ik wist wat het precies was. Ik vond het ies, brrr. En toen ik hoorde dat het paard was.... Had ik niet verwacht.

I don't care what they say, I'm gonna do it anyway...
https://www.haus-bernhard.at/

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:36

Och, paarderookvlees op brood is best lekker

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:38

Vind het hypocriet om alle vleessoorten te eten behalve paard, omdat het een paard is.
Rookvlees hou ik niet van, vind ik te zout, maar verder eet ik gerust paardenvlees, geen moeite mee

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:46

Ik vind ze heel lief, maar eet ze ook op.....
Al weet ik niet wat ik doe als mijn eigen paardje ooit bij de slager beland, wat ik natuurlijk niet hoop....

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:21

Paardenvlees is echt heerlijk! Paardenworst ook, vooral als ie nog warm is!!! Vingers aflikken
Ik let wel op dat ik scharrelvlees eet. Ben wel heel kinderachtig... als ik weet dat er een paard is overleden in de buurt oid (wat ik ken) eet ik het even niet. Je weet maar nooit he Knipoog
Maar verder... geen probleem!

Der Ellmauer Dancing Queen

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:06

Ik vind paardenvlees heerlijk Tong uitsteken
Wat amberto zegt, als er een paard net is overleden ofzo in de buurt laat ik het ook even Tong uitsteken

Lachen

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:18

Ik heb nog nooit paardenvlees op, denk ook niet dat ik het snel zou proberen. En dan niet omdat het een paard is, maar gewoon omdat ik niet van vlees hou, ik lust gewoon maar weinig vlees.

Als iemand het aan me zou geven zou ik het wel proeven, maar zelf kopen ofzo

Ik vind het ook stom dat sommige mensen gewoon geen paardenvlees eten omdat het van een paard komt. Alsof het voor die koeien en varkens etc. minder zielig is.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:23

stef schreef:
Vind het hypocriet om alle vleessoorten te eten behalve paard, omdat het een paard is.
Rookvlees hou ik niet van, vind ik te zout, maar verder eet ik gerust paardenvlees, geen moeite mee
Ik ben vega, dus niet hypocriet. Toch vind ik dat er een verschil zit tussen het eten van dieren waar je geen band mee hebt, en het eten van een paard. Een paard is voor mij geen dier gefokt om te eten (wat irl natuurlijk wel zo is). Een paard is voor mij een kamaraad. En die eet je niet, en ook zn familie niet. Haha!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:28

Ik eet gerust paardenvlees... Alleen gebeurd het maar heel zelden...
Verschil met paardenvlees en ander vlees is dat een paard meestal nog een goed leven heeft gehad voor het bij de slager is beland...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:32

Ik eet absoluut GEEN paardenvlees, ik eet toch ook geen honden/kattenvlees? Ik snap best dat mensen het eten, maar ik moet er niet aan denken. Ik houd van mijn beestje, het is mijn huisdier, in tegenstelling tot koeien en varkens. Waarschijnlijk als ik koeien zou hebben zou ik ze ook niet eten.

FaithMiroma

Berichten: 266
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:00

Ik heb eigenlijk nog nooit paarden vlees gegeten hoewel het soms ook in frikandellen zit verwerkt maar ik zou het wel een keer willen eten

Faith&Miroma..

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:32

Natalie schreef:
Verschil met paardenvlees en ander vlees is dat een paard meestal nog een goed leven heeft gehad voor het bij de slager is beland...
Tja, wat is een goed leven, denk ik dan. Een paard is niet gebouwd om een mens te dragen, dat leren wij hem. En wij leren het paard in een bepaalde houding te lopen, zodat zn rugspieren versterken, en hij ons kan dragen. Een paard hoort lekker in de natuur thuis, te grazen, te rennen, niet door ons verplicht worden allerlei onnatuurlijke bewegingen te maken en over hekken te springen. Aan de andere kant rijd ik zelf ook paard, dus mag ik eigenlijk niets zeggen.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:07

Ik eet geen paardenvlees; niet omdat het een paard is, maar gewoon omdat ik het niet lekker vind Knipoog !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:23

Maar Jennygirl, in principe is dat nog altijd meer dan een varken die altijd in een hok zit om vervolgens naar de vrachtwagen te sjouwen, het slachthuis in, en kippen in een legbaterij en..zo kan je nog wel even doorgaan. Ik eet zelf geen vlees, maar vind er niks mis mee om scharrelvlees te eten, en waarom dan geen knuffelpony eten?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:31

Paardenrookvlees op brood eet ik gewoon, lekker hoor!

Toos paardloos

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:28

Pauline schreef:
Maar Jennygirl, in principe is dat nog altijd meer dan een varken die altijd in een hok zit om vervolgens naar de vrachtwagen te sjouwen, het slachthuis in, en kippen in een legbaterij en..zo kan je nog wel even doorgaan. Ik eet zelf geen vlees, maar vind er niks mis mee om scharrelvlees te eten, en waarom dan geen knuffelpony eten?
Dat is nou exact de reden waarom ik vega ben geworden. Dieren horen een natuurlijk leven te hebben, en de mensheid heeft er vanaf dag 1 alles aan gedaan om dat van hen af te pakken.
Maar daar gaat de discussie niet over. Ik eet iig geen paardenvlees, ook niet van lieve knuffelpony's Tong uitsteken

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers