Vega recepten voor niet vegetariër?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Bienotje

Berichten: 10866
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Vega recepten voor niet vegetariër?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-23 13:49

Allemaal inspiratie, bedankt!

Gnocchi 1x geprobeerd maar verkeerd klaargemaakt denk ik. Was heel taai. Maar nog maar eens proberen dan :-)

Verspakketten. Ideaal misschien, maar gebruik ik nu ook gewoon nooit. Ik kies liever zelf exact hoeveelheden en ingrediënten.

En gerechten met vlees weg laten zoals lasagne, klinkt idd logisch. Maar mijn voorkeur heeft dan gewoon mijn eigen vertrouwde recept met vlees weer zeg maar :-)

Vooral op zoek naar complete gerechten zonder vlees, niet zozeer vleesvervanger of weglaat dingen. Meer inspiratie altijd welkom!

The unicorn made me do it!


xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:00

Bienotje schreef:
Allemaal inspiratie, bedankt!

Gnocchi 1x geprobeerd maar verkeerd klaargemaakt denk ik. Was heel taai. Maar nog maar eens proberen dan :-)

Verspakketten. Ideaal misschien, maar gebruik ik nu ook gewoon nooit. Ik kies liever zelf exact hoeveelheden en ingrediënten.

En gerechten met vlees weg laten zoals lasagne, klinkt idd logisch. Maar mijn voorkeur heeft dan gewoon mijn eigen vertrouwde recept met vlees weer zeg maar :-)

Vooral op zoek naar complete gerechten zonder vlees, niet zozeer vleesvervanger of weglaat dingen. Meer inspiratie altijd welkom!


Als je gnocchi kookt moet je het gelijk afgieten als het begint te drijven, dan is het gaar!
Bakken komt iets minder nauw.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Vega recepten voor niet vegetariër?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:19


Life is short....SMILE while you still have teeth!

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:29

Bienotje schreef:
Allemaal inspiratie, bedankt!

Gnocchi 1x geprobeerd maar verkeerd klaargemaakt denk ik. Was heel taai. Maar nog maar eens proberen dan :-)

Verspakketten. Ideaal misschien, maar gebruik ik nu ook gewoon nooit. Ik kies liever zelf exact hoeveelheden en ingrediënten.

En gerechten met vlees weg laten zoals lasagne, klinkt idd logisch. Maar mijn voorkeur heeft dan gewoon mijn eigen vertrouwde recept met vlees weer zeg maar :-)

Vooral op zoek naar complete gerechten zonder vlees, niet zozeer vleesvervanger of weglaat dingen. Meer inspiratie altijd welkom!


Wij gebruiken tegenwoordig champignons in de lasagne als 'vega gehakt'.
Vegetarisch gehakt vinden we vaak zout en droog.
Nu gooien we gewoon 300 gram kastanje champignons in de keuken machine, fijn laten hakselen en tadaa.
Zelfs mijn vleesetende wederhelft vindt het lekker :))

Opzoek naar een leuke baan in de elektrotechniek met doorgroeimogelijkheden?
Stuur me dan een berichtje :)

Kimddddd

Berichten: 461
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:33


TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:37

Citaat:
ral op zoek naar complete gerechten zonder vlees, niet zozeer vleesvervanger of weglaat dingen. Meer inspiratie altijd welkom!


Ik wilde al schrijven, ga voor gerechten die van zichzelf al vega zijn, zodat je geen dingen hoeft te vervangen. Dan zou ik zelf kijken naar gerechten met groente, dat is wat toegankelijker dan tofu of tempeh en komt minder nauw qua bereiden.

Ik denk nu aan gerechten uit de Aziatische keuken, bv poke bowl of curry's (en daar is veel variatie). Ook risotto is vaak vegetarisch en als je iets makkelijks wil maken zijn er enorm veel soepen (pompoensoep, courgettesoep, champignonsoep, enz). :)

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers