"Gezond" eten om op te warmen voor werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Happy_Hippie

Berichten: 867
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

"Gezond" eten om op te warmen voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-23 23:02

Ik kon zo snel niks vinden dus dacht dan open ik een topic.

Ik werk in ploegen en zit nu dus met de middag/ avond diensten dat ik gezonder wil eten alleen weet niet goed hoe of wat, we hebben een oven en magnetron ook kan ik evt de tosti ijzer mee nemen van thuis haha.
Ik lust geen vis en ben over het algemeen een best moeilijke eter om het allemaal nog makkelijker te maken :+ .
Ik eet niet veel en daarom zoek ik wel iets gezond zodat ik voldoende juiste voedingsstoffen binnen kan krijgen maar vullende als een bak sla met wat erdoor.

2x in de week moet ik sowieso koken omdat mijn moeder dan avond dienst heeft en mijn moeders vriend niet wilt koken.
Ook hiervoor zijn lekkere maar gezonden maaltijd welkom!

Ik ben niet zon keukenprinses maar wil het zeker proberen, kan wel gewoon koken.
Smiddags warm eten zit er helaas niet in ik woon nog thuis en iedereen wil gewoon savonds warm eten :(

Stampot of spaghetti komt regelmatig voor, eten we ook thuis heel veel ivm bezuinigingen dus iets anders is ook een keer fijn.
Niks ter nadelen van mijn ouders overigens het is altijd lekker :).

kiwiwitje

Berichten: 20107
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: "Gezond" eten om op te warmen voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 23:05

Pasta? Afwisselen met sauzen en groentes?

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: "Gezond" eten om op te warmen voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 23:08

Gevulde soepen

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: "Gezond" eten om op te warmen voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 23:09

Vraagje, wat lust je wel?

Vanuit daar kunnen wij je beter helpen.

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 23:09

Spaanse tortilla's? (Aardappel/ei/groente)

Eigen gemaakte hummus? Dik smeren op goed brood?

Salade?

Bananenbrood?

Kookaburra

Berichten: 5386
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: "Gezond" eten om op te warmen voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 23:16


Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: "Gezond" eten om op te warmen voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 23:22

Eem ovenschotel met bijvoorbeeld prei, bloemkool of spitskool. Schuif je op het werk heel makkelijk de magnetron in om weer op te warmen.

Freyr
Berichten: 692
Geregistreerd: 20-07-17

Re: "Gezond" eten om op te warmen voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 00:05

Quiche, alle soorten pasta (orzo is ook heel lekker bijv), bami & nasi zijn bij mij absoluut favoriet om mee naar werk te nemen. Ik heb gewoon een restje van de dag ervoor: voor een persoon koken is simpelweg niet te doen.

Bienotje

Berichten: 10867
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 00:05

Ik volg even, vraag me even af wat voor anderen hun go to lunch qua magnetron warm maken is.

Soep is voor mij niet genoeg, ovenschotels warmen net niet zoals het was in de magnetron.

Edit, ik ben ook echt wel een koolhydraateter wat Dat betreft ook nog.

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 00:18

Wel eens een curry gegeten?

Rijst koken, groenten die je lekker vindt aanbakken (evt met vlees erbij), kokosmelk en een currypasta. Heel simpel en snel te maken in grote hoeveelheden en ideaal om op te warmen.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8289
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: "Gezond" eten om op te warmen voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 00:29

De maaltijden van jumbo/AH die al compleet ingepakt zijn vind ik hier altijd super voor. Ik maak dan gewoon porties die de vriezer in gaan.
Meestal pak ik twee van die pakken mee, vaak een soep en iets met rijst of pasta. Soep is heerlijk en makkelijk warm te maken. Met een afbakbroodje er bij is het helemaal smullen.

Pro-tip; inversteer in goede bakken met zo min mogelijk plastic, hoe minder warm plastic bij je eten hoe beter. Ik heb glazen bakken met deksels en voor de soepen heb ik wel plastic containers maar die maak ik warm in porseleinen kommen.

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: "Gezond" eten om op te warmen voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 07:16

Zelf heb ik HelloFresh, daarvan heb ik dan een portie avondeten en een portie lunch. Op werk eet ik het vaak koud aangezien ik de magnetron liever niet gebruik.

En een goed tip van Muiz over de bakjes! Dat staat bij mij nog op de to do lijst.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: "Gezond" eten om op te warmen voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 07:33

Als je je eten niet opwarmt maakt het niet uit toch of ze van plastic zijn of glas. Je moet het ook meezeulen allemaal.
Ik warm m'n eten ook niet op (werk ook ploegen).
Ik eet veel curry's en pasta's maar ook opgebakken krieltjes met groenten.

Ineke2

Berichten: 33106
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: "Gezond" eten om op te warmen voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 07:46

Je zegt dat je veel niet lust, maar niet wat je dan wel lust :')

Ik lust bijna alles, dus vind zulke uitspraken altijd wel ehm vrij wonderlijk haha.

Wat makkelijk te maken is en makkelijk weer op te warmen is: Chili concarne, verschillende curry’s, ovenschotels, pasta’s en daar hoort ook bijvb lasagne bij.

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 07:51

Needje schreef:
Als je je eten niet opwarmt maakt het niet uit toch of ze van plastic zijn of glas. Je moet het ook meezeulen allemaal.
Ik warm m'n eten ook niet op (werk ook ploegen).
Ik eet veel curry's en pasta's maar ook opgebakken krieltjes met groenten.

Hmmm daar heb je op zich een punt. Het scheelt dat ik maar iets van 1 keer per maand naar kantoor ga.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8289
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 09:56

Needje schreef:
Als je je eten niet opwarmt maakt het niet uit toch of ze van plastic zijn of glas. Je moet het ook meezeulen allemaal.

Als je het niet opwarmt niet nee maar TS had het wel over opwarmen. Als ik avonddiensten heb en 4/7 dagen dus niet warm kan eten is iets warms ook gewoon wel lekker.

Ts, wat lust je wel? Heeft het zin om gewoon eens bijvoorbeeld bij de AH recepten mee te pakken en te kijken wat je lekker vind?

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: "Gezond" eten om op te warmen voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:17

Ik reageerde op Tara die zei dat ze niet opwarmde maar wel naar glazen bakjes ging kijken ;)

Happy_Hippie

Berichten: 867
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 10:32

excuses niet aan gedacht, had het topic snel even in mijn pauze gemaakt gister.

Wat ik wel lust:
Spagetti/ pasta (enkel met tomaten saus en gehakt) alleen eten we dit ook vaak en is iets anders ook een keer lekker, vlees alles zonder structuur (dus geen biefstuk, draadjesvlees oid), kwa groente lust ik wel redelijk wat.
Soepen zijn niks voor mij en een keer iets zonder aardappelen is ook wel fijn, eten dagelijks schotels omdat men moeder dat makkelijk vind zeker met 7/8monden te voeren :+

Curry klinkt wel goed, een keertje proberen (wij eten thuis dan wel een rijst zoet zuur geen idee of dat ongeveer hetzelfde is).

Met Quiche lust ik alleen preitaart (volgensmij valt dat daar ook onder).
Hummes, tortilla's etc lust ik ook niet die lust ik ook niet, word ik ook heel misselijk van geen idee waarom? (nacho's ook overgens).

Ik vind overgens die kant en klaar maaltijden uit de supermarkt nooit zo heel lekker paar keer geprobeert maar dat krijg ik met veel moeite naar binnen.

Ineke2,
Snap ik, vroeger at ik helemaal niks behalve friet en spruiten moest alles "wegspoelen" met appelmoes of ik at gewoon een paar dagen niet (ik was nogal een volhouder op dat gebied) :')
Het is al een heeeeel stuk verbeterd wil ook nieuwe dingen proberen.
"Wat de boer niet kent fret die niet"
Ik wou oprecht dat ik alles luste en kon eten zou alles zoooo veel makkelijker en het eten ook leuker maken.

Kookaburra,
Zal er eens naar kijken.

Muiz,
Daar had ik nog niet aan gedacht!

Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:38

Dan is nasi denk ik wel een goede om eens te proberen, dat laat zich goed opwarmen en kun je in principe alles ingooien wat je wel lust.

Of kijk eens bij de Knorr wereldgerechten, kip madras of kip tandoori bijvoorbeeld. Dan krijg je een beetje een idee van curry's. De tandoori is wat kruidiger en pittiger dan de madras.
En voor het gezonde gooi ik door de tandoori een lading paprika's en de madras wat bloemkool en broccoli.
Laatst bijgewerkt door Froukje op 14-02-23 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: "Gezond" eten om op te warmen voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:45

Roerbakken. Met rijst of noodles. Kip roerbakken, groenten erbij, sausje er over. In de supermarkt zijn flesjes roerbaksaus te koop in verschillende smaken. Mengen met rijst of noodles, meenemen en opwarmen.

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Re: "Gezond" eten om op te warmen voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 11:17

Ik ben fan van Ping&Klaar.
Zal allicht niet gezonder zijn dan zelf koken, maar het is gewoon wel beter en voor mijn gevoel minder zout dan al die bakken.

Als ze 1+1 zijn sla ik er altijd een paar in..

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: "Gezond" eten om op te warmen voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 11:54

Sta je er voor open om nieuwe dingen te proberen en recepten uit te testen?
Anders zou je vanuit een basis recept wat je kent en lust kunnen gaan experimenteren met variaties.
Bijvoorbeeld pasta met tomatensaus en dan een andere soort pasta en in plaats van gehakt een extra soort groenten.
Dit kan ook met rijst, aardappelen, sla of wraps.

Probeer open te staan voor nieuwe dingen want bijvoorbeeld voor wraps zijn zo ontzettend veel variaties te bedenken. Maar ook in plaats van rijst een couscous/parelcouscous/orzo gebruiken kan al een leuke variatie zijn :) .

Zelf eet ik vaak coucoussalade, gewone salades of restjes van het avondeten als lunch op het werk.

Eef_Bam

Berichten: 4092
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 12:01

Misschien een pokebowl maken? Vaak worden ze gemaakt met rauwe vis, maar gok dat je daar niet blij van word :+ . Maar je kan ze ook maken met alleen groenten of bijv kip. Je neemt dan een deel sushirijst (of gewone rijst, of couscous), wat salade en daar voeg je dan groenten en vlees aan toe naar keuze. Eet je op kamertemperatuur, met een sausje erbij, kan sojasaus zijn maar ook mayonaise bijvoorbeeld.

Happy_Hippie

Berichten: 867
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 12:26

Froukje
Van die wereldgerechten ook al paar keer gemaakt waren vers erg lekker, alleen bij het her opwarmen vond ik de smaak zeer tegenvallen... Enig idee wat ik daar tegen kan doen?

Barbabientje,
Heb daarbij nog niet iets gezien waarvan ik dacht hmm ja lekker!


Daihyo,
Goede om ook te proberen, en kwa smaak bij het her opwarmen kan ik dan nog wat toevoegen vaak met het opwarmen vind ik dat de smaak minder word.


Josien_
Ik sta zeker open voor nieuwe dingen!
Wraps eet ik ook graag vaak maak ik die thuis met sla, komkommer, kaas en een snitzel in stukjes erin alleen welk vlees is lekker met het opwarmen?

Eef_Bam,
Ben ook niet echt een kip eter maar in kleine stukjes is dat zeker te doen.
Eigenlijk is dat gewoon simpel gezegd rijst, groente en wat vlees in een bakkie :+
Mijn ex at dat altijd graag alleen ze hadden er nooit echt eentje die ik lekker vond daar, maar zelf maken bepaal je het zelf natuurlijk!

Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: "Gezond" eten om op te warmen voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 12:34

Hoe warm je die wereldgerechten weer op? Ik mik de saus en rijst resten altijd gewoon bij elkaar en warm alles in 1x op de dag erna, niet apart opwarmen in ieder geval.