Echt goed vullend ontbijt gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pandour4evuh
Berichten: 483
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Delft, Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 21:46

8Eveline schreef:
pandour4evuh schreef:
https://www.ah.nl/producten/product/wi5 ... ein-crunch

Ik zweer bij deze granola. Hier eet ik 40 gram van met wat Yoghurt. Kan ik een hele poos op door.

Zou dat door de proteine ook komen? Of is het een goed vullend merk?

Het ziet er namelijk smakelijk uit.


Er zitten ook veel noten in en geen "zoete troep". Ik ben echt geen fan van rozijnen etc door mijn muesli.
Ik ben heel lang opzoek geweest naar goede muesli maar hier zweer ik echt bij.
Zowiezo is proteine iets waar je lang over doet om het op te branden. Doe je veel langer over als koolhydraten. Dus de noten zorgen ervoor dat je langer "verzadigd" bent.

Desireeeee
Berichten: 234
Geregistreerd: 31-10-21

Re: Echt goed vullend ontbijt gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 22:04

Havermout! En dan het liefste met een stuk fruit en noten erin. Een goede portie en ik kan er de hele ochtend van op aan. :D

Picopico
Berichten: 881
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 22:15

XxLiEsJuHhxX schreef:
Wat ik mij dan trouwens weer afvraag met die full englisch breakfasts hier. Dat kost toch 1 super veel tijd elke dag en 2, groei je daar niet van dicht?
Het klinkt mij echt ideaal en super lekker maar wel niet het meest gezonde of ligt dat aan mij? :P

Het zijn veel calorieën in één keer, waar je die anders verspreid over de dag zou eten. Maar het maakt niet uit of je nu 1000 kcal in één keer eet of 2 x 300 en 2 x 200 (ontbijt + lunch + tussendoortjes). Ik kan op zo'n ontbijt makkelijk de hele dag teren, inclusief lange wandelingen in de kou. Dan eet ik dus echt niets tot het avondeten.
Dat het veel werk is om te maken ben ik volledig met je eens, vandaar dat ik het alleen op vakantie eet :D Ideaal, want je hoeft dan niet te lunchen wat tijd en geld scheelt.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Echt goed vullend ontbijt gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 22:55

Ik hou zelf niet van havermout/Brinta, maar maak nu ‘tiramisu’ overnight oats en daar kan ik echt even op door

8Eveline

Berichten: 3210
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 11:58

pandour4evuh schreef:
Er zitten ook veel noten in en geen "zoete troep". Ik ben echt geen fan van rozijnen etc door mijn muesli.
Ik ben heel lang opzoek geweest naar goede muesli maar hier zweer ik echt bij.
Zowiezo is proteine iets waar je lang over doet om het op te branden. Doe je veel langer over als koolhydraten. Dus de noten zorgen ervoor dat je langer "verzadigd" bent.

Dankjewel voor je antwoord :') ik heb een hekel aan rozijnen dus daar was ik ook blij mee.
Ik ga er eens naar kijken!

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 11:24

Nyaleti schreef:
Boterhammen vullen ook niet genoeg. Dan kan ik er 6 gaan wegwerken, doei :') ja met gezond beleg, 2 / 3 glazen water en rustig zitten.

English breakfast lijkt me echt zo goor 's ochtends haha!

Toch maar weer eens receptjes voor Overnight oats of Chia uitproberen dan..


Als je graag brood eet, kun je proberen je beleg te 'vergroten'. Dus extra eiwitrijk beleg en groenten op je (volkoren) brood doen.

Verder zijn er al veel tips gegeven :D

pillow
Berichten: 7792
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 15:47

Het is off topic. Maar ik lees hier steeds over full Englisch breakfast, en dat doet mij denken aan een weekend Londen. Was in een hotel inclusief ontbijt buffet. Ik verheugde mij helemaal op dat ontbijt. Wat stond er ? Een broodrooster, wat gewoon witbrood en jam. Wat een afknapper.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 19:24

pillow schreef:
Het is off topic. Maar ik lees hier steeds over full Englisch breakfast, en dat doet mij denken aan een weekend Londen. Was in een hotel inclusief ontbijt buffet. Ik verheugde mij helemaal op dat ontbijt. Wat stond er ? Een broodrooster, wat gewoon witbrood en jam. Wat een afknapper.



Dat is geen English breakfast kan ik je vertellen.

pillow
Berichten: 7792
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 00:50

Absolem schreef:
pillow schreef:
Het is off topic. Maar ik lees hier steeds over full Englisch breakfast, en dat doet mij denken aan een weekend Londen. Was in een hotel inclusief ontbijt buffet. Ik verheugde mij helemaal op dat ontbijt. Wat stond er ? Een broodrooster, wat gewoon witbrood en jam. Wat een afknapper.



Dat is geen English breakfast kan ik je vertellen.

Dat was mij wel duidelijk. Vandaar de afknapper. Als je in een 4*hotel zit in Engeland en ze beloven een ontbijt buffet verwacht je toch iets anders dan alleen witbrood en jam.