Online vlees bestellen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Online vlees bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 16:14

Ik weet niet of deze hier moet of bij Huis, Tuin en Techniek dus mods leef je uit indien nodig.

Ik wil graag online vlees bestellen, met het idee dat dan de kwaliteit van het vlees en het leven van de beesten hoog is. Vroeger wel eens gedaan via Koop een Koe maar tegenwoordig zijn er veel meer aanbieders.

Graag hoor ik jullie positieve/negatieve ervaringen en aanbevelingen. :j

Nickeltje

Berichten: 28244
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Online vlees bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 16:18

Koop een Koe (/kip/varken) is nu Grutto.
Ik bestel daar twee keer per jaar een pakket wild (hert en zwijn) als dat beschikbaar is. Goede ervaringen mee.
Rund haal ik twee maal per jaar een 10 kilo pakket bij een lokale veeboer, waarvan het vee dat geslacht wordt ook gewoon naast de schuur in de wei loopt, hier fiets ik elke dag langs dus in mijn ogen, duurzaam en lokaal.
Verder haal ik op vergelijkbare wijze kip en varken bij andere lokale bedrijven waarvan ik nagevraagd heb dat de dieren niet alleen een ok leven hebben (buiten lopen, ruimte, welzijn) maar dat ook het stukje van het slachten netjes gebeurt en niet in die massa-vrachtwagens naar een moordfabriek waarvan je regelmatig filmpjes ziet dat dat niet helemaal netjes gaat...

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 16:21

Wij kopen ons vlees bij Grutto ( was voorheen ‘koop een koe’) en nog nooit spijt van gehad. Zooooooveel lekkerder dan uit de supermarkt en zelfs vele malen beter dan van onze lokale slagers. De kwaliteit is echt super. Het zit heel handig in porties verpakt met een QR erop dat je even kan checken wat voor stukje vlees je ook al weer hebt en hoe je die het best kan bereiden. Levering is ook altijd goed, heel erg over te spreken.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 16:22

Het beste kun je kijken bij lokale boeren in de buurt, die ook vleeskoeien hebben (boerderijwinkels werken daar vaak ook mee).
Wij hebben zelf een aantal hobby vleeskoeien voor de fokkerij, en hebben een paar keer per jaar vleespakketten, welke we meestal aan vrienden en familie (en via via) verkopen. Maar zo zullen er bij jou in de buurt van ook hobbyboeren zijn die dit op kleine schaal doen......

Nickeltje

Berichten: 28244
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 16:31

Sky_As schreef:
Het beste kun je kijken bij lokale boeren in de buurt, die ook vleeskoeien hebben (boerderijwinkels werken daar vaak ook mee).
Wij hebben zelf vleeskoeien, en hebben een paar keer per jaar vleespakketten, welke we meestal aan vrienden en familie (en via via) verkopen. Maar zo zullen er bij jou in de buurt van ook hobbyboeren zijn die dit op kleine schaal doen......


Dat gebeurt ook gewoon heel veel meer zie ik om mij heen dan toen Koop een Koe jaren geleden begon. Mooie ontwikkeling.
Voordeel van lokaal bij een veehouder (of het nou kip, varken of koe is), dat er bij de meeste ook vrije keuze is in wat jij koopt.
Grutto heeft min of meer vaste pakketten waar tegenwoordig wel wat te schuiven is in de gehakt-producten maar geen totale vrije keuze.
En als ik lokaal haal dan heb ik zelf invloed op hoeveel pakjes gehakt / worst / biefstuk / hele kip / verzin het maar, je meeneemt.

Voorwaarde is wel natuurlijk dat je in een regio woont waar dit beschikbaar is.
Toen wij nog in Leiden woonden kocht ik alle vlees bij Grutto, ook de varken kip en koe pakketten. En daar waren we ook zeer tevreden over.
Maar nu wonen we in een regio waar gewoon veel meer lokaal te vinden is.

Anoniem

Re: Online vlees bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 16:42

Ik ben zeer tevreden over https://webshop.cowporation.nl/ in Alblasserdam. Ze bezorgen ook maar ik durf niet te zeggen of ze dat ook bij jou in de regio doen.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Online vlees bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 16:46

Ik bestel veel bij lokale boeren.
DeBuffelhoeve in Naarden van Tom Pronk bijvoorbeeld
Van Mourik, de Kelis nummer 5 in Voorthuizen ( vlakbij restauarant East)
en bij Veluws Land in Vaassen.
Alledrie pracht bedrijven en echt verschil van smaak hoor !!!! Wel wat duurder maar das oke

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 16:47

Nog een verschil: bij koopeenkoe krijg je over het algemeen gewoon een afgemeste melkkoe geleverd, en dat is kwalitatief absoluut niet te vergelijken met een luxe vleesras......
(ja, beter dan de supermarkt, en in sommige gevallen, beter dan sommige slagers)

Wij verkopen een koe echt evenredig in pakketten van 15 kg.
Dus stel je voor dat een koe 300 kg weegt (geslacht), dan zijn dag 20 pakketten. Alle onderdelen, worden dan dus over 20 pakketten verdeeld.
Dus heeft de koe 40 kg. biefstuk, dan gaat er in ieder pakket 2 kg biefstuk.

Van een vleeskoe, komt in verhouding veel meer luxe vlees dan van een melkkoe, dus dan krijg je in verhouding ook veel meer luxe vlees geleverd (voor in verhouding helemaal niet heel veel meer geld).
Wij hanteren namelijk gewoon een kg prijs. En voor dat geld krijg je dus een algemeen pakket waar echt van alles in zit, evenredig verdeeld aan de koe.

EchwelJarig

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 16:48

Op de app het kraampje kun je veel lokale boeren die vlees verkopen vinden

Edit
Ik haal bv lakenveldervlees in Bathmen
Lams en Herefordvlees in Haarle
En limousinevlees in Wijhe

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Online vlees bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 16:56


axel_1997

Berichten: 1791
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 17:06

Nou als ik nu bij grutto kijk zie ik Limousin (vlees/werk) Montbeliarde (melk/vlees) en biologische Blaarkop (vlees/melk). Dat is wel iets anders dan "gewoon een afgemeste melkkoe".

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Online vlees bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 17:15

kan best zijn dat ze wat aangepast hebben.....

maar laat ik het zo zeggen: Ik denk dat je het lokaal beter en goedkoper kunt krijgen :-)

snorkel1986

Berichten: 3011
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 17:24

Echwel schreef:
Op de app het kraampje kun je veel lokale boeren die vlees verkopen vinden

Edit
Ik haal bv lakenveldervlees in Bathmen
Lams en Herefordvlees in Haarle
En limousinevlees in Wijhe


Ja wijhe de limo idd heerlijk.. Je kan rustig daar op het bedrijf gaan kijken

Google maar limosin- oost *\o/*

EchwelJarig

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 17:33

snorkel1986 schreef:
Echwel schreef:
Op de app het kraampje kun je veel lokale boeren die vlees verkopen vinden

Edit
Ik haal bv lakenveldervlees in Bathmen
Lams en Herefordvlees in Haarle
En limousinevlees in Wijhe


Ja wijhe de limo idd heerlijk.. Je kan rustig daar op het bedrijf gaan kijken

Google maar limosin- oost *\o/*

Juist
Net als de Pothaar in Bathmen
En Suydbroek inhaalde
Online evt bestellen en afhalen

Nickeltje

Berichten: 28244
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Online vlees bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 17:46

Dan kan ik dit bedrijf voor varkensvlees in Lemelerveld ook aanbevelen: https://varkenshoff-vlees.nl/

Maar alles wat nu opgenoemd wordt zit voor TS wel een eind uit de slinger als ik naar de plaatsnaam bij naam kijk....

speurneusc

Berichten: 5376
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 17:50


Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Online vlees bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 20:33

Ik volg ook even, interessant idee. Als iemand nog een goed adres heeft in het zuid/oosten (Oost-Brabant), dan zeker welkom :j Mag voor rund en kip, voor varken vind ik er veel stukken tussen zitten waarbij ik geen idee heb wat ik ermee moet doen :D

EchwelJarig

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Online vlees bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 20:38

Download de app het kraampje
Staat heel veel op.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 13:00

sameneenkoekopen.nl

Pakketten rundvlees, varkensvlees, kip... ze hebben tegenwoordig ook boerenkaas en veel extra lokale producten. De dieren hebben het goed, kalfjes mogen gewoon bij moeders blijven en ze komen buiten. Fijne service en niet zo mega duur als vele andere.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 15:24

Sokje_6 schreef:
Ik volg ook even, interessant idee. Als iemand nog een goed adres heeft in het zuid/oosten (Oost-Brabant), dan zeker welkom :j Mag voor rund en kip, voor varken vind ik er veel stukken tussen zitten waarbij ik geen idee heb wat ik ermee moet doen :D

https://www.polsdonk.nl/
http://www.rozephoeve.nl/landwinkel/

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 15:33


SARINO

Berichten: 469
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 16:00

Waqyuevlees van het koeienhuis uit Benningbroek. Zeer lekker maar wel aan de prijs.

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 16:04

Hier wel eens bijloek.nl in voorthuizen vlees gehaald, prima vlees ook van eigen vee.

Maar die bieden af en toe vleespakketten die je kunt reserveren voor afhaal. Ik weet niet of ze ook verzenden.

ryukapple

Berichten: 1776
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 16:05

Hier koop ik ook meestal lokaal.

Vroeger waqyuevlees in reeuwijk
Nu Herefordvlees in Helledoorn

ievie

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Online vlees bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 16:28

Wij hebben in onze omgeving meerdere plekken waar we het rechtstreeks bij de boerderij kunnen kopen. Veel lekkerder vlees, maar bovenal eerlijker vlees zonder een enorme keten. Geen onnodig vervoer en lijden. Bij de boerderijen waar wij het halen, kan je gewoon zelf kiezen welk stukje vlees je wilt hebben.