Broodbakmachine die geen (groot) gat maakt in het brood?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Broodbakmachine die geen (groot) gat maakt in het brood?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 11:57

Heyhoi,

Ik wil een nieuwe broodbakmachine, maar als er iets is wat ik absoluut extreem irritant vind dan is het zo'n enorm gat in je brood. Welke broodbakmachines hebben bokkers en wat is de 'schade'? :')

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Broodbakmachine die geen (groot) gat maakt in het brood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 12:00

Ik had een Unold, daar kon je de deeghaken uit halen na de laatste kneedronde (gaf een pieptoon) en dan heb je een kleiner gat.
Maar uiteindelijk ben ik gewoon in de oven gaan bakken omdat ik niet alleen het gat vervelend vond, maar ook het formaat van het brood.
Je kan natuurlijk ook gewoon de broodmachine laten kneden en rijzen, en daarna in een broodvorm in de oven afbakken.

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Broodbakmachine die geen (groot) gat maakt in het brood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:16

Ik lees even mee! Misschien moet ik ook switchen naar bakken in de oven. Alhoewel ik de timer van de machine wel ideaal vind, savonds aanzetten en dan sochtends als ik wakker wordt is het klaar. Maar de vorm en het gat zijn wel onhandig.

Hoe doen jullie het met snijden? Ik krijg het niet voor elkaar om gelijkmatige (en geen mega dikke) plakken te snijden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:19

Een goed broodmes en een fijne snijplank.en oefenen ook. Alleen erg vers brood snijdt lastiger met de hand.

Maar ik bak om die reden met de oven. Niet eens meer een broodvorm maar broodjes. Die zijn ook nog sneller klaar ook.

Ik maak vrij snel deeg met een mengmachine. Alles bij elkaar is de ingredienten pakken en afmeten nog het langste werk. :+

Even laten rijzen onder een doek. Kort kneden broodjes maken en op de bakplaat in de oven even laten rijzen nog en dan oven aan. Terwijl die opwarmt rijzen de broodjes nog na ook. Weinig last met sneetjes snijden, sneller gaar en makkelijk in te vriezen ook. :D ik ben lui daarin.

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Broodbakmachine die geen (groot) gat maakt in het brood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:23

Wij hebben nu die van de lidl, die heeft 2 deeghaken (die je er eventueel uit kan halen als het kneden klaar is). De haken zijn kleiner en geven dus kleinere gaten. Brood is ook makkelijker uit het blik te schudden.
Als je helemaal geen gaten wilt dan zou ik het afbakken in de oven.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 14:03

8nnemiek schreef:
Je kan natuurlijk ook gewoon de broodmachine laten kneden en rijzen, en daarna in een broodvorm in de oven afbakken.


Op zich wel, maar ik vind het gewoon chill als we 's ochtends ons nest uit rollen en er is vers brood. :')

Dat is voor ons eigenlijk dè reden voor een broodbakmachine. Ik heb al een keukenmachine die prima kan kneden en daarvan brood is fijn als ik daar op een vrije dag zin in heb, maar voor andere dagen heb ik liever gewoon gemak. :') Ik heb ook een soepmachine waar ik groenten in stouw en met brood (en wat beleg) erbij hebben we de lunches voor op kantoor in principe al getackeld. :D

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:04

Moonfight schreef:
Wij hebben nu die van de lidl, die heeft 2 deeghaken (die je er eventueel uit kan halen als het kneden klaar is). De haken zijn kleiner en geven dus kleinere gaten. Brood is ook makkelijker uit het blik te schudden.
Als je helemaal geen gaten wilt dan zou ik het afbakken in de oven.


Die hebben wij ook, bevalt ons heel goed. Brood is groot zat en gaten zijn klein als je de haken er uit haalt na de laatste rijs

Oskarrino
Berichten: 792
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Broodbakmachine die geen (groot) gat maakt in het brood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:17

https://www.coolblue.nl/product/840867/ ... -bm95.html

Wij hebben deze van inventum. Meestal (gelukkig) blijft het deeghaakje zitten en heb je een klein gat (ik vind het niet groot, laat ik het zo zeggen). Soms.... laat hij los en moet je hem even uit het brood vissen. Dit geeft wel een wat groter gat. Meestal laten wij hem zitten en als je er bijna tegenaan snijdt haal je hem er zo uit :)

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:28

Ik heb deze destijds gekocht als probeersel omdat het zo goedkoop was :D
Nog geen moment spijt van gehad.
Gaatje in het brood is iets van een kleine cm. Er is een handig haakje bij om de deeghaak eruit te halen zonder grote schade.
https://www.bol.com/be/nl/p/princess-15 ... 4VEALw_wcB