Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
_Reneee

Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:35

Ik vind de Bali 0.0 echt goddelijk. Baanbrekend ook gewoon, het lijkt zó echt.


F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:13

Is 'ie erg spicy?

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:10

Nee hoor, vond ik niet! De jus is wat pittig, maar de 'biefstuk' zelf niet.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Karina

Berichten: 1430
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 14:40

Ik begreep dat bij Loetje´s Biefstuk Bali de biefstuk dus 100% vegan is maar het gerecht niet omdat ze een niet-vegan margarine gebruiken en dat ook persé niet willen veranderen. Ook niet alleen voor jou op speciaal verzoek ofzo... best gek, moet dan wel heel bijzondere margarine zijn want die is natuurlijk prima in 100% plantaardige opties te krijgen.
Ik zou hem wel proberen evt hoor want eet grotendeels plantaardig maar zeker niet strikt, maar dat zal niet voor iedereen gelden. Ik heb de biefstuk niet gehad trouwens want was er met een familiefeest met buffet, maar zag het toen wel vermeld staan dat dit zo was.
Weet niet eens of ik hem zou nemen eigenlijk, ik zou het na dik 20 jaar waarschijnlijk toch niet meer weten of het naar biefstuk proeft.

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

_Reneee

Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 06:02

Ze claimen dat ze het ‘schuimende effect’ van de jus alleen met roomboter krijgen. Dat is onzin, want ik gebruik Blueband en die schuimt gewoon. Dacht dat ze er wel mee bezig waren.

Ik heb hem wel gegeten, omdat ik toch een beetje invloed wil hebben op de marktvraag. Ken al vleeseters die deze lekkerder vinden dan de vleesvariant :')

Karina

Berichten: 1430
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 11:49

Ik heb het nog even opgezocht, maar ze hebben het dus echt over margarine en niet over roomboter, daarom vind ik het helemaal zo stom. Roomboter zou ik me nog voor kunnen stellen.
Ik zou hem er ook niet voor laten staan hoor maar voor die-hard vegans wel gemiste kans, zeker omdat ze het echt niet willen aanpassen op verzoek ook.

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

Snippergroen

Berichten: 6662
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:23

Ik kan wel wat tips gebruiken!

Hoe zorgen jullie dat je voldoende eiwitten binnen krijgen? Ik sport fanatiek en merk dat ik wat moeite heb om mijn eiwitten hoog te krijgen. Ik probeer ook zo puur en onbewerkt mogelijk te eten en ik merk dat vleesvervangers relatief veel kunstmatige toevoegingen bevatten en met lange ingrediëntenlijsten. Hebben jullie gouden tips onder de vervangers?

Ik eet vegetarisch dus ik haal bijv wel al wat uit zuivel en ook veel uit peulvruchten of vis (dat eet ik af en toe wel), maar de hoeveelheid eiwitten op een dag is nog niet naar mijn zin :+

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)


Voorheen bekend als Negerzoen, maar anno 2021 mocht dat niet meer dus dan maar iets dat rijmt.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-22 20:45

Eiwitten zitten in zo veel producten dat het eigenlijk bijna onmogelijk is voor iemand in Nederland om er te weinig van binnen te krijgen, maar als je heel fanatiek sport dan kan ik me voorstellen dat je wat meer ervan nodig hebt, en dan zou ik het inderdaad zoeken in peulvruchten (en bv tofu, tempeh, hummus, pinda's/pindakaas, linzen) en graan (havermout door je smoothie, seitan) en zaden en pitten.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Snippergroen

Berichten: 6662
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:26

8nnemiek schreef:
Eiwitten zitten in zo veel producten dat het eigenlijk bijna onmogelijk is voor iemand in Nederland om er te weinig van binnen te krijgen, maar als je heel fanatiek sport dan kan ik me voorstellen dat je wat meer ervan nodig hebt, en dan zou ik het inderdaad zoeken in peulvruchten (en bv tofu, tempeh, hummus, pinda's/pindakaas, linzen) en graan (havermout door je smoothie, seitan) en zaden en pitten.


Dank voor de tip! Ja 100+ gram eiwitten lukt wel, maar ik zou liever richting de 140 gram gaan en dat is nog wel eens een uitdaging :D

Makkelijke, lekkere tempeh marinades zijn ook zeker welkom!

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)


Voorheen bekend als Negerzoen, maar anno 2021 mocht dat niet meer dus dan maar iets dat rijmt.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-22 21:47

Mijn favoriete marinade voor tempeh is sojasaus, ketchup, een beetje schenkstroop, peper, zout, paprikapoeder, uienpoeder en knoflookpoeder. Soms ook wat edelgist erdoor. En dan even bakken. Vaak doe ik er nog wat citroen over uitknijpen na het bakken. Maar tempeh is zelfs zonder marinade goed te eten. Tofu is wat smakelozer zonder kruiden/marinade.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

lies_sparkle

Berichten: 6113
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 22:29

Je kunt ook gewoon voor een Shake gaan :)
Dat deed ik ook toen ik nog heel veel hard liep.

Ik vind de blueberry vegan protein best goed te doen!

Ik ben overigens niet zo’n fan van eieren of kaas dus dat helpt voor mij iets minder om eiwitten binnen te krijgen dus heb ik destijds zo’n vegan shake gepakt :)

Snippergroen

Berichten: 6662
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 07:31

Vegan shake heb ik idd ook :j die gebruik ik nu als back up. Als het lukt eiwitten uit voeding te halen en zo meer voedingsstoffen mee te pakken is wel het meest ideaal, maar dit is ook zeker handig!

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)


Voorheen bekend als Negerzoen, maar anno 2021 mocht dat niet meer dus dan maar iets dat rijmt.

F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 17:41

Wie was er nog meer fan van lidl's juicy steak? Ze zijn uit het assortiment gehaald en ik baal hier enorm van. Heb Lidl gesmeekt het weer op te nemen in het assortiment, misschien helpt het wanneer ze meerdere berichten krijgen. Dus mijn vraag, wie mist ze nog meer?

friezenfan2

Berichten: 2556
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:25

Gek genoeg staat hij gewoon nog op de website.
https://www.lidl.nl/p/vegan-juicy-steaks/p6607338

En lidl zelf heeft dit bevestigd? Dus niet de medewerker in de winkel?
Die weten vaak zelf niets. Zo waren ze er van overtuigd pompoen alleen in de herfst te hebben en een week later lag het gewoon in het schap. Vaak kom je verder als je het via fb vraagt.
Ik heb deze geloof ik 1 keer op maar was toe niet echt van wow dit wil ik vaker.

:¨·.·¨:
`·. Life is a Journey,
.................... not a guided tour

Chanen

Berichten: 1705
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 11:36

F_Orumster schreef:
Wie was er nog meer fan van lidl's juicy steak? Ze zijn uit het assortiment gehaald en ik baal hier enorm van. Heb Lidl gesmeekt het weer op te nemen in het assortiment, misschien helpt het wanneer ze meerdere berichten krijgen. Dus mijn vraag, wie mist ze nog meer?

Ja, ik mis ze ook. Iedere keer kijk ik toch nog even in het schap om te checken of ze er weer zijn, maar helaas.

Dear Noah,
We could have sworn you said the ark wasn't leaving till five.
Sincerely,
The Unicorns

F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 13:39

friezenfan2 schreef:
Gek genoeg staat hij gewoon nog op de website.
https://www.lidl.nl/p/vegan-juicy-steaks/p6607338

En lidl zelf heeft dit bevestigd? Dus niet de medewerker in de winkel?
Die weten vaak zelf niets. Zo waren ze er van overtuigd pompoen alleen in de herfst te hebben en een week later lag het gewoon in het schap. Vaak kom je verder als je het via fb vraagt.
Ik heb deze geloof ik 1 keer op maar was toe niet echt van wow dit wil ik vaker.


Via messenger met Lidl gecommuniceerd. Vandeweek stond er uitverkocht op de site.

Ik vind hem overigens niet biefstuk achtig maar ik vind het de beste hamburger look alike.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-22 16:20

<3
Mijn nieuwe verslaving
Afbeelding

1+1 gratis bij de AH, dus ik heb 10 pakken meegenomen :9 Ik vind deze zelfs lekkerder dat de echte chocomel!

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

gaucho

Berichten: 9493
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 16:49

Ik vind m ook echt heerlijk. Bij de Dirk zelfs 0.89 maar daar greep ik mis.

Life begins at the end of your comfortzone.

Suliko

Berichten: 4247
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 16:54

Oeh, die heb ik nog niet geprobeerd, maar snel doen dan!

Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 18:12

Jaaa die vegan chocomelk!! Zoooo lekker! :~

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 18:51

Ja, echt verslavend!

Anoniem

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 14:12

Ik ben niet zo gecharmeerd van de hoeveelheid suiker die erin zit, maar heb toch eens een pak meegenomen laatst in de aanbieding om te proberen. Mierzoet :+

Chanen

Berichten: 1705
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 15:10

8nnemiek schreef:
<3
Mijn nieuwe verslaving
[ [url=m/qoQ63Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

1+1 gratis bij de AH, dus ik heb 10 pakken meegenomen :9 Ik vind deze zelfs lekkerder dat de echte chocomel!

Wij zijn ook fan van deze combinatie. :9 Ik vind de vegan Chocomel qua smaak ook echt heel erg in de buurt komen van de originele. Al vind ik één mok vaak wel genoeg, want het is inderdaad mierzoet. Teveel vind ik dan weer niet zo lekker.

Ook erg lekker in combinatie met Cointreau trouwens. O:)

Dear Noah,
We could have sworn you said the ark wasn't leaving till five.
Sincerely,
The Unicorns

herr_balou
Berichten: 1430
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 19:22

Toen ik de eerste keer schorseneren schilde begreep ik zo goed waarom het ook wel keukenmeidenverdriet wordt genoemd. Maar het is wel echt lekker voor armeluisasperge zoals het ook genoemd wordt. Groente met zoveel namen kan bijna niet fout zijn én er is een erg fijn vegetarisch gerecht mee te maken.

https://koken.vtm.be/loic-zot-van-koken ... a-flamande

Ik maak het zonder croutons en een paar bos/lenteuitjes in plaats van een sjalot.

En dat schillen doe ik niet met stromend water (zonde!) maar in een bak water met azijn. Na het eerste grove schillen gooi ik ze in een andere bak met water en azijn. Daar doe ik de tweede keer schillen in en laat het alles daarin. De schorseneer vis ik eruit om in de kookpan te gooien, de schillen gaan een zeef in en spoel ik even af voor ik ze bij de boter doe. Laatste keer heb ik wat kookvocht bij het boter-schillen-mengsel gedaan waardoor het uiteindelijke ei-boter-mengsel smeuiger bleef op het moment dat het afkoelde na het serveren.

En die gebakken geplette aardappel eten we sinds de ontdekking dus echt bij heel veel meer gerechten! Heerlijk met een flinke klodder Franse of Belgische mayo!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 14:04

Ik heb twee boekenbonnen en daar wil ik twee kookboeken van kopen. Hebben jullie tips? Het moet vegaN zijn en als het even kan met supermarktingredienten (geen toko in de buurt) en zonder al te veel soya, want mijn vriend heeft een allergie.

Deze boeken heb ik al in mijn bezit:
- lenna omrani boek 1 en boek 2
- vegan met vrienden
- be more vegan
- de plantaardige indiaanse keuken
- veganistisch koken van love food
- vegabijbel (is dan niet alleen vegan, maar staat wel veel in)

Iemand DE Tip?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers