Vegetarisch Eten. Hoe, wat en waar? Tips?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
xYaartje
Berichten: 1403
Geregistreerd: 25-05-10

Vegetarisch Eten. Hoe, wat en waar? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-21 22:13

Hoi bokt,
Ruim twee jaar geleden heb ik de diagnose prikkelbaar darm syndroom gekregen. Het is een heel lang traject inmiddels geworden om erachter te komen waar ik wel/niet tegen kan.
Inmiddels al van alles uitgesloten, aangepast aan voeding etc. met hulp van een diëtist, hoewel we echt al heel veel verbeterd hebben en ik ook echt vooruit ben gegaan met mijn darmen merkte ik dat het nog niet helemaal lekker zat. Twee weken geleden kreeg ik ineens de ingeving om vegetarisch te gaan eten en minder vlees te eten.
Kijken of het helpt om mijn darmen daarmee al meer rust te bieden.

Vorige week begonnen door 's avonds al geen vlees meer te eten, maar die te vervangen door vlees vervangers. Voelde gelijk al een positieve verandering in mijn lichaam. Zit duidelijk op de goede weg.
Deze week heb ik ook geen broodbeleg (vlees) meer in huis gehaald. Kijken hoe dat gaat. Mijn lichaam is vandaag na een dag zonder vlees al vele malen rustiger. Bizar, maar waar.

Maar nu? Wat zijn nou echt heerlijke vegetarische recepten die ik echt geprobeerd moet hebben?
En hebben jullie verder nog tips voor deze net beginnende vegetariër?

- Ik heb overigens een budget van 30 tot 40 euro per week.
- Hele uitgebreide recepten met veel ingrediënten zal hier niet gaan. Voorkeur gaat uit naar makkelijke, maar toch heerlijke recepten die met 20 minuten klaar te maken zijn.
- Mijn boodschappen haal ik altijd bij Jumbo.

Zag ook een vegetariërs en veganisten topic waar ik zeker in gaan wil kijken, maar om het voor mijzelf overzichtelijk te houden besloten een eigen topic aan te maken die ik altijd weer terug kan vinden.

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Instagram: yaraccnaturephotography


Nyaleti

Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Vegetarisch Eten. Hoe, wat en waar? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:28

Vega shoarma van Vivera is heerlijk :j

Echt bijzondere vega gerechten ken ik niet. Het ligt aan de Jumbo waar jij je boodschappen doet maar vega is echt niet meer zo karig als eerst. Voor bijna alles is er wel een vervanger.
Ik ben niet zo kapot van de meeste vlees vervangers en laat het 'vlees' er vaak helemaal uit, wat ik dan aan vul met een eitje of extra groenten.

Amber_anne

Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Vegetarisch Eten. Hoe, wat en waar? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:33

Wat fijn dat je iets gevonden hebt wat goed werkt

Wij eten geen andere gerechten sinds we vegetarisch eten dan daarvoor. Ik vervang eigenlijk alles voor een vleesvervanger. Je moet wel even kijken welke jij het lekkerste vindt want er zit een verschil in per merk. Vivera en garden gourmet doen het hier altijd goed, net als de vegetarische slager.

Als enige afrader heb ik de Unox rookworst, dan kan je beter een ander merk kiezen

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:36

Vivera is hier ook favoriet, maar ook de Vega schnitzels, vega shoarma en Vega balletjes van lidl vind ik erg lekker

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

xRaisin

Berichten: 1748
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:38

Wat fijn dat het vegetarisch eten zo'n positief effect op je lichaam heeft!

Mijn vriend en ik eten al bijna drie jaar geen vlees meer. We begonnen ook met vleesvervangers, maar tegenwoordig kopen we die meer bij uitzondering. Je gaat vanzelf nieuwe recepten ontdekken.

Wij kopen vaak verspakketten (van de ah, maar volgens mij heeft de jumbo ze ook) en gehakt of kip vervang ik dan bijvoorbeeld door linzen of kikkerewrten. In pasta's en risotto mikken we gewoon extra veel groente.
Bij aziatische gerechten (rijst of noodles) vinden we het lekker om aan te vullen met nootjes.
Ook eten we graag falafel (met wraps bijvoorbeeld).

Qimm

Berichten: 15109
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:39

Er zijn genoeg dingen die je zonder vlees(vervanger) kunt maken. Curry gaat biivoorbeeld prima zonder vlees bijvoorbeeld en ook bij pizza's kun je het prima weglaten als je maar genoeg andere smaakmakers gebruikt. Chili sin carne is ook erg lekker. Google eens op de groene meisjes, die hebben onwijs veel lekkere en eenvoudige vega recepten. Succes.

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

xYaartje
Berichten: 1403
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-21 23:05

Wat een hele fijne tips al, daar ga ik zeker even naar kijken, dank je wel! Ga zeker alle tips eens rustig na lopen en kijken wat ik wel of niet lekker vind.
Krijg al helemaal zin om te gaan koken en dat was in het verleden met vlees altijd wel anders. Dus ook dat is positief!

Nyaleti: Ja, wat dat betreft ben ik blij dat ik nu pas besluit vegetarisch te gaan eten ipv bijv. tien jaar geleden of zo. Nu is er zoveel keus!

Amber_Anne: Ja, onwijs fijn! Het is even twee jaar zoeken, maar dan heb je ook wat. Hele gigantische stap om zo vegetarisch te gaan eten, maar als het goed voelt, waarom ook niet? En gezien ik nu gewoon al merk dat mijn lichaam na een dag al veel rustiger is dan ben ik helemaal voor!
Heb de Vales Rookworst voor deze week in huis dus ik ben benieuwd. Unox nog niet geprobeerd, maar dan blijf ik daar mooi van weg als ik het zo lees.

moonsparkle: Vega Schnitzel toevallig deze week in huis. Dus ik ben echt heel benieuwd! Jumbo heeft volgens mij geen Vivera voor zover ik kan zien, maar misschien zoek ik niet goed genoeg.

xRaisin: Ja, echt heel fijn! Had dat echt noooooit verwacht, zeker niet na een dag al. Dus ik ben heel benieuwd hoe mijn lichaam over een paar weken is wanneer het echt al een paar weken geen vlees meer heeft gehad.
Oh die verspakketten zijn echt een hele goede! Jumbo heeft ze inderdaad en gezien ik alleen ben kan ik met een zo'n pakket volgens mij makkelijk twee dagen doen toch?

Qimm: Dank je wel voor de tips! De Groene meisjes ga ik ook zeker even opzoeken.

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Instagram: yaraccnaturephotography

DayDream21

Berichten: 1077
Geregistreerd: 30-06-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:22

Ik vind de blog van Pick Up Limes erg inspirerend. De recepten zijn veganistisch, maar je kan er natuurlijk altijd iets van zuivel aan toevoegen, als je daar behoefte aan hebt :)

Verder vind ik tofu ook een aanrader maar je moet het wel op smaak brengen om het lekker te maken. Ik gebruik hiervoor altijd een flinke scheut sojasaus, chilivlokken, peper en gemberpoeder of verse gember.

xRaisin

Berichten: 1748
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:27

xYaartje schreef:
xRaisin: Ja, echt heel fijn! Had dat echt noooooit verwacht, zeker niet na een dag al. Dus ik ben heel benieuwd hoe mijn lichaam over een paar weken is wanneer het echt al een paar weken geen vlees meer heeft gehad.
Oh die verspakketten zijn echt een hele goede! Jumbo heeft ze inderdaad en gezien ik alleen ben kan ik met een zo'n pakket volgens mij makkelijk twee dagen doen toch?


Ja vast wel! Misschien wel meer als je het invriest. Die van de AH zijn meestal voor 4 personen, daar doen wij (met zijn 2en) 2 dagen mee! Scheelt weer een dagje koken O:)

senna21

Berichten: 11745
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Vegetarisch Eten. Hoe, wat en waar? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:40

Realiseer je wel dat de meeste kant-en-klare vleesvervangers niet zo gezond zijn en veel zout bevatten.
Je kunt beter ook champignons, eieren, noten, peulvruchten, etc. nemen.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Bienotje

Berichten: 10860
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Vegetarisch Eten. Hoe, wat en waar? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:47

Mijn eerste idee is ook het niet te zoeken in vleesvervangers, ook vanwege je budget. Maar eerder kiezen voor champignons en vooral kikkererwten/ bonen en linzen als aanvulling in pastasauzen en vullingen voor wraps of als gestoofde groente bij aardappelpuree.

The unicorn made me do it!

LibertyLucky

Berichten: 964
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:50

xYaartje schreef:
Hoi bokt,
Ruim twee jaar geleden heb ik de diagnose prikkelbaar darm syndroom gekregen. Het is een heel lang traject inmiddels geworden om erachter te komen waar ik wel/niet tegen kan.
Inmiddels al van alles uitgesloten, aangepast aan voeding etc. met hulp van een diëtist, hoewel we echt al heel veel verbeterd hebben en ik ook echt vooruit ben gegaan met mijn darmen merkte ik dat het nog niet helemaal lekker zat. Twee weken geleden kreeg ik ineens de ingeving om vegetarisch te gaan eten en minder vlees te eten.
Kijken of het helpt om mijn darmen daarmee al meer rust te bieden.

Vorige week begonnen door 's avonds al geen vlees meer te eten, maar die te vervangen door vlees vervangers. Voelde gelijk al een positieve verandering in mijn lichaam. Zit duidelijk op de goede weg.
Deze week heb ik ook geen broodbeleg (vlees) meer in huis gehaald. Kijken hoe dat gaat. Mijn lichaam is vandaag na een dag zonder vlees al vele malen rustiger. Bizar, maar waar.

Maar nu? Wat zijn nou echt heerlijke vegetarische recepten die ik echt geprobeerd moet hebben?
En hebben jullie verder nog tips voor deze net beginnende vegetariër?

- Ik heb overigens een budget van 30 tot 40 euro per week.
- Hele uitgebreide recepten met veel ingrediënten zal hier niet gaan. Voorkeur gaat uit naar makkelijke, maar toch heerlijke recepten die met 20 minuten klaar te maken zijn.
- Mijn boodschappen haal ik altijd bij Jumbo.

Zag ook een vegetariërs en veganisten topic waar ik zeker in gaan wil kijken, maar om het voor mijzelf overzichtelijk te houden besloten een eigen topic aan te maken die ik altijd weer terug kan vinden.

Hay! Je hebt op fb ook een veganisten groep misschien ook een voor vegetarische?(ben zelf van die veganistensite lid)

Je kan best makkelijk alle vlees dingen vervangen soor vleesvervangers
Je hebt enorm veel keuze,vooral vegetarisch
Ook beleg en dergelijke
Echte recepten heb ik niet,maar ik kook gewoon alles zonder vlees 3n dan bv vegetarisch gehakt
Of stukjes des van quorn als soort kipvervanger zeg maar

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vegetarisch Eten. Hoe, wat en waar? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:01

Het Vega topic staat wel echt vol met veel goede tips en recepten :) even met de zoekfunctie spelen kan daar veel doen. Ook in het show je maaltijd topic passeren elke dag Vega gerechten :j

Vleesvervangers probeer ik niet te vaak te eten. Zoek gewoon je favoriete recepten op Google met ‘easy vega(n) *recept*’. Je komt vanzelf wel meer sites tegen die fijn zijn voor je. De keuze aan recepten en gerechten is enorm.

En niet te groot beginnen. Kijk naar welke groente in promo staat en Google op recepten ermee. Koop vleesvervangers groot in bij acties en vries ze in. Zoek het niet te moeilijk, vaak kun je vlees/vis ook gewoon weglaten.

Kijk eens op restaurant kaarten wat zij aanbieden. Of naar buitenlandse keukens.

Veel plezier met de zoektocht alvast! Als echte foodie heb ik als vegetariër nog steeds een heel leuk en Bourgondisch leven :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

herr_balou
Berichten: 1430
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:47

De lijst van ingrediënten in vleesvervangers vind ik meestal niet vrolijk makend...
Als kipfiletvervanger zou je eens eryngii kunnen proberen maar ik heb eigenlijk geen idee of de Jumbo die verkoopt. Anders de portobello.
Oesterzwam en shiitake zijn heel geschikt te vervanging van vlees in oosterse gerechten.

gaucho

Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 06:32

Ik kook veel vegetarisch, maar weinig met vleesvervangers en ben ook echt anders gaan eten. Ik eet veel seizoensgroente, aangevuld met volkoren granen en peulvruchten. Dat is ook nog eens een stuk goedkoper. Verder eet ik veel kwark / yoghurt om aan mijn eiwitten te komen, weet alleen niet of dat bij PDS ook voor de hand ligt.

Ik vind het boek de vega bijbel een fijn basis boek om te starten met vegetarisch koken.

Life begins at the end of your comfortzone.

Sannens
Berichten: 1386
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Vegetarisch Eten. Hoe, wat en waar? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 07:17

Ik eet veel te weinig vegetarisch vind ik, maar als ik vegetarisch wil eten kies ik vaak voor zo’n jumbo pakket. Daar staat steeds vaker ook een vegetarische optie op!

Vervang de kip door een aubergine en groent X bijvoorbeeld! Makkelijk, snel en net zo lekker!

Amber_anne

Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 08:12

senna21 schreef:
Realiseer je wel dat de meeste kant-en-klare vleesvervangers niet zo gezond zijn en veel zout bevatten.
Je kunt beter ook champignons, eieren, noten, peulvruchten, etc. nemen.


Dit is niet helemaal waar. Ja er zijn vleesvervangers die meer zout bevatten maar lang niet allemaal. Ook bevatten vleesvervangers veel eiwitten, vitamines en mineralen die je normaal binnenkrijgt bij het eten van vlees.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 08:17

Hoe jij je dieet naar vegetarisch om kunt zetten, ligt echt heel erg aan wat je nu eet.
Ik moet zelf stiekem altijd een beetje lachen om dit soort vragen. Ik eet al een jaar of 20 vegetarisch en ik kan me dus echt niet voorstellen dat iemand niet weet wat ze moeten eten zonder vlees. Ik denk dat je bijna alles qua vlees ook in een vervangervariant kunt kopen. De ah heeft bijvoorbeeld heel veel en de plus en de jumbo ook. Je kunt daar ook gewoon bv grillworst en ham zonder vlees kopen. Ik weet niet of dat perse een gezonde optie is, maar dat was vlees blijkbaar ook niet voor je.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 08:20

Waarom schrijf je je niet in voor de veggiechallenge: https://veggiechallenge.nl/

Dan krijg je 30 dagen lang een vegetarisch of vegan recept in je mailbox. Na die 30 dagen weet je waarschijnlijk heel goed hoe je vega kan koken.

lies_sparkle

Berichten: 6113
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 08:20


Suliko

Berichten: 4247
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Vegetarisch Eten. Hoe, wat en waar? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 08:26

Je kan eens kijken naar de recepten van https://foodbysann.com/. Zij heeft PDS en ontwikkelt hier allerlei recepten voor (ook voor het grootste gedeelte vegetarisch! Vaak ook simpele/snelle gerechten.

Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••

jeetje77

Berichten: 3435
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:26

Vergeet niet dat champions geen vleesvervangende waarde hebben. Dat is echt nog een heel ouderwets idee.

Ik eet zelf ondertussen ruim 25 jaar geen vlees meer. En bijna geen vleesvervangers. Dit meer omdat ik vlees ook niet lekker vind, dus hoef ik niet iets nagemaakts op mijn bord wat er naar moet smaken en op moet lijken.

Tofu, maar moet je echt leren klaarmaken. Seitan, ook lekker. Veel met idd ei, combinaties granen/peulvruchten. Kaas soms (heb zelf ook een lactose intolerantie).

Maar pas iig op met het echt weglaten van vlees en niet vervangen, dat je geen vitamine B12 te kort gaat krijgen.

Edit: autocorrectie typo's

xYaartje
Berichten: 1403
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-21 12:27

Wat een onwijs fijne tips allemaal, dank je wel <3 . Ben alweer helemaal geïnspireerd door jullie om goed rond te kijken, recepten uit te proberen etc *\o/* / . Met alle vegetarische recepten gaat er een wereld voor mij open!

DayDream21: Die blog ga ik zeker weten ook even opzoeken en doorlezen. Wie weet haal ik er inderdaad inspiratie uit.

xRaisin: Ja, kook hier altijd voor 2 dagen. Ivm mijn budget is dat beter behapbaar dan voor elke dag een recept te hebben. En voor 2 dagen koken is inderdaad ook gewoon makkelijk! Dan ga ik mij zeker eens verdiepen in de pakketten van de jumbo :j .

senna21: Dat realiseer ik mij zeker, maar zomaar ineens stoppen met vlees of vlees vervangers is voor mij ook geen optie. Na jaren gewend te zijn vlees te eten bouw ik het allemaal rustig af en zoek de juiste balans er in :j .
Champignons lust ik helaas niet, maar de rest ga ik zeker naar kijken!

Bienotje: Lust helaas geen champignons, maar al die andere dingen ga ik zeker naar kijken :j !

LibertyLucky: Oh handig om te weten! Ga inderdaad even op zoek naar de vegetarische groep! Wie weet haal ik daar ook nog inspiratie uit.

poes: Ja, dat topic wil ik inderdaad nog door gaan kijken :j . En handige tips ook! Zodra ik wat geld over heb om groot in te kopen wil ik dat zeker doen. Gelukkig genoeg ruimte in de vriezer. Daar past wel wat in!
En dank je wel! Voor het eerst heb ik gewoon echt zin om te onderzoeken wat lekker is, wat goed voor mij is etc.

herr_balou: Daar ga ik inderdaad ook eens naar kijken, thanks! Kijk, door jullie kom ik alweer aardig op weg en heb ik al heel veel inspiratie om uit te gaan proberen qua eten :D .

gaucho: Yoghurt kan ik gelukkig hebben. Ligt er wel een beetje aan welke yoghurt het is, maar Griekse Yoghurt gaat tot nu toe goed. Dus dat blijf ik er zeker inhouden. En het boek ga ik zeker ook opzoeken!

Sannens: Dat is zeker een handige tip! Ook daar ga ik wat mee doen! De jumbo pakketten zijn inderdaad iets waar ik naar wil kijken.

Amber_anne: Welke vleesvervangers zou je sowieso aan kunnen raden die niet al te veel zout bevatten?

Annetje: Alles wat ik nu gewoon normaal eet blijf ik ook wel eten, maar vervang het vlees dan inderdaad door vlees vervangers, maar houd mijn ogen ook open voor nieuwe recepten. Erg interessant en inspirerend om te zien wat je eigenlijk allemaal al kan maken zo zonder vlees. Gaat een wereld voor mij open!
Mijn opa was zijn hele leven vegetarisch, maar hem kan ik het helaas niet meer vragen hoe hij het heeft gedaan. Dat moet in zijn tijd/jeugd nog moeilijker geweest zijn.

Zou inderdaad eens naar die opties moeten kijken. En het is inderdaad dat vlees blijkbaar toch niet zo gezond voor mij is. Erg jammer, want stiekem gezegd lust ik wel graag vlees, maar ja, als mijn darmen er niet tegen kunnen houd het helaas op en is het even de juiste balans vinden met eten.

Ceffyl: Oh hey, dat is een handige! Daar ga ik ook zeker even naar kijken!

lies_sparkle: Ja, daar wil ik zeker naar kijken, dank je wel1

Suliko: Dank je wel voor de tip! Naar haar website ga ik ook zeker kijken! Kom zo nog tijd en geld te kort om al die recepten uit te proberen die ik tot nu toe al tegen kom. Wil ze het liefst allemaal tegelijk uitproberen haha, maar dat gaat niet natuurlijk.

jeetje77: Champignons lust ik gelukkig ook niet. Daar blijf ik ook van weg, maar wel super bedankt voor het advies! Wat ik inderdaad wil doen wanneer mijn darmen rustig zijn is kijken welk vlees mijn lichaam wel kan hendelen en dat zo nu en dan gewoon eten, maar voor het overgrootte deel vegetarisch eten. Om het mijn familie en vrienden makkelijk te maken blijf ik wanneer ik daar ben ook gewoon vlees eten. Hoeven ze voor mij in ieder geval niet apart te koken.
Het is echt even een zoektocht nu naar de juiste balans tussen vlees/vegetarisch eten of volledig vegetarisch, maar gezien ik wel al mijn hele leven vlees eet denk ik dat het wel verstandig is idd om zo nu en dan wel wat vlees te eten. Het is wel een hele interessante zoektocht!

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Instagram: yaraccnaturephotography

Qimm

Berichten: 15109
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Vegetarisch Eten. Hoe, wat en waar? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:57

Oh en soepen, heerlijke dikke maaltijdsoepen <3 Ook eenvoudig zonder vlees(vervangers) te maken en je mist het totaal niet. Grote pan maken en een deel mooi invriezen voor later.

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

renee16

Berichten: 4894
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vegetarisch Eten. Hoe, wat en waar? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 13:03

Niet direct een tip qua eten. Maar houdt er wel rekening mee dat je darmen ‘wennen’ aan het niet eten van vlees.
Ik heb als meisje van ongeveer 10 besloten vegetarisch te gaan eten: want ‘zielig’.

Jaren volgehouden, maar inmiddels volwassen en al sinds vroege puberteit bekend met PDS, kan ik geen vlees meer verdragen. En vind ik het ook echt niet lekker meer. Een groot nadeel ervan vind ik: Je komt moeilijk aan je eiwitten. (Ernaast reageren mijn darmen ook op
Lactose).

Als ik het nu zou kunnen omdraaien zou ik dus niet meer voor volledig vegetarisch kiezen, maar proberen uit te zoeken waar je darmen op reageren, zelfs dan niet volledig stoppen, maar dit wel met mate eten.

~ <3 CADIZ <3 ~ Eindstand: Z1 + 6 ~
18.11.14:https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1816678


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 14 bezoekers