Ojee, oma wil zuurkoolstamppot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 16:37

Wij eten het met zoete aardappel dat is echt lekker.

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Ojee, oma wil zuurkoolstamppot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-21 18:57

Oma heeft genoten van de ziurkoolstamppot. Hij was niet te zuur zei ze. En de jus en rookworst vond ze ook erg lekker.
Voor mezelf ga ik wat proberen uit de bovenstaande recepten.
Bedankt allemaal.

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Ojee, oma wil zuurkoolstamppot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:13

Ik gooi altijd geraspte kaas door mijn zelfgemaakte aardappelpuree, uitgebakken spekjes en de zuurkool.. Lekker zuur, die doe zo uit het pakje met een beetje water in een pannetje om te koken. En giet hem alleen af om door de puree te doen.
En daarna met een flinke laag kaas erover in de oven. Heel simpel. Maar zooo lekker. Wilde het eigenlijk nu ook gaan eten, blijkt dat ik geen zuurkool in huis heb. Dus dat wordt kaasfondue.. in mijn eentje :')

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:18

raket schreef:
Oma heeft genoten van de ziurkoolstamppot. Hij was niet te zuur zei ze. En de jus en rookworst vond ze ook erg lekker.
Voor mezelf ga ik wat proberen uit de bovenstaande recepten.
Bedankt allemaal.

En welke variant had je nou gemaakt?

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Ojee, oma wil zuurkoolstamppot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-21 19:26

Kant en klare van de slager. Ik durfde met de vele recepten en opties en een eerste poging het niet aan. Dus door een professional laten maken....

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:26

Beetje mosterd na de maaltijd maar dit is ons succes recept, en ik hou niet van te zure zuurkool.

Aardappels koken met zout, dan stampen met melk, boter en mosterd.

In een andere pan spekjes opbakken, dan een rookworst in plakjes erbij even bakken, appeltje snijden en mee opbakken. Zuurkool uitlekken en erbij. Alles even lekker door elkaar en even opbakken. Zout, peper en heel klein beetje bruine basterdsuiker erbij.

Zuurkool onderin de ovenschaal, puree er op en daar op wat paneermeel en evt kaas. Hele zooi 40 min in de oven en smullen maar.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:43

raket schreef:
Kant en klare van de slager. Ik durfde met de vele recepten en opties en een eerste poging het niet aan. Dus door een professional laten maken....




_O- _O- _O-


Tig recepten en dan eindigen bij de slager. Ik vind het geweldig _O-

De volgende keer dat je het maakt kan je altijd wel een doggy bag bij oma achterlaten. :D

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:07

raket schreef:
Kant en klare van de slager. Ik durfde met de vele recepten en opties en een eerste poging het niet aan. Dus door een professional laten maken....



_/-\o_

Douce

Berichten: 3507
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 16:45

raket schreef:
Kant en klare van de slager. Ik durfde met de vele recepten en opties en een eerste poging het niet aan. Dus door een professional laten maken....

Hahahahaha _/-\o_ Dankzij dit topic had ik zien in zuurkool en ik heb 'm ook bij de slager gekocht.