Sushi maken

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
mirtedl

Berichten: 826
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Sushi maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 18:12

Haha bedankt!
Ik maak het met regelmaat op bestelling voor vrienden/bekenden :o

Spotje 10/8/1993 - 8/7/2013 † Y;( Tjedde: 02/04/2000 - 16/09/2014 † Y;( Ollie: † 19/11/2015 Y;(


cursebreaker

Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:09

Ik denk dat ik dit topic even omhoog schop ipv een nieuwe aanmaak haha.
Was leuk om door te spitten ook. @mirtedl; wauw, wat ziet dat er goed uit allemaal, love it!

Ik wil graag zelf met sushi maken beginnen, maar nog nooit gedaan dus ben een beetje bang dat dit echt zo'n project wordt wat op voorhand al mislukt, aangezien ik al vaker gehoord heb dat het best lastig is? En ik ben absoluut geen held in de keuken lol.

Ik was dus aan't kijken naar van die kits waar dan alles bij zit, maar eigenlijk ook gewoon benieuwd naar ervaringen van anderen om te kijken wat voor wie wel of niet aanspreekt en dan ga ik altijd eerst naar Bokt haha.

Ik zal er vooral Maki sushi mee gaan maken met zalm, maar als iemand nog lekkere combinaties heeft wat maki (of iets anders wat Echt lekker is) betreft let me know - heb al wat uit het topic aan inspiratie opgedaan ook. Ik ben absoluut niet van de viskuit, dus dat ben ik ook niet van plan te gaan gebruiken, verder lust ik vrijwel alles.

En wat sausjes/mayo betreft, gebruiken jullie daar speciale voor of maken jullie zelf iets?
Wij gaan zo dadelijk naar onze vaste AH (XL) waar ze zo'n vers sushi station hebben en ook dingen los verkopen, dus zal ook daar nog eens gaan snuffelen zo dadelijk.

Was nu aan't kijken naar zoiets:

https://www.bol.com/nl/nl/p/sushi-bazoo ... oductTitle

Maar vraag me dan idd af of je nu daadwerkelijk alles gebruikt en alles goed werkt/handig is?

Of is zoiets als dit alleen ook al genoeg:

https://www.bol.com/nl/nl/p/sushezi-baz ... oductTitle

Dus ja, ik zie door de bomen het bos niet meer ondertussen haha.

@Eloya,
die sesamballen zien er ook echt goed uit zeg, heb je daar een receptje van?

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

berthe
Berichten: 387
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Loon

Re: Sushi maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:50

Ik red me altijd prima met zo’n matje en plastic folie. Die perser zou ik echt overbodig vinden.
Het moeilijkste van sushi is de rijst goed krijgen, niet het rollen (vind ik). Voor het snijden is een goed scherp mes wel heel belangrijk.

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Sushi maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 11:33

Zo'n bazooka maakt ook enorme stukken. Hij is wel handig, maar voor m'n zoon van 5. Met een rolmatje is echt niet lastig.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 20 bezoekers