Rooibos proberen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26279
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Rooibos proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 17:05

Hier op voedertijd zijn vast wel thee-mutsen die mij kunnen adviseren. Vanwege mijn overactieve blaas heb ik in het ziekenhuis het advies gehad om theïne vrije thee te drinken ipv gewone thee. Na wat raadplegen van Google heb ik theïne vrije zwarte thee gevonden en ben ik erachter gekomen dat je dan kunt denken aan verschillende kruidenthee soorten en rooibos. En die laatste overweeg ik nu om eens te proberen.

Alleen: waar begin je dan? In de supermarkt en online is zoveel te vinden. Welke kies je, als onervaren rooibos drinker? Welke rooibos is het meest toegankelijk om te beginnen als je ze nog nooit gehad hebt? Hoe sterk zet je deze?

En dan nog iets: gewone zwarte, witte of groene thee drink ik thuis altijd met honing. Buitenshuis is dat er niet altijd, dus dan pak ik suiker. Maar hoe zit dat met rooibos? Wat is het lekkerst daarin, honing of suiker?

Kortom, wie geeft mij tips hoe ik mijn eerste stapjes op het rooibospad het beste kan zetten?

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:08

Rooibos is toch helemaal niet zo'n exotische thee? Het is juist hele zachte thee vind ik zelf.
Ik zou gewoon wat proberen :+ Ik heb zelf altijd Pickwick. Rooibos is juist helemaal niet sterk. Je kan het zakje zelfs gewoon laten zitten is mijn ervaring, op een gegeven moment wordt hij niet sterker

Je heb ook Rooibos met honing erin van Pickwick: https://www.pickwick.nl/producten/rooibos/honey/ Misschien is dat wat dan hoef je ook geen honing meer er in te doen
Laatst bijgewerkt door Kidde op 14-04-21 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:09

Rooibos van pickwick is gewoon toegankelijk en is inderdaad heerlijk met honing erin.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:10

Ik ben absoluut geen rooibos expert, maar ik vind persoonlijk die van Pickwick met honingsmaak erg lekker! Misschien is dat een vrij milde rooibos om voor de eerste keer te proberen? Ik zet mijn thee altijd slap, daar moet je zelf even je weg in vinden wat voor rooibos het lekkerste is.
Ik lees even mee, ik ga ook graag op thee avontuur.

Anna_98

Berichten: 454
Geregistreerd: 01-04-13

Re: Rooibos proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:14

Hier ook geen grote rooibos kenner, maar sinds kort de rooibosthee van pickwick met mango- en perziksmaak ontdekt, vind ik ook erg lekker. Lekkerder dan groene of zwarte thee met een fruitsmaaktje. En die van pickwick met honing is inderdaad ook lekker en toegankelijk

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26279
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Rooibos proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 17:19

Wat een interessante tips al, bedankt! Ben inderdaad ook gek op fruitthee, dus die met mango-perziksmaak kan ik ook zeker proberen. Pickwick met honing klinkt ook goed. Ga ze gelijk opschrijven!

Telpeva

Berichten: 14709
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:21


Annemarievzr

Berichten: 265
Geregistreerd: 01-05-11
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:48

Ik heb rooibos in Zambia leren kennen in de jaren 90 toen het nog helemaal niet bekend was in NL. Ik vind de pickwick "original spices" echt nep: pure originele rooibos heeft geen spices! Ik koop altijd de grote dozen jacob hooy e.d.bij Kruidvat of Holland&Barret. Regelmatig hebben ze aanbiedingen. Alleen is er de laatste jaren minder productie door een ziekte geloof ik, waardoor de rooibos wel duurder is geworden.

Rooibos wordt niet te sterk, je kunt het zakje uren in de pot laten zitten. Ook koud is rooibos prima te drinken. Omdat het dus een vrij lichte thee is kun je er makkelijk smaakjes indoen. Die "original spices" bijvoorbeeld, of jasmijnparels, of gewoon een klein schepje fruitthee. Maar je kunt het ook kant en klaar kopen. Honing, suiker, melk, alles kan erin. Goed om te weten: in tegenstelling tot gewone thee maakt rooibos geen vlekken op lichte kleding!

MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:59


Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Rooibos proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:00

Ik vind de rooibos baoab van het AH merk erg lekker!
Van pickwick heb je ook die fruitthee, die is ook cafeïnevrij.

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Rooibos proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:02

Ik vind rooibos mango & peach van Pickwick erg lekker

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Rooibos proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:26

Ik vind de gewone rooibos ook niet lekker, maar de mango-perzik en citrus smaak van Pickwick vind ik wel erg lekker.

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Rooibos proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:31

Oeh rooibos thee! Ik hou er van!
Ik vind het zelf ook erg lekker met een takje verse munt of een stuk gember.

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Rooibos proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:35

Dit is mijn favoriet. Heb ook 3 andere soorten geprobeerd maar dan als losse thee, maar vond ik minder lekker.

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34624
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:51

Rooibos mango chai van de Aldi. En anders de gewone rooibos van Pickwick.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26279
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Rooibos proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 19:56

Zo, wat een tips! Ga ze even goed op mij laten inwerken en kijken hoe of wat. Dank je wel voor nu!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 20:05


Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 20:05

Hier altijd de losse rooibos van twisttea. Ze hebben meerdere varianten maar zou gewoon starten met de originele.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 20:08

Ik adviseer je om eens naar Pukka te kijken. Ik ben bijzonder fan van Pukka relax. :) Het is geen rooibos maar wel thee zonder cafeïne.

Killed

Berichten: 1576
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: België

Re: Rooibos proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:02

Wat ik heel fijn vind bij thee, niet specifiek rooibos. Is het water niet op 100graden maar op 85graden, zo heb je die bitterheid niet, geen suiker of honing meer nodig

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Rooibos proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:06

Jaa rooibos is prima te drinken als je geen ‘exotische’ theetjes gewend bent! Die van de Lidl met honing is ook top. Mag je wel zoethout (ivm het effect op nieren)? Dan is dat ook een super lekkere optie.

Amber_anne

Berichten: 6914
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:09

Mijn grootste tip is om eens naar een thee winkel te gaan of anders eens online te kijken
Zulke thee is totaal niet te vergelijken met de zakjes uit de winkel

Deze heb ik nu bijvoorbeeld thuis. Honeybush is het broertje van de rooibos met een wat zachtere smaak, ik vind het ook niet nodig om hier honing of suiker aan toe te voegen
https://www.simonlevelt.nl/honeybush

Edit: op deze site kan je ook zoeken op cafeïnevrij

Boras
Berichten: 9947
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:13

Ik drink altijd rooibosthee. Tegenwoordig die van Lidl. Geen smaakjes voor mij.

Jette

Berichten: 1455
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:14

Rooibos met honing erin al van ah huismerk! Heerlijk zoet en zacht. Ik drink ook vaak die van clipper maar die is wel wat steviger.

xPabloBokt

Berichten: 9394
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:17

Ik vind de Rooibos van Texelse Thee heerlijk. Verrijkt met extract van Duindoornbessen dus extra Vitamine C. Kost wel wat meer dan een doosje Pickwick maar dan heb je ook wat <3

Kaneelthee ben ik ook gek op.