Inspiratie voor op de borrelplank

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Inspiratie voor op de borrelplank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 22:12

Sinds de Corona ons leven in geslopen is heeft de borrelplank binnen onze vriendengroep grote waardering gekregen. Met het terras en restaurant dicht proberen we dit op regelmatige basis na te bootsen, dus dat betekent snacks en een alcoholische versnapering. *\o/*

Nu bedacht ik mij dat mijn plank meestal niet verder komt dan de standaard dipsaus, stokbrood, fuet, olijven en kaas.. Dus ben ik wel benieuwd naar jullie creaties en favorieten om wat inspiratie op te doen. En foto’s zijn dan natuurlijk helemaal super leuk!

Urona447
Berichten: 2798
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Inspiratie voor op de borrelplank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 22:30

Wij zijn dol op borrelplanken! Wij doen er diverse dingen op:

Brie, verschillende Italiaanse vleeswaren, bitterballen, rauwe ham met meloen,monkeyballs, gebakken champignons, paprika met heksenkaas, wraps met zalm, carpaccio of kip, Mozzarella sticks met chilisaus.

marygoround

Berichten: 798
Geregistreerd: 24-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 22:36

Borrelplankjes en snacktafels, heerlijk! <3
Wij maken ze hier thuis iets te graag en ook als er mensen komen maak ik graag een hoofdgerecht met kleine hapjes eromheen.
Een greep uit de collectie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wat mij betreft altijd met kaas, toastjes/stokbrood en een lekkere (zelfgemaakte) knoflookboter en/of aioli. Leuke variaties vind ik vega gehaktballetjes, tomaat met mozzarella en basilicum, zeewiersalade, plakjes peer met blauwe kaas en honing, gebakken paddenstoelen in soja saus, of met knoflookolie. Gegrilde courgette/aubergine in plakjes, ook lekker.. en wat nootjes en druiven bij de kaas. En als het echt luxe mag.. oesters of wat sushi <3
We hebben laatst ook een bult dumplings bij de toko meegenomen die gaan nu ook graag op tafel, heb ook wel eens zelf gyoza’s gemaakt dat is ook lekker bij de borrel.
Eigenlijk kan alles op een plankje als je het mij vraagt :D
Vanavond was dit de borreltafel

Afbeelding

Goof

Berichten: 28779
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 22:40

Met verschillende soorten kazen en ham kom je al een eind. Verder tapenade voor bij het brood, olijfjes, zongedroogde tomaatjes, wellicht wat noten, druiven, komkommer etc.
Je kan erbij leggen wat je lekker vind.

josewoos

Berichten: 4812
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 22:49

Afbeelding

Wij hadden eens deze 3 meter borrelplank gemaakt :+

Met o.a.
Diverse soorten worst
Olijven
Diverse kazen
Druiven
Nootjes
Rauwe ham (ook met meloen)
Vijgenbrood
Komkommer
Tomaatjes

En ik vergeet nog van alles, maar kom er even niet op :=

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 22:56

Toevallig hier gisteren ook geborreld met een plank.
Ik had o.a. deze champignons gevuld met heksenkaas en een beetje geraspte kaas erop gemaakt. Pakte echt lekker uit. 25 min. op 200 in de oven.
Afbeelding